پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۳۷
۵
۰
نسخه چاپی

کاربرد جی پی اس در سامانه ترابری ایران

کاربرد جی پی اس در سامانه ترابری ایران
با استفاده از دستگاه های جی پی اس، فعالیت سامانه ترابری جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی به راحتی کنترل و ارزیابی می شود.

تیتربرتر: از آنجا که همواره حفظ و نگه داری کالا و همچنین تحویل سریع و ایمن بار به مشتریان برای شرکت های باربری اهمیت زیادی دارد و ارسال به موقع و امانتداری از اصول مهم فعالیت شرکت‌های حمل و نقل است و هر مدیری برای موفقیت در کار خود باید این موارد را رعایت نماید از این رو از جی پی اس در صنعت حمل و نقل استفاده می شود.

جی پی اس چگونه کار می کند؟

جی پی اس (GPS) که مخفف عبارت Global Positioning System بوده یک سیستم موقعیت‌یاب جهانی است که نزدیک به نیم قرن پیش وارد زندگی بشر شده است. به کمک این فناوری که ارسال و دریافت اطلاعات از ده‌ها ماهواره ساکن در اطراف کره زمین را انجام می دهد، موقعیت لحظه‌ای ما در زمین مشخص می شود. به کمک دستگاه های جی پی اس می تواند ناوگان حمل و نقل عمومی را به راحتی تحت کنترل و نظارت قرار داد.

سیستم ماهواره ای جی پی اس در کجاها استفاده می شود؟

به طور کلی از این سیستم پیشرفته و بسیار کاربردی در جهت حمل و نقل کالاهای جاده ای، ریلی، هوایی و حتی دریایی استفاده می شود تا ارسال سریع و سالم انواع کالا از مبدا به مقصد به راحتی انجام شود. به کمک جی پی اس می توان انواع کالا را با سرعت و کیفیت بهتری به مقصد رساند.

نصب جی پی اس بر روی ماشین های باربری چه کاربردی دارد؟

شرکت های باربری به منظور کنترل دقیق ماشین های خود جی پی اس یا همان ردیاب نصب می کنند. با این کار ضمن اطلاع از لحظه به لحظه موقعیت ماشین به راحتی می توان از سرقت ماشین ها نیز جلوگیری کرده و امنیت ماشین ها را تامین نمود. به کمک دستگاه ردیاب جی پی اس می توان رانندگان و ماشین ها را مدیریت و کنترل نمود.

به کمک دستگاه جی پی اس مدیران شرکت های باربری می توانند به راحتی زمان تقریبی رسیدن به هر ایستگاه از مسافت جاده را به مشتریان اطلاع دهند و آنها را از موقعیت ارسال کالای خود مطلع سازند. در واقع از این طریق می توان زمان رسیدن وسیله و بار را به مشتری اعلام نمود تا در وقت مشتری صرفه جویی شود.

از سوی دیگر به کمک سیستم ردیاب جی پی اس، رانندگان وسایل نقلیه شرکت های باربری می توانند در هر زمان با شرکت باربری ارتباط برقرار کرده و در صورت داشتن درخواست، آن را به مسئول مربوطه اطلاع دهند. مدیران شرکت های باربری به کمک جی پی اس می توانند بر نحوه رانندگی و تخلفات نیروهای خود نظارت کرده و در صورت نیاز با راننده خاطی برخورد لازم را داشته باشند.

سه مزیت اصلی استفاده از جی پی اس کدام اند؟

حفظ سلامت و امنیت کالا، ردیابی ناوگان حمل و نقل(جلوگیری از سرقت و همچنین پیدا کردن وسیله در صورت سرقت) و مسیریابی راحت راه ها برای رانندگان و داشتن تمرکز و آرامش بیشتر بر مسیر( عدم نیاز به مسیریابی سنتی) مزیت های اصلی استفاده از جی پی اس در ناوگان حمل و نقل کالا است.

کاهش خطرات جاده ای با جی پی اس چگونه است؟

با جی پی اس می توان ردیابی، کنترل و مدیریت ناوگان یک شرکت باربری را به بهترین شکل ممکن انجام داد و خطرات احتمالی که فرآیند حمل و نقل کالا را تهدید می کند را به حداقل رساند. در واقع با این روش می توان کنترل لحظه ای سرعت و حرکت ناوگان را انجام داده و خطرات ناشی از تصادفات را به حداقل رساند و تجربه مناسبی از حمل و نقل کالا و بارهای بین شهری و درون شهری را ارائه داد. کنترل سرعت و حفظ سلامت کالا مهمترین مزین استفاده از GPS در ناوگان شرکت های باربری است.

کاربرد جی پی اس در سامانه ترابری ایران
کاربرد جی پی اس در سامانه ترابری ایران

 

استفاده از سیستم ردیاب جی پی اس چه تاثیری در رضایتمندی مردم دارد؟

با توجه به رشد جمعیت و افزایش نیاز به حمل و نقل انواع کالا به صورت درون شهری و برون شهری، نیاز مردم به شرکت های حمل و نقل بیش از گذشته شده است از این رو لازم است تا توجه ویژه ای به این شرکت ها شود تا  در خدمت رسانی مطلوب و باکیفیت به هموطنان، عملکرد بالاتری را نشان دهند.

با بهره گیری از فناوری جی پی اس می توان شاهد بهبود امور در این شرکت ها و افزایش رضایت مندی مردم از این نوع باربری و صرفه جویی فراوان در وقت و هزینه مشتریان بود. کاهش هزینه های حمل و نقل، بهبود بهره وری و تطابق کامل با استانداردها و قوانین کشور از جمله مزایای استفاده از جی پی اس در سامانه ترابری ایران است.

چگونه می توان از خدمات باربری یک شرکت ترابری مجهز به فناوری جی پی اس استفاده کرد؟

یکی از موارد بسیار مهم برای حمل ونقل ثبت اعلام بار آن است. اعلام بار به این معنی است که شخص صاحب بار با راننده حمل و نقل از طریق وب سایت ها و پیام رسان های واتس اپ و تلگرام در ارتباط باشد و نوع بار، وزن بار، زمان بارگیری، مقصد و مبدا بار، کرایه بار و موارد این چنینی در آن ذکر شود. شرکت باربری کرمانشاه که با نام باربری مهدویان نیز بسیار شناخته شده است از معتبرترین و باسابقه ترین شرکت های باربری واقع در غرب کشور است که با رانندگان مجرب و آشنا به راه های سراسر کشور و همچنین با بهره گیری از ناوگان پیشرفته و به روز خود، سهم به سزایی در حمل و نقل انواع کالا به صورت کاملا ایمن و سالم به اقصی نقاط کشور دارد.

اعلام بار به این معنی است که شخص صاحب بار با راننده حمل و نقل از طریق وب سایت ها و پیام رسان هایی مانند واتس اپ و تلگرام در ارتباط باشد و مواردی مانند نوع بار، وزن بار، مقصد و مبدا بار، زمان بارگیری، کرایه بار و … در آن ذکر می شود. یکی از نکات بسیار مهمی که در قیمت باربری کرمانشاه به تهران تاثیر دارد، مشخص کردن این موارد است. شما می توانید از طریق وب سایت باربری این شرکت آخرین و جدیدترین اطلاعات در زمینه باربری را به راحتی دنبال کنید.

برای دریافت خدمات حمل و نقل کالا از شرکت باربری مهدویان از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید. مشتریان ارجمند در صورت داشتن هر گونه سئوالی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از کارشناسان واحد پشتیبانی جویا شوند زیرا به صورت ۲۴ ساعته این واحد پاسخگویی شما عزیزان خواهد بود.



+ 5
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری