پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶
۸
۰
نسخه چاپی
بحران ورزش به فوتسال رسید

سردرگمی تیم زنان و امید

بحران ورزش به فوتسال رسید
دود فعل و انفعالات اخیر کمیته فنی و توسعه فوتسال بیش از هر چیز به چشم دو تیم ملی فوتسال امید و بانوان ایران رفته است.

فوتسال ایران همیشه در آسیا سرآمد بوده و اگر هم ناکامی‌ای رخ داده، به شکل مقطعی ایجاد شده و به سرعت جبران شده است اما در سال 2019 تیم‌های فوتسال ایرانی در دو تورنمنت آسیایی طعم ناکامی را چشیدند. در فوتسال زیر 20 سال آسیا که ایران میزبان آن بود به مقام سومی رسیدیم و در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم نتوانستیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم تا خیلی‌ها زنگ خطر را برای فوتسال ما به صدا در بیاورند.

با این حال همه امیدهای فوتسال ما به تیم تحت هدایت ناظم الشریعه است. تیمی که در سال‌های اخیر سلطه خود بر فوتسال آسیا را به رخ کشیده و حتی تنه به تنه قدرت‌های جهانی زده حالا نه تنها با هدف کسب مجدد عنوان قهرمانی آسیا به این رقابت‌ها پای خواهد گذاشت بلکه در نخستین هفته‌های سال 2020 برای به فراموشی سپردن ناکامی‌های فوتسال ایران در سال 2019 برنامه دارد.

مطالب مرتبط : جام باشگاه‌های فوتسال آسیا/ مس نایب قهرمان شد

تیم ملی فوتسال تا الان و با وجود لغو برخی برنامه‌های آماده سازی، طبق برنامه سرمربی تیم پیش رفته و هم‌چنان نیز شانس اصلی و نخست قهرمانی آسیاست. با توجه به این که مسابقات پیش رو، انتخابی جام جهانی 2020 نیز خواهد بود عملا حساسیت بازی‌ها برای تیم کشورمان دو چندان خواهد شد و ناظم الشریعه باید از همین الان برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای بازی‌های فوتسال قهرمانی 2020 آسیا که در ترکمنستان برگزار می‌شود داشته باشد تا تیم کشورمان با تمام قوا و قدرت در این مسابقات به افتخار آفرینی بپردازد.

از سوی دیگر با استعفای محمد حسن انصاری‌فرد و وحید شمسایی از کمیته فنی و توسعه فوتسال عملا این کمیته متلاشی شد و تا زمان تعیین رئیس جدید نباید منتظر تشکیل جلسه و تصمیم‌گیری درباره تیم‌های فوتسال بود. از سوی دیگر برخی تصمیمات کمیته قبلی ناتمام مانده بود که تا زمان تشکیل کمیته فنی و توسعه وضعیت این تصمیمات نیز معلق خواهد ماند.

یکی از این‌ تصمیم‌ها، تعیین تکلیف تیم ملی فوتسال امید ایران بود که پس از ناکامی در مسابقات زیر 20 سال آسیا و برگزاری چند جلسه با حمید شانیزی سرمربی این تیم، در آستانه روشن شدن وضعیت کادرفنی برای مسابقات پیش رو بود. از علی صانعی به عنوان گزینه اصلی جانشینی حمید شاندیزی یاد می‌شد اما در نهایت با وضعیت کنونی کمیته فنی و توسعه تصمیم‌گیری در مورد این تیم هم متوقف شده است.

تیم ملی فوتسال زنان نیز شرایط چندان مساعدی ندارد و در شرایطی که تمرینات تیم با مدیریت فنی علی رعدی و حضور زیور بابایی به عنوان مربی زن مدت‌هاست استارت خورده، هنوز وضعیت سرمربی این تیم مشخص نیست. پیش از رفتن رئیس کمیته فنی چیزی تا انتخاب سرمربی این تیم باقی نمانده بود که این تصمیم گیری نیز نیمه تمام باقی ماند.

دو بازی دوستانه لغو شد

در شرایطی که قرار بود تیم ملی ایران اواسط شهریورماه در دو بازی دوستانه با قطر برای بازپس گرفتن رکورد آقای گلی جهان توسط وحید شمسایی تلاش کند ابن دو بازی لغو شد.

قطری ها که حتی لیست اولیه خود را هم برای این بازی اعلام کرده بودند شب گذشته به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران رساندند که قید این دو بازی را زده و به ایران نمی آیند.

بنابراین فعلا پروسه بازپس گرفتن آقای گلی جهان به تاخیر افتاده است.

جنگ دوباره شمس و شمسایی

،تنها ساعتی پس از استعفای محمد حسن انصاری‌فرد از ریاست کمیته فنی و توسعه فوتسال به دلیل صدور حکم حضور محمدرضا ساکت در این کمیته که از سوی مهدی تاج صورت گرفت، وحید شمسایی سرشناس‌ترین عضو این کمیته نیز در حمایت از انصاری فرد از سمتش کناره گیری کرد.

مطالب مرتبط : تکرار درگیری‌ها در لیگ برتر فوتسال ایران

شمسایی با وجود این که تاکید کرده بود انصاری فرد او را به این کمیته نیاورده اما به خاطر حمایت از او از کمیته فنی و توسعه استعفا داد. در همین رابطه چندین مدیرعامل باشگاه و چهره فوتسالی نیز به حمایت از انصاری‌فرد پرداختند. باوجودی که انتظار می‌رفت یک از حامیان انصاری فرد حسین شمس باشد اما سرمربی اسبق تیم ملی در اقدامی غیرقابل پیش بینی مقابل او ایستاد و به حمایت از محمدرضا ساکت پرداخت.

شمس در صحبت‌هایش در لفافه از شمسایی هم انتقاد کرد و معتقد بود او در این قضیه نباید پشت انصاری فرد می‌ایستاده است. در این زمینه اما نکات جالبی هم  جلب توجه می‌کند. از یکسو شنیده می‌شود جدا از حمایت های همیشگی انصاری فرد از شمسایی، او در برگزاری بازی دوستانه ایران با قطر تلاش زیادی را با داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال انجام داده تا زمینه باز پس گیری رکورد آقای گلی جهان توسط شمسایی فراهم شود و به همین دلیل طبیعی است که شمسایی نیز حامی این مدیر قدیمی باشد.

در مورد حمایت شمس از ساکت هم به نظر می‌رسد به این شایعه برگردد که او یکی از گزینه‌های حضور در ارکان مدیریتی فوتسال یعنی ریاست سازمان لیگ یا کمیته فنی و توسعه فوتسال است و حمایت‌های او از ساکت و خط و نشانی که برای اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ کشیده و اعلام کرده “به زودی انتخابات هیات رئیسه برگزار می شود و فوتسال از شر بعضی از آقایان راحت می‌شود”، در همین راستاست.



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری