پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹
۷
۰
نسخه چاپی
استاندار اصفهان در جلسه شورای برنامه ریزی استان:

استان اصفهان سرمایه گریز نیست

استاندار اصفهان در جلسه شورای برنامه ریزی استان:
استاندار اصفهان با اعلام اینکه اکثریت طرح های مطرح شده در جلسه امروز شورای برنامه ریزی استان، مورد تصویب قرار گرفت، اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که استان سرمایه گریز نیست و اگر با مواردی مخالفت می شود برای حفظ سلامتی و ایمنی مردم و مساله کم آبی است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،  دکترعباس رضایی در شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: این خطه همچنان با مشکل خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه است به همین دلیل طرح های آب بر مورد موافقت مدیریت استان قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به بررسی ۱۰۱ طرح و مصوبه که از سوی کارگروه امور زیربنایی در جلسه امروز شورای برنامه ریزی مطرح شد، اظهار داشت: از بین این طرح ها با ۹۰ مورد موافقت و با ۱۱ مورد مخالفت شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: طرح های معدودی که مورد مخالفت قرار گرفتند موارد آب بر بودند یا به دلایلی مانند در مسیر سیل قرار داشتن رد شدند.

رضایی با تاکید بر این که اکثریت این طرح ها مورد تصویب قرار گرفت، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که استان سرمایه گریز نیست و اگر با مواردی مخالفت می شود برای حفظ سلامتی و ایمنی مردم و مساله کم آبی است.

وی با بیان این که امروز طرح های توسعه گلخانه ای و گردشگری و منطقه ویژه اقتصادی شرق اصفهان در جلسه شورای برنامه ریزی تایید شد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه شرق اصفهان مصوبه هیات دولت را دارد اما اجازه فعالیت به صنایع آب بر یا آلاینده در این طرح داده نمی شود و این صنایع باید بیشتر مبتنی بر فناوری های برتر (های تک) و همراه با کارآفرینی و اشتغال زیاد باشند.

استاندار اصفهان به تایید سامانه یکپارچه آماری در این جلسه اشاره و اضافه کرد: این سامانه برای استان بسیار مفید است و برخی مسئولان دیدگاه هایی درباره آن از جمله نحوه دسترسی و پایش آن داشتند که مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی این نظرها را جمع بندی کند تا موضوع در جلسه آینده مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

در این جلسه عنوان شد که منطقه ویژه اقتصادی در شرق اصفهان دارای مصوبه هیات دولت در وسعت سه هزار و ۸۵۰ هکتار است که فاز نخست آن در یک هزار هکتار اجرا می شود.



+ 7
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری