پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ۲۲:۰۰
۵
۰
نسخه چاپی

بررسی برخی مشکلات حقوقی جامعه در جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و رییسی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی برخی مشکلات حقوقی جامعه در دیدار با رییس دستگاه قضا خبر داد.


حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه

محمدرضا بادامچی گفت: امروز کمیسیون اجتماعی مجلس به همراه کمیسیون مشترک خدمات کشوری در قوه قضاییه با  آقای رییسی رییس قوه قضاییه ملاقات داشته و  در این جلسه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: نمایندگان هر کدام مطالب مورد نظر خود را در این خصوص بیان کردند، برخی مسائلی که در این جلسه مطرح شد دارای اهمیت بسیاری بود، برای مثال یکی از مسائل مهمی که مطرح شد آیین نامه تکریم ارباب رجوع در قوه قضاییه بود؛ نمایندگان خطاب به آقای رییسی مطرح کردند که شما این آیین نامه را ابلاغ کردید ولی این موضوع هنوز در قوه قضاییه جا نیفتاده و مراجعین طبق معمول ناراضی هستند.

بادامچی تصریح کرد که در این جلسه بیان شد که موضوع تکریم هم برای مراجعین و هم برای پرسنل قوه قضاییه است و به امید خدا این موضوع نیز در قوه قضاییه جا می‌افتد و محسوس خواهد بود. مقرر شد اجرایی شدن این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که مطرح شد بحث طولانی شدن رسیدگی‌ها و اطاله دادرسی در قوه قضاییه بود، مطرح شد این رسیدگی‌ها به آن اندازه طولانی می شود که موضوع مورد بحث در پرونده تاثیر خود را از دست می‌دهد.

بادامچی عنوان کرد: موضوع دیگری که برای بررسی در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد مسئله شوراهای حل اختلاف بود، این شوراهای حل اختلاف صرفا باید اختلافات را حل کنند در حالی که در برخی حوزه‌ها صدور رای نیز می کنند، یکی دیگر از موضوعات در این باره این است که افراد در شوراهای حل اختلاف به خوبی به وظیفه خود نمی پردازند چرا که حقوق آنها ناکافی است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: موضوع دیگری که در این حوزه مهم است این است که در سال تعداد زیادی پرونده وارد دستگاه قضا شده و منجر به صدور رای می شود، یکی از تبعات این موضوع در حوزه اجتماعی اضافه شدن ٢٠٠ هزار یا ٣٠٠ هزار زن و کودک بی سرپرست به جامعه است، متاسفانه آنچنان حمایتی هم از آن‌ها صورت نمی گیرد و آن بخش‌هایی هم که در قوه قضاییه در این حوزه حمایت می کنند محدود و ضعیف هستند؛ این موضوع خود یکسری آسیب‌ها و تبعات اجتماعی مانند افزوده شدن کودکان کار را به دنبال دارد، در حالی که صدور احکام عدالت با ایجاد اینگونه تبعات اجتماعی منافات دارد.

بادامچی در پایان اضافه کرد: موضوع دیگری که مطرح شد موضوع اعتراضات کارگری بود، در این جلسه تاکید شد که قوه قضاییه نباید به کارگری که با اعتراض حقوق خود را مطالبه می کند نگاه امنیتی داشته باشد، در برخی کارخانه‌ها کارفرماها به دلیل وضعیت نابسامان دچار بدهی می‌شوند. نباید اجازه بدهیم سریعا این کارخانه های تعطیل و اموالشان توقیف شود، قوه قضاییه باید به عنوان کارآفرین به آنها نگاه کرده و از آنها حمایت کند.




+ 5
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری