پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ۰۰:۰۰
۸
۰
نسخه چاپی

رفع فساد در امتحانات دانش‌آموزان با ارسال الکترونیکی سوالات

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با مدیران و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وجود نظام جامع ارزیابی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای نظام جامع ارزیابی و نظارت برای ارتقای کیفیت آموزشی لازم است و تحلیل آن باید همواره روی میز مدیران وجود داشته باشد.


امتحانات نهایی

به گزارش تيتربرتر، سید جواد حسینی در دیدار با مدیران و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: آموزش و پرورش فرا وزارتخانه ای است که به دلیل گستره زیاد و حجیم بودن، نهادینه کردن فرهنگ سازمانی با هدف همگرایی و هم سویی کارکنان آن بسیار اهمیت دارد و باعث کاهش تضادها و فاصله صف تا ستاد می شود.

وی سنجش را بسیار حساس و دارای اهمیت ویژه برای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: حرمت آموزش و پرورش باید در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی حفظ شود لذا  کار در این مرکز مانند ساعت دارای چهار ویژگی؛ دقت، هماهنگی بین اجزا، شفافیت و نگاه رو به جلو است.

حسینی از طرح ۶۶۲  ماده امتحانی دوره‌های مختلف تحصیلی در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: برخورداری از روایی، قوه تمیز بودن و ضریب دشواری از ویژگی های سوال استاندارد است لذا طراحان سؤال باید آموزش‌های لازم در این خصوص را فراگیرند.

وی سنجش برای یادگیری را اصلی‌ترین استراتژی مرکز سنجش توصیف و عنوان کرد: سنجش باید برای پایدار کردن و عمق بخشیدن به یادگیری باشد لذا برخی آزمون ها این هدف را محقق نمی کنند و باید اصلاح شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش وجود نظام جامع ارزیابی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای نظام جامع ارزیابی و نظارت برای ارتقای کیفیت آموزشی لازم است و تحلیل آن باید همواره روی میز مدیران وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل بانک اطلاعات سوال بسیار مهم و در ارزیابی کیفی موثر است و باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: تصحیح الکترونیکی امتحانات باید جایگزین روش سنتی شود، همچنین ارسال الکترونیکی سوالات نیز فساد را از بین می برد.

وی بر هماهنگی نظام جامع ارزیابی و نظارت با طرح های تدبیر، تعالی و بوم تاکید و اظهار کرد: اجرای سه برنامه فوق محتوای سند تحول را در مدارس محقق می سازد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: به دنبال اصلاح نظام سنجش دوره‌های تحصیلی هستیم.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، وی بر تشکیل کمیته علمی در مرکز سنجش تاکید و اضافه کرد: در این مرکز علاوه بر آزمون ها باید از جعل مدارک نیز جلوگیری شود لذا یکپارچه سازی سامانه‌ها در این خصوص موثر است.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این دیدار خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت به تشریح آخرین برنامه ها و فناوری‌های به کار گرفته شده در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی پرداخت و در ادامه تعدادی از مدیران گزارشی از عملکرد این مرکز ارائه و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.




+ 8
مخالفم - 16
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری