پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ۰۰:۲۵
۹
۰
نسخه چاپی
فروش اعتباری با شرایط

فردا آغاز فروش محصولات سایپا

فروش اعتباری با شرایط
با هدف تنظیم بازار، فروش اعتباری ۵ محصول گروه خودروسازی سایپا از ساعت ۱۰ صبح فردا مورخ ۹۸/۶/۴آغاز می‌شود

با هدف تنظیم بازار، فروش اعتباری ۵ محصول گروه خودروسازی سایپا از ساعت ۱۰ صبح فردا آغاز می‌شود.

طبق این گزارش سایپا ۱۵۱ با تسهیلات ۴ میلیونی، تیبا صندوقدار و ساینا دنده‌ای رینگ فولادی با تسهیلات ۵ میلیونی و ساینا دنده‌ای رینگ آلومینیومی با تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی محصولاتی هستند که به صورت اعتباری عرضه می‌شوند.

مطالب مرتبط : دلیل افزایش لحظه ای قیمت خودرو چه بود؟

زمان تحویل محصولاتی که در این طرح فروش عرضه می‌شوند، ۳۰ روز پس از پذیرش خواهد بود.

مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای پنج محصول سایپا طی سه قطعه چک در فاصله‌های زمانی ۴ ماهه دریافت خواهد شد، اسناد خودرو‌های اعتباری تا زمان تسویه کامل چک‌ها در رهن شرکت سایپا خواهد ماند و امکان تسویه و فک رهن خودرو به هیچ عنوان میسر نخواهد بود.

فروش اقساط سایپا

 

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: سایت‌های مجازی فروش خودرو به این بازار و هیجانات قیمتی دامن می‌زنند و این امر به خاطر این است که مدیریتی بر آن‌ها نیست و آن‌ها متولی ندارند.

مطالب مرتبط : طوفان در بازار خودرو

حمیدرضا حیدری، در مورد تأثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت خودرو، اظهار کرد: کاهش نرخ دلار بر قیمت خودرو بی‌تأثیر نیست چون قیمت خودروی خارجی متأثر از دلار بوده که این خودروها نزدیک به 10 تا 40 میلیون تومان کاهش داشته است. تأثیرپذیری ماشین‌های داخلی کمتر بوده چون فقط یکی از آیتم‌های مشخصه ماشین‌های داخلی دلار است و شاخص‌های دیگری هم وجود دارد.

وی با ذکر اینکه دلار قابل پیش بینی نیست، عنوان کرد: نمی‌توان گفت که قیمت دلار کاهش و یا افزایش پیدا می‌کند چون در بازار در مورد نوسان دلار، آشفتگی ایجاد شده که با وجود این هیجانات، نمی‌توان پیش بینی انجام داد.

حیدری گفت: زمانی رکود ما تورمی بود ولی هم اکنون اگر شرایط به همین نحو پیش رود، سایه سنگین‌تری از رکود ایجاد خواهد شد و مردم برای خرید یا معامله بلاتکلیف می‌مانند چون خریدار می‌ترسد که ممکن است قیمت کاهش پیدا نکند و با خود فکر می‌کند که خرید انجام ندهد تا ارزان‌تر شود و فروشنده هم این ترس را دارد که اگر بفروشد ممکن است دیگر نتواند جایگزین کند. این آشفتگی و استرس در بازار، رکود را بیشتر و سنگین‌تر می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد با اشاره به اینکه سایت‌های مجازی فروش خودرو به این بازار و هیجانات قیمتی دامن می‌زنند، تصریح کرد: این امر بدین دلیل است که مدیریتی بر آن‌ها نیست و آن‌ها متولی ندارند. در سایت‌هایی مانند دیوار، باما و شیپور زمانی که قیمت ماشینی، 56 تا 58 میلیون بود، در سایت 70 میلیون تومان قید می‌شد.

مطالب مرتبط : مافیا یقه سلطان خودرو را گرفت

وی ادامه داد: آیا این امر برای بر هم زدن نظم بازار مدیریت شده است و کسی نمی‌تواند بر این سایت‌ها نظارت کند؟ چون اجازه می‌دهند که این سایت‌ها با بازار بازی کنند و هیجان قیمتی بر خودروها بگذارند؟ هم اکنون در این سایت‌ها، چند نوع قیمت برای یک ماشین وجود دارد. مردم برای اطلاعات قیمت خودروی به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند.

حیدری با ذکر اینکه یکی از عوامل تشنج قیمت و بازار ما این سایت‌ها هستند، عنوان کرد: این سایت‌ها مردم را بلاتکلیف گذاشته‌اند. من از مردم می‌خواهم که اطلاعات قیمت و خودرو را از اتحادیه‌ها و مراکز تأیید شده دریافت کنند. ممکن است در پس این سایت‌ها برنامه ریزی‌هایی وجود داشته باشد که همه با هم قیمت غیرواقعی در سایت‌ها بگذارند تا مردم منحرف شوند. مردم نباید به این سایت‌ها اعتماد کنند. مدیریت و نظارتی بر این سایت‌ها وجود ندارد تا دقیق باشد. این سایت‌ها مرجع مناسبی برای گرفتن اطلاعات نیست.نرخ ارز در طول هشت ماه اخیر در وضعیتی روند صعودی داشت که این روند از هفته پیش تغییر جهت داد و نمودار آن نزولی شد. با این حال نوسانات آن به تدریج بازارهای دیگر، به ویژه خودرو را تحت تأثیر قرار داد. نوسانات شدید نرخ ارز، پیش از این هم مسبوق به سابقه بوده؛ به صورتی که در سال‌های 90 و 91 که تحریم‌های اولیه هسته‌ای اعمال شد هم شاهد افزایش و کاهش چشمگیر نرخ ارز بودیم، در آن زمان قیمت خودرو با توجه به افزایش هزینه تولید روند صعودی به خود گرفت. در آن سال‌ها دست‌اندرکاران تولید خودرو تلاش کردند با فشار به وزارت صنعت به‌عنوان متولی سیاست‌گذاری بخش خودرو، سازمان حمایت و همچنین شورای رقابت وضعیتی را فراهم کنند تا صنعت خودرو از شرایطی که به آن مبتلا بود، نجات یابد. به این ترتیب نسخه افزایش قیمت برای نجات خودرو از وضعیت تحریمی تجویز شد ولی بعد از گذر از تحریم‌ها و همچنین متعادل شدن نرخ ارز خودروسازان مجدداً با سند و مدرک به شورای رقابت رفتند تا بلکه بتوانند بار دیگر مجوز افزایش قیمت محصولات خود را از این شورا اخذ کنند. در این میان اگرچه به نظر می‌رسد که با روند صعودی نرخ ارز چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نیست، ولی این سؤال همزمان با کاهش نرخ ارز در وضعیت کنونی مطرح است که نوسان‌های افزایشی نرخ ارز که بازارها را متأثر از خود می‌کند، چنانچه متوقف شود یا روند کاهشی به خود بگیرد، آیا در بازارهایی نظیر خودرو هم تاثیرگذار است و باعث روند کاهشی قیمت می‌شود؟



+ 9
مخالفم - 14
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری