پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۴۸
۶
۰
نسخه چاپی

آغاز سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از ۲۳شهریور

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از برگزاری کنگره سیزدهم اتحادیه با شعار "تا اوج افتخار" از ۲۳ تا ۲۶ شهریور در اردوگاه باهنر خبر داد و گفت: این کنگره هر سه سال یکبار برگزار می‌شود و امسال با چهلمین سال تشکیل اتحادیه مقارن شده است.


اردوگاه باهنر

به گزارش تيتربرتر، حسین تاریخی در نشستی خبری با بیان اینکه تغییر بیش از پنج وزیر در شش سال نشانگر آن است که حوزه مدیریتی آموزش و پرورش به شدت آسیب دیده است گفت: آموزش و پرورش نیازمند ثبات است و امیدواریم حضور وزیر جدید باعث ایجاد آرامش شده و سندتحول بنیادین به صورت جدی دنبال شود.

وی افزود: درخواست ما در حوزه پرورشی کاهش تصدی گری است تا امور تربیتی و پرورشی از طریق مجموعه‌هایی چون تشکل‌ها که چابک، فعال و امین هستند انجام شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید نقش پدری در راهبری برنامه های پرورشی و فرهنگی داشته باشد افزود: اجرای اسناد تحولی و حل مسائل مطرح درباره ۲۰۳۰، حجاب و عفاف و... مستلزم سیاست گذاری صحیح است و امیدواریم نقش اساسی آموزش و پرورش در این بخش با تقویت و پشتیبانی تشکل‌ها تقویت شود و شاهد آموزش و پرورشی بالنده باشیم.

وی همچنین با اشاره به عدالت آموزشی اظهار کرد: نتایج و دستاوردهای آزمون‌های مختلف نشان دهنده آن است که نتوانستیم عدالت آموزشی را به طور کامل برقرار کنیم و دانش آموزان مدارس غیردولتی و... که دارای امکانات بیشتری هستند رتبه‌های بهتری کسب کردند و ما نتوانستیم دانش آموزان مناطق محروم را تحت حمایت خود ببریم؛ از آن سو موسساتی که حاشیه سود بالا دارند آسیب جدی به بدنه نظام آموزشی وارد می‌کنند.

تاریخی در ادامه با بیان اینکه تابستانی که گذشت برای دانش آموزان اتحادیه بسیار پرشور بود و جشنواره ملی رسانش در این فصل برگزار شد اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم درگیر بودن دانش آموزان با فضای مجازی است و اینکه بتوانیم نوجوانان را با این ابزار آشنا کرده و آنها را به دانش استفاده صحیح از آن تجهیزکنیم، بسیار مهم است. بیش از ۳۰۰۰ دانش آموز در جشنواره رسانش شرکت کردند و تولیدات و حضور آنها برای ما ارزشمند بود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰۰ نفر در اردوهای ما شرکت کردند که با وجود همه سختی‌های موجود، اتفاق مبارکی بود. اردوهایی در حوزه مهارتی کار تشکیلاتی و بصیرت افزایی با عنوان طلایه داران نیز در این فصل برگزار شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به برگزاری اردوهای جهادی با شعار "می‌سازیم تا ساخته شویم" اشاره کرد و گفت: آق قلا و پلدختر مناطق هدف ما بودند و این اردو با حضور ۷۰۰ دانش آموز برگزار شد. دانش آموزان در ساخت مدارس آسیب دیده و امور عمرانی مربوط به منازل آسیب دیده ایفای نقش خوبی داشتند.

وی افزود: صعود سراسری به قله سبلان نیز انجام شد. در حال حاضر نیز هیئت های "انصارالمهدی" ما در ایام محرم فعال هستند.


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از برگزاری کنگره سیزدهم اتحادیه با شعار "تا اوج افتخار" از ۲۳ تا ۲۶ شهریور در اردوگاه باهنر خبر داد و گفت: این کنگره هر سه سال یکبار برگزار می‌شود و امسال با چهلمین سال تشکیل اتحادیه مقارن شده است. شرکت کنندگان، نمایندگان ۱۴ هزار انجمن اسلامی هستند که در شهرهای خود از طریق انتخابات برگزیده شدند و در روز اصلی کنگره، از میان آنها و از طریق انتخابات یک دختر و یک پسر برای شورای مرکزی انتخاب می شوند.

تاریخی ادامه داد: این انتخابات به دور از حاشیه‌های سیاسی و در فضای رقابتی سالم برگزار می‌شود. مسئولان کشوری و لشکری مهمان برنامه ما هستند و از برگزیدگان انجمن‌های برتر و برترین‌های کنکور تقدیر خواهد شد. ۲۵ نفر از اعضای اصلی انجمن، رتبه دو رقمی کسب کردند که به تبع کل کشور بخشی از آنها در مدارس خاص تحصیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تجربه موفقی برای مراسم اربعین داشتیم و امسال هم آن را ادامه می دهیم گفت: سه کار ویژه را پیگیری خواهیم کرد؛ نخست موکب‌های سیار است. دوم "نذر قدم‌های زینب" ویژه گروه دختران و سوم "زیارت به نیابت" است که زیارت آنها به نیابت از شهدای دانش آموز انجام می‌شود و برنامه ما ساماندهی ۱۵۰۰ دانش آموز برای زیارت کربلا در اربعین خواهد بود.




+ 6
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری