پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۴۷
۱۵
۰
نسخه چاپی

جاذبه های دیدنی مکزیک

جاذبه های دیدنی مکزیک
مکزیک، کشوری واقع در آمریکای شمالی است که از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا مرز مشترک زمینی دارد. همچنین اقیانوس آرام در غرب و جنوب، خلیج مکزیک در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرق، مکزیک رو در بر گرفته اند.

کشور مکزیک بزرگ ترین کشور اسپانیایی زبان جهان است و بیشتر از 112 میلیون نفر جمعیت دارد. حدود یک سوم از کل اسپانیایی زبان های جهان در مکزیک زندگی می کنند. پایتخت این کشور که مکزیکو سیتی نام دارد، پرجمعیت ترین شهر دنیاست. زبان اداری و کاربردی در مکزیک زبان اسپانیایی است اما این کشور تنها یک زبان رسمی ندارد و از سال 2003، حدود 62 زبان بومی سرخ پوستی نیز به عنوان "زبان های ملی" ثبت شده و در این کشور به رسمیت شناخته شده اند.
70 درصد مردم مکزیک از تبار مستیزو (دورگه سفیدپوست و سرخ پوست)، 15 درصد سفیدپوست و 8/9 درصد سرخ پوست هستند.مکزیک کشوری کوهستانی و مرتفع می باشد و تنها قسمتی از این کشور که در شبه جزیره یوکاتان واقع شده مسطح است. چون ارتفاع این کشور از 500 متر بیشتر است، دما نسبت به عرض جغرافیایی و ارتفاع زمین تغییر می کند. شمال این کشور خشک و غیر قابل کشت است در حالیکه جنوب کشور هوای مرطوب و گرم دارد.

پایتخت مکزیک

شهر بزرگ مکزیکو سیتی، پایتخت و همین طور بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کشور مکزیک است. همین طور مکزیکو سیتی، قدیمی ترین شهر آمریکای شمالی و بزرگترین شهر نیمکره غربی کره زمین و پرجمعیت ترین شهر اسپانیایی زبان در دنیاست. این شهر در قرن شانزدهم میلادی توسط اسپانیایی ها بر روی خرابه های تنوچتیتلان و دریاچه ای قدیمی در دره مکزیک بنا شده و هر ساله 15 تا 30 سانتی متر به زیر آب می رود. مکزیکو سیتی از شلوغ ترین و پر ترافیک ترین و پرجمعیت ترین شهرهای دنیا محسوب می شود از این رو افراد ثروتمند در این کشور برای داشتن امنیت و فرار از ترافیک، با هلیکوپتر در سطح شهر تردد می می کنند.
در مجموع این شهر مجموعه ای شگفت انگیز از تاریخ و فرهنگ را دارد که شما با قدم زدن در سطح شهر می توانید آن را تجربه کنید.

گردشگری مکزیک

مکزیک مدت هاست که تبدیل به مقصدی محبوب و جذاب برای گردشگران شده است. علاوه بر زیبایی ها و چشم اندازهای زیبا و متنوع، تاریخ و فرهنگ این کشور هم بسیار جالب است. همین طور سواحل آرام که از دیگر دلایل جذابیت این کشور شده اند. تنوع غذایی، جشن ها، موسیقی و رقص های سنتی همه و همه باعث شده اند تا سالانه مسافران زیادی جهت تفریح و گشت و گذار پا به این کشور زیبا بگذارند.
خطوط ساحلی زیبا در خلیج مکزیک از اصلی ترین جاذبه های گردشگری و تفریحی هستند. برای ریلکس کردن و لذت بردن بهترین کاری که می توان در کشور مکزیک انجام داد پناه بردن به یکی از همین ساحل هاست.
کانکون، پلایا دل کارمن و جزیره کزومل از محبوب ترین مقاصد گردشگری در خطوط ساحلی خلیج مکزیک هستند. در کل به این مقاصد زیبا و نواحی آن، ریوریا مایا می گویند که درست لبه ی شبه جزیره یوکاتان واقع شده و سالانه میلیون ها گردشگر را به سوی خود می کشند. البته آب های کریستالی و سواحل آرام و زیبا تنها جاذبه های این مناطق نیستند. فعالیت های جذاب دیگری چون غواصی، شنا با دلفین ها و همین طور آفتاب گرفتن وجود دارند که می توانند خاطرات خوشی برای شما فراهم کنند.

میدان زوکالو Zocalo Square

میدان زوکالو یا میدان اصلی، در قلب شهر مکزیکو سیتی در کشور مکزیک، به وسعت 57600 متر مربع ، یکی از میادین بزرگ جهان به شمار می ره. این میدان زیبا سالانه 85 ملیون بازدید کننده رو به خودش جذب می کنه و در اون رژه های نظامی، جشن های فرهنگی و سیاسی، کنسرت های مختلف و نمایشگاه ها و گالری های هنری متنوعی برگزار می شه. کلیسای مترو پالیتن و کاخ ملی از دو طرف این میدان رو احاطه مردند و هر روز یک پرچم مکزیک بزرگ و با شکوه در این مکان به احتزاز در میاد. تو این میدان بزرگ با ساختمونای مجللش، مبهوت می شین. همه خطهای اتوبوس و تراموا از زوکالو می گذره و هزاران عابر پیاده در روز از اونجا عبور می کنند. فروشندگان دوره گرد این میدان، همه چیز، از توله سگ و بلیت بخت آزمایی گرفته تا حبوبات و جواهر دزدیده شده می فروشند. از بارها و رستورانهای درجه دوم این میدان همیشه صدای موسیقی شنیده می شه. در کل می شه زوکالو رو قلب تپنده و چشم و چراغ مکزیک دونست.

اکو پارک Xcaret Eco Theme Park

پلایا دل کارمن از زیباترین شهرهای جهان است که زیبایی های زیادی درون آن نهفته است. اکو پارک یکی از جذاب ترین های این شهر است که باید یک روز را به تماشا و گشت و گذار در این پارک اختصاص دهید و خاطرات های ناب ثبت کنید.

پارک Xplor

اکتشافات جدید و ماجراجویانه را در این پارک جستجو کنید. پارک Xplor از جاذبه های تفریحی این شهر می باشد که علاوه بر اینکه برای ساکنان پلایا دل کارمن هیجان انگیز است، برای گردشگران هم جذاب است. صخره نورودی، شنا در رودخانه، زیپ لاین و... را در این پارک تجربه کنید.

دریاچه مخفی Rio Secreto

سفر به هیجان انگیزترین را با تور دریاچه مخفی تجربه کنید. این دریاچه چنان زیباست که نمی توان توصیف کرد. یکی از جاذبه های طبیعی این شهر است که برای گردشگران جذاب و شگفت انگیز است.

موزه مایا د کانکون Museo Maya de Cancun

موزه ی مایا در مرکز کانکون، برای درک بهتر تاریخ غنی و با ارزش کانکون،حداقل ارزش یک بار دیدن رو داره؛ این موزه بعد از موزه ی «Templo mayar» در مکزیک که در سال 1987 میلادی افتتاح شد؛ تونسته به خوبی ریشه های فرهنگ سرخپوستی (مایا) رو، از گذشته تا دنیای مدرن امروزی به تصویر بکشه. این موزه 350 مجسمه و آثار به جای مونده در اطراف کانکون مانند بقایای اسکلت «Tulum» (که قدمت آن به 14000 سال پیش باز می گردد ه) و بقایایی از «women of the palms» (با قدمتی 1000 ساله) رو در خودش جای داده. همچنین نقاشی های معمار مایایی و مجسمه هایی از «Chichen itza» هر بیننده ای رو تحت تأثیر قرار می ده.

کایوآکان Coyoacan

کایوآکان یکی از مناطق تاریخی مکزیک، در مکزیکو سیتیه که هم می تونین از بناهای تاریخیش مثل کلیسا دیدن کنین هم از فروشگاه های مختلفش. یعنی هم جنبه گردشگری داره ، هم جای مناسبی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی این شهر هستش.
در ضمن رستوران هم داره و می تونین غذاهای خوشمزه مکزیکی رو هم تست کنین.

کاخ چاپولتپک Chapultepec Castle

کاخ چاپولتپک بر فراز تپه ملخها و رو به روی پاسو دو لارفورما، یکی از زیباترین خیابانهای سراسر قاره آمریکا قرار گرفته و از جاذبه های دیدنی مکزیکو سیتیه. این کاخ که به دستور ماکسیمیلیان در آغاز حکومتش ساخته شد، مدتها مقر ریاست جمهوری مکزیک بود و سپس به دستور رییس جمهور کاردناس قرار شد که اون رو به عنوان یک بنای تاریخی حفظ کنند.

کلیسای متروپولیتان Metropolitan Cathedral

کلیسای جامع متروپلین، بزرگترین کلیسای جامع در کل آمریکا و محل استقرار اسقف اعظم کاتولیک روم در مکزیکه. این کلیسا در مرکز مکزیکو سیتی و در نزدیکی معبد مایور قرار گرفته. این کلیسا در سال 1813 توسط معماری اسپانیایی و با الهام از کلیساهای گوتیک اسپانیا ساخته شده و از جاذبه هیا توریستی مکزیکو سیتی محسوب می شه.



+ 15
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری