پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۴۵
۹
۰
نسخه چاپی

برداشت اشتباه از یادداشت اینستاگرامی رئیس کل بانک مرکزی

انتخاب : بنا به یادداشت رییس کل بانک مرکزی، علیرغم فشارحداکثری، بازار ارز به روند با ثبات خود ادامه می دهد. برخی از رسانه ها در تفسیری نادرست از این بخش یادداشت، منظور همتی از فشار حداکثری را فشارهای ناشی از بعد تقاضای ارز دربازار دانسته وآنها را تحلیل وتوضیح داده اند،درحالی که منظور رییس کل بانک مرکزی از فشار حداکثری، فشار ناشی از تحریم آمریکا بر کشورمان است که مدام توسط مسؤلین آمریکایی باعنوان «فشار حداکثری»تکرار میشود وتلاش جدی آنها برای بهم ریختن بازار ارز کشور بوده است.

رییس کل بانک مرکزی اخیراً در تازه ترین یادداشت خود درصفحه شخصی خود در اینستاگرام،با ارائه اطلاعاتی از روند خوب تأمین ارز واردات درکمتر شش ماه سال جاری ،نکاتی از سیاست های ارزی آتی بانک مرکزی را نیز تشریح کرده است.

بنا به یادداشت رییس کل بانک مرکزی، علیرغم فشارحداکثری، بازار ارز به روند با ثبات خود ادامه می دهد.

برخی از رسانه ها در تفسیری نادرست از این بخش یادداشت، منظور همتی از فشار حداکثری را فشارهای ناشی از بعد تقاضای ارز دربازار دانسته وآنها را تحلیل وتوضیح داده اند،درحالی که منظور رییس کل بانک مرکزی از فشار حداکثری، فشار ناشی از تحریم آمریکا بر کشورمان است که مدام توسط مسؤلین آمریکایی باعنوان «فشار حداکثری»تکرار میشود وتلاش جدی آنها برای بهم ریختن بازار ارز کشور بوده است.

در این خصوص شایان ذکراست که یکی از سیاست های مهم بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز در یکسال اخیر، مدیریت هم عرضه وهم تقاضای ارز بوده است که در سایه این اقدام در کنار سایر برنامه ها، اکنون شاهد ثبات نسبی بازار ارز در کشور هستیم.

همتی در این یادداشت از زوار اربعین خواسته است که ارز مورد نیاز خود را از بانک ها و صرافی های مجاز تهیه کنند.

در این خصوص آنچه که مهم به نظر می رسد این است که با توجه به عرضه روان ومناسب ارز در بانک ها و صرافی ها آنها به خوبی آمادگی تامین ارز زائرین اربعین را دارند و درصورت نیازبه تأمین از طرف بانک مرکزی ،ارز مورد نیاز آنها تأمین خواهد شد .

به گفته رییس کل بانک مرکزی این بانک در راستای رفاه متقاضیان ارز اربعین با مقامات عراقی مذاکراتی برای تأمین دینار نیزداشته که متأسفانه به نتیجه نرسیده است..

 




+ 9
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری