پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۵۴
۱۰
۰
نسخه چاپی

جاسوس آمریکایی که از میز پوتین عکس می‌گرفت از روسیه خارج شد

عصر ایران : این جاسوس به صورت مرتب به آقای پوتین دسترسی داشته تا این حد که می‌‌توانسته از مدارک روی میز رئیس جمهور روسیه عکس بگیرد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که این کشور یک جاسوس ارشد خود را در سال ۲۰۱۷ از روسیه خارج کرده است.

سی‌ان‌ان به نقل از چند مقام دولت دونالد ترامپ گزارشی درباره این عملیات منتشر کرده که در آن گفته شده مقام‌های اطلاعاتی آمریکا از ترس آن که پوشش این جاسوس از طرف خود مقام‌های دولت آمریکا لو برود او را از روسیه خارج کرده‌اند.

بی بی سی در گزارش نوشت: این تصمیم اندکی بعد از جلسه‌ای گرفته شده که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شکلی غیرمنتظره اطلاعات طبقه‌بندی‌شده ایالات متحده را با مقام‌های روسیه در میان گذاشت.

این گزارش می‌گوید جاسوسی که از روسیه خارج شده یکی از مهم‌ترین منابع آمریکا در داخل روسیه بوده است.

نیویورک‌تایمز هم در گزارشی نوشته است که این جاسوس خارج از حلقه نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده اما به صورت مرتب به آقای پوتین دسترسی داشته تا این حد که می‌‌توانسته از مدارک روی میز رئیس جمهور روسیه عکس بگیرد.

 

بنا بر گزارش‌ها این فرد که بیش از یک دهه برای آمریکا جاسوسی می‌کرده، توانسته جای خود را تا رده‌های بالای دولتی در روسیه باز کند.

نیویورک تایمز گزارش داده است که این منبع اطلاعاتی نقشی مهم در ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا داشته که به این نتیجه رسیده بودند ولادیمیر پوتین مستقیما در دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش داشته است.

به گزارش نیویورک تایمز اطلاعات ارسالی این جاسوس تا حدی حساس بوده که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، جان برنان، مدیر وقت سی‌آی‌ای، مدارک مربوط به او را در پوشه‌ای مهر و موم شده و به صورت جداگانه در اختیار رئیس جمهور می‌گذاشته است.

سی‌آی‌ای حاضر نشده درباره گزارش‌های مربوط به این جاسوس اظهار نظر کند و سخنگوی کاخ سفید هم گفته که گزارش سی‌ان‌ان "نه تنها نادرست است... بلکه می‌تواند باعث به خطر افتادن جان افراد شود."

 




+ 10
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری