پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۵۴
۸
۰
نسخه چاپی

پلیتیکو: اسرائیل دستگاه‌های جاسوسی در نزدیکی کاخ سفید کار گذاشته است

گزارش نشریه "پلیتیکو" آمریکا امروز (پنج‌شنبه) حاکی از آن است که یک گزارش امنیتی احتمال می‌دهد اسرائیل پشت نصب سیستم‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه در داخل کاخ سفید و نیز در دیگر مناطق حساس پایتخت آمریکا در دو سال گذشته بوده باشد.


کاخ سفید

به گزارش تيتربرتر، این مجله به نقل از یک مقام سابق عالی رتبه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد، برخلاف حوادث جاسوسی دیگر که در خاک آمریکا برملا می‌شوند دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دولت رژیم صهیونیستی را از این بابت توبیخ نکرده و به نظر می‌رسد این رویداد هیچ تبعاتی نداشته است.

طبق این گزارش، سیستم‌های جاسوسی نصب شده در نزدیکی کاخ سفید شبیه فرستنده‌های مخابراتی عادی تلفن‌های همراه بوده‌اند اما در واقعیت امر آنها دستگاه‌های جاسوسی و شنود بوده‌اند که اطلاعاتی از مالکان تلفن‌های همراه جمع‌آوری می‌کردند. علاوه بر دریافت محتواهای داخل تلفن‌های همراه این دستگاه‌ها تصاویر مکالمات و شنود آنها را نیز انجام می‌دادند.

یکی از مسؤولان سابق اشاره می‌کند که این سیستم‌ها ترجیحا با هدف جاسوسی از ترامپ و دستیاران ارشدش و نیز نزدیکانش کار گذاشته شده‌اند بدون اینکه تایید شود این تلاش اسرائیل در تحقق اهدافش به سرانجام رسیده است یا نه.

در پاسخ به این اخبار، مسؤولان وزارت امنیت داخلی آمریکا گفتند ادله‌ای درباره وجود این سیستم‌های جاسوسی در پایتخت را شناسایی کرده‌اند البته آنها را به طرف خاصی نسبت ندادند.

مسؤولان نتایج به دست آمده را با آژانس‌های متخصص فدرال تبادل کرده‌اند دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) در کنار سازمان‌هایی که با آن در این باره کار کرده‌اند تصور می‌کند مزدوران اسرائیل عوامل کار گذاشتن این سیستم‌های جاسوسی هستند.

اما اسرائیل از زبان سفیرش در آمریکا این گزارش را انکار کرده و گفته است، این‌ها ادعاهایی بی‌اساس هستند و اسرائیل هیچ عملیات جاسوسی در آمریکا انجام نداده است.




+ 8
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری