پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ۲۲:۳۰
۴
۰
نسخه چاپی

فرانسه: برای حفظ و اجرای برجام می کوشیم

ایرنا : نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد بدون اشاره به هرگونه احتمال دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی این سازمان گفت: می کوشیم تا برجام اجرا و حفظ شود.

نیکولاس دو ریوایر روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد احتمال دیدار رئیسان جمهوری ایران و آمریکا وجود دارد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: در وهله اول فرانسه در قالب سه کشور اروپایی به سختی تلاش می کند تا برجام اجرایی و حفظ شود.

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد ادامه داد: در وهله دوم، تلاش برای حل یا کاهش تنش در خاورمیانه است و در این رابطه با همه طرف ها همراه با شرکای اروپایی خود با ایران و آمریکا گفت‌وگو می کنیم. این چیزی است که می خواهیم به آن دست یابیم.

ریوایر خاطرنشان کرد: می خواهیم به راه حل نزدیک تر شویم و در این باره کارهای بیشتری باید انجام دهیم.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری آمریکا و آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان پیش از علنی شدن تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، بارها با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کردند تا از این کار منصرف شود اما دونالد ترامپ که اسیر مشاوره‌های جنگ افروزانی همچون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تندروهای دیگری همچون مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شده بود، در هجدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ اعلام کرد به طور یکجانبه از این توافق هسته ای خارج می شود.

پس از آن با استفاده از تروریسم اقتصادی، فشار شدید اقتصادی بر مردم ایران وارد کرد تا شاید بتواند به هدف اصلی "جان بولتون" مشاور برکنار شده امنیت ملی ترامپ دست یابند.

اما با گذشت نزدیک به یکسال، هدف طراحی شده از تحریم‌ها محقق نشد و امانوئل مکرون که این روزها سعی دارد نقش پررنگی را در اتحادیه اروپا به ویژه پس از برگزیت ایفا کند، تلاش می کند تا تنش بین ایران و آمریکا را کاهش دهد.

 




+ 4
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری