پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ۲۰:۴۱
۷
۱
نسخه چاپی

چگونه نسبت به قطع یارانه نقدی اعتراض کنیم؟

چگونه نسبت به قطع یارانه نقدی اعتراض کنیم؟
یارانه نقدی 200 هزار خانوار ایرانی در شهریورماه به حساب سرپرستان خانوار واریز نشد بر این اساس برنامه قطع یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد توسط دولت کلید خورد در این میان تعدادی از یارانه‌بگیران نسبت به قطع یارانه نقدی اعتراض دارند.

از زمان واریز نخستین یارانه نقدی حدود 10 سال می‌گذرد. واریز نخستین قسط یارانه نقدی به حساب مردم از آذرماه 89 همزمان با میلاد امام رضا(ع) آغاز شد و از اواخر سال 93 حذف یارانه بگیران پردرآمد براساس خوداظهاری کلید خورد و بر این اساس تعدادی از مسئولان و افراد خاص و به نوعی ثروتمند انصراف خود از دریافت یارانه نقدی را اعلام کردند.

شناسایی و حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی در 5 سال اخیر یکی از چالش‌های اجرای هدفمندی بوده است که باوجود پیشنهاد دولت و تصویب مجلس، هرگز به‌صورت کامل اجرایی نشده است. حالا قرار است حذف پردرآمدهای به‌صورت استانی و بر اساس میزان مصرف، و نه میزان درآمد خانوارها انجام شود هرچند دراین‌باره نیز شک و تردیدهایی برای موفقیت وجود دارد.

یارانه پردرآمدها حذف شد

www.titrebartar.com

گویا براساس تصمیم قطعی دولت از شهریور ماه جاری یارانه نقدی 200 هزار خانوار معادل حدود 800 هزار نفر از جمعیت یارانه بگیران به حساب سرپرستان خانوار واریز نشد تا عملا قطع یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد توسط دولت آغاز شود.

چگونگی ثبت اعتراض نسبت به قطع یارانه نقدی 

www.titrebartar.com

 سامانه درخواست برقراری مجدد یارانه‌های نقدی برای ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد.

 در عین حال همچنان امکان ثبت اعتراض برای سرپرستان خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع شده، فراهم است. در همین راستا، سامانه ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه‌های نقدی از امروز آغاز به کار کرد و تمام سرپرستان خانواری که یارانه آنها فقط در سال 98 قطع شده، می‌توانند با ثبت کد رهگیری خود در این سامانه اعتراض خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه متوجه بشویم یارانه مان را قطع کرده اند

 نکته قابل توجه اینکه، سرپرستان خانواری که یارانه آنها قطع شده، پیش از ورود و ثبت اعتراض در «سایت ثبت درخواست برقراری مجدد یارانه نقدی»، باید منتظر دریافت پیامکی با سرشماره «یارانه» با متن «خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است» باشند. 

این سرپرستان خانوار در صورتی که به قطع یارانه نقدی خود معترض هستند، باید پس از دریافت این پیامک، با کارت شناسایی معتبر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پیامک دریافتی را ارائه دهند. در این مرحله از سرپرست خانوار معترض، اجازه کتبی مبنی بر اینکه دولت اختیار دارد به حساب‌های بانکی آن‌ها دسترسی داشته باشد، گرفته می‌شود و این مجوز به دولت داده شود تا تراکنش‌های بانکی فرد معترض را به منظور تشخیص توان مالی فرد، مورد بررسی قرار دهد و در نهایت در خصوص اینکه این خانوار مشمول دریافت یارانه نقدی خواهد شد یا خیر تصمیم گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اگر یارانه‌تان قطع شده؛ حتما این مطلب را بخوانید!

 پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و ثبت اعتراض، «کد رهگیری» به سرپرست خانوار پیامک می‌شود و پس از آن باید به سایت ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه نقدی به نشانی yaraneh10.mcls.gov.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و کد رهگیری دریافت شده از دفتر پیشخوان اعتراض خود را ثبت کنند.

چه کسانی می‌توانند به قطع یارانه نقدی اعتراض کنند؟

www.titrebartar.com

 لازم به ذکر است، فقط خانوارهایی می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی اقدام کنند که در سال 98 یارانه آنها قطع شده است، لذا خانوارهایی که در گذشته یارانه آنها قطع شده است نمی‌توانند برای برقراری مجدد یارانه خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: جزئیاتی درباره حذف یارانه پردرآمدها



+ 7
مخالفم - 8
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
هادی ۹۸/۰۶/۳۰ - ۲۲:۱۸
پاسخ
comments من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم یارانه من را اقایان بی درد قطع کردند .
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری