پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ۲۱:۰۸
۱۵
۰
نسخه چاپی

مشخصات فنی کانسپت ۴ جدید

مشخصات فنی کانسپت ۴ جدید
ب‌ام‌و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ به استقبال نسل جدید خودرو‌های M۳ و M۴ می‌رود در این راستا معرفی کانسپت ۴ جدید را در محوریت قرار داده است.

 ب‌ام‌و با معرفی کانسپت 4 جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 به استقبال نسل جدید خودرو‌های M3 و M4 می‌رود. این خودرو نشان می‌دهد که طراحی نسل جدید سری 4 تفاوت‌های زیادی با نسل پیشین خواهد داشت.

مشخصات فنی کانسپت 4 جدید

www.titrebartar.com

در بخش جلو شاهد فرمانروایی جلوپنجره‌ی کلیوی شکل بسیار بزرگی هستیم که به راحتی می‌تواند دو کودک را بخورد! با دیدن چنین طراحی‌هایی به یاد کریس بنگل می‌افتیم که با طراحی‌های جنجالی خود در سال‌های قبل چه سر و صدایی بر پا کرده بود! بیانیه‌ی خبری این برند آلمانی با بحث درباره‌ی همین جلوپنجره آغاز می‌شود. ب‌ام‌و می‌گوید جلوپنجره‌ی عمودی این خودرو هماهنگی بسیار خوبی با ابعاد نمای جلو داشته و البته نیم‌نگاهی هم به مدل‌های کلاسیکی همچون 328 و 3.0 CSi دارد.

نوع طراحی  کانسپت 4 

www.titrebartar.com

کاملا واضح است که طراحی بی‌ام‌و طرح مفهومی 4 به‌شدت از سری 8 الهام می‌گیرد. اسپویلر عقب و بخش‌های عضلانی عقب و نمای نیمرخ همه کاملا شبیه بی‌ام‌و سری 8 است؛ هرچند به‌دلیل دماغه‌ی کوتاه‌تر، کمی هم تفاوت وجود دارد؛ بنابراین، درمجموع کمی اسپرت‌تر از سری 8 خواهد بود که زیباتر و ظریف‌تر طراحی شده است.

یکی از اصلی‌ترین نکات طراحی در این خودرو مفهومی، جلوپنجره‌ی بزرگ آن است که قطعا در نگاه اول توجه هر کسی را جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی لیفان X60

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی بی‌ام‌و، این جلوپنجره‌ی جدید به خودرو‌هایی مانند نسخه‌ی اولیه بی‌ام‌و 328 اشاره می‌کند. هنوز نمی‌دانیم چقدر از طراحی این جلوپنجره در نسخه‌ی تولیدی استفاده می‌شود؛ زیرا چنین طرح‌هایی بیشتر در رندر‌های بی‌ام‌و ارائه می‌شود و اغلب باعث ناراحتی طرفداران شده است.

در چراغ‌های عقب، طراحی L‌شکل استفاده شده و دریچه‌های عمودی و دیفیوزر بزرگ ظاهر کلی را جذاب‌تر کرده است.

ویژگی‌ کلیدی محصولات ب‌ام‌و

www.titrebartar.com

مدیر طراحی ب‌ام‌و نیز می‌گوید:جلوپنجره‌ی کلیوی شکل همیشه جزو ویژگی‌های کلیدی محصولات ب‌ام‌و بوده است. ب‌ام‌و کانسپت 4 نشان‌دهنده‌ی اعتمادبه‌نفس و شخصیت کلاسیک این ویژگی نمادین است. درعین‌حال کانسپت 4 پیش‌نمایشی از خانواده‌ی سری 4 جدید است.

اما از این جلوپنجره‌ی بزرگ که بگذریم به چراغ‌های نازک و گیرای لیزری و همچنین ورودی‌های هوای بزرگ می‌رسیم. کانسپت 4 همچنین از پروفایل جانبی جذابی سود می‌برد که نکته‌ی مهم آن آینه‌های نازک و متمایز می‌باشد. بخشی از این آینه‌ها دارای تریم آلومینیومی می‌باشند. رینگ‌های 21 اینچی با طرح 5 پره نیز جزو دیگر ویژگی‌های پروفایل جانبی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مقایسه آفرودهای چینی

اما نمای عقب هم ویژگی‌های خاص خودش را دارد. در این بخش چراغ‌های LED شناور، سپر گوشه‌دار با دیفیوزر مشکی براقی و خروجی‌های اگزوز چهارضلعی و کرومی به چشم می‌خورند.

ب‌ام‌و هیچ‌کدام از ویژگی‌های فنی کانسپت 4 را اعلام نکرده، اما این موضوع خیلی مهم نیست چراکه این کانسپت به دنبال ارائه‌ی پیش‌نمایشی از طراحی ظاهری سری 4 جدید می‌باشد. ما قبلاً تائید کرده‌ایم که M3 و M4 از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی بکار رفته در X3 M و X4 M با قدرت 473 اسب بخار استفاده خواهند کرد. این پیشرانه در نسخه‌های کامپتیشن قدرت 503 اسبی دارد.



+ 15
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری