پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۷
۹
۰
نسخه چاپی
فروش گیشه تابستان بی رونق تر از بهار 98/شرایط گیشه سینماها به وضعیت هشدار رسید

سینماهای ایران در آستانه تعطیل شدن

فروش گیشه تابستان بی رونق تر از بهار 98/شرایط گیشه سینماها به وضعیت هشدار رسید
امسال با وجود افزایش30 درصدی قیمت بلیت سینماها اما میزان درآمد فیلم‌های اکران شده در فصل تابستان امسال بسیار کاهش داشته است که نشان از عدم استقبال تماشاگران از اکران‌های تابستانی است.

امسال در حالی که بهای بلیت سینما بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گران‌تر شد و حداکثر افزایش قیمت به پردیس‌های سینمایی تعلق داشت، کل فروش فیلم‌ها در گیشه تابستان امسال حتی به سه ماه تابستان سال گذشته نرسید.

از آنجا که بیشتر درآمد گیشه از پردیس‌های سینمایی به دست می‌آید، حالا می‌توان به این نتیجه رسید که سینمای ایران در تابستان امسال حدود ۳۰ درصد تماشاگران خود را در قیاس با تابستان سال ۹۷ از دست داده است.

بیشتر بخوانید: خزان زود هنگام گیشه‌های سینما

مجموع فروش تابستان امسال گیشه تا ۲۷ شهریور به عدد ۶۲ میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان رسیده، در حالی که در سه ماه تابستان سال گذشته جمع کل درآمد گیشه ۶۲ میلیارد و ۵۸۹ میلیون تومان بود. حتی اگر در چهار روز باقیمانده تابستان امسال مجموع فروش گیشه به عدد سال قبل برسد، با احتساب افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت می‌توان به این نتیجه رسید که تعداد تماشاگران فیلم‌ها در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

 افت 45 درصدی فروش گیشه تابستان نسبت به بهار98

www.titrebartar.com

 

اما اگر فروش گیشه تابستان را با بهار امسال مقایسه کنیم، نتیجه ناامید کننده‌تر است. مجموع فروش گیشه بهار ۹۸ حدود ۱۱۳ میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان بود. فروش گیشه تابستان حدود ۵۱ میلیارد تومان کمتر شده و اگر تعداد تماشاگران را در نظر بگیریم، با افت بیش از ۴۵ درصدی مواجه می‌شویم.

سینماهای ایران در آستانه تعطیل شدن

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید که سینماگران مدام از آن صحبت می‌کنند، وضعیت گیشه هشدار دهنده است. به طوری که  گروهی از مدیران پردیس‌های سینمایی از جمله ایران مال، کوروش، زندگی و مگامال، باغ کتاب، هنر شهرآفتاب و گلستان شیراز، اکو مال کرج و ویلاژ توریست مشهد همزمان با روز ملی سینما بیانیه مشترکی منتشر کرده و نوشته‌اند: «ادامه رکود و افت فاحش فروش سینمای ایران، باعث فرار سرمایه‌گذاران ساخت سینماها و توقف فعالیت پردیس‌های سینمایی ایران و تعطیلی آنان خواهد شد.»

در ادامه بیانیه مشترک برخی مدیران پردیس‌های سینمایی آمده است: «در اولین جلسه هم اندیشی مدیران پردیس‌های سینمایی کشور و بررسی شرایط بحرانی بوجود آمده در کاهش شدید  فروش و جذب مخاطبان سینمایی تابستان؛ علل این کاهش و معضلات حوزه تولید، توزیع و نمایش  به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: چه بازیگران کمدی در گیشه سینما شکست خوردند

افزایش روزانه و بی‌رویه هزینه های این بخشهای مهم سینمایی( تولید، توزیع و نمایش) و بالاخص هزینه‌های کمرشکن پردیس‌های سینمایی باعث نگرانی شدید این پردیس‌هاست که در صورت ادامه این روند، خطر تعطیلی سینماهای ایران ( طی ماه‌های گذشته تعدادی از سینماهای کشور تعطیل شده‌اند) و کاهش شدید امنیت شغلی دست اندرکاران این گلوگاه‌های اصلی و مهم سینمای ایران شده است. 

ردیس‌هایی مهم سینمایی ایران ضمن اظهار نگرانی شدید و هشدار بابت ادامه رکود سینماها در ماه‌های آتی از مدیران محترم دولتی و صنفی سینما درخواست دارند، ضمن جلوگیری از ادامه این رکود نسبت به اتخاذ تصمیم‌های عاجل و راهگشا در راستای رونق سینمای ایران اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.»

www.titrebartar.com

 

آمار فروش فیلمهای سینمایی روی پرده

جدیدترین آمار فروش فیلمهای سینمایی روی پرده کشور در شهریورماه نشان می‌دهد که فیلمهای سینمایی دراین ماه فروشی نزدیک به ۹ میلیارد داشتند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم بیش از ۱۲ و نیم میلیارد تومان بوده است.

بر اساس آمار فروش و اطلاعاتی که در سامانه فروش سینمای ایران قرار دارد، فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی که روایتی از یک خانواده افغان مهاجر در تهران است و از ۲۲ شهریورماه نمایش خود را آغاز کرده، تا کنون (27 شهریورماه) ۸۹ میلیون تومان فروش کرده است و حدود هشت هزار نفر مخاطب، آن را در ۴۱ سینما تماشا کردند.

فیلم سینمایی «برمودا» ساخته رهبر قنبری که از ۶ شهریورماه روی پرده رفته است با درون مایه‌ای کمدی پس از گذشت حدود سه هفته  با سه هزار مخاطب، حدود ۳۱ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی اکنون در ۲۴ سینما نمایش دارد.

فیلم سینمایی «چاقی» راما قویدل که از هفته اول شهریورماه نمایش خود را آغاز کرد، با جذب ۲۱ هزار مخاطب به سینما تا امروز پس از سه هفته ۲۵۳ میلیون تومان فروش داشته است.

بیشتر بخوانید: رشد 35 درصدی فروش سینمای ایران در بهار 98

همچنین «صدای منو می‌شنوید» به کارگردانی صادق آشتیانی‌پور که از ۶شهریورماه روی پرده رفته، فقط حدود سه میلیون تومان فروش داشته و در ۱۴ سینما نمایش داشته است.

فیلم سینمایی «روسی» ساخته امیر حسین ثقفی با محدودیت سنی +۱۵ سال و از ۳۰ مردادماه نمایشش را روی پرده سینماهای کشور آغاز کرده است. این فیلم تا کنون ۶۸۷ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان فروش داشته و در ۹۱ سینما در تهران وشهرستان نمایش داشته و ۵۵ هزار نفر تا امروز مخاطب این فیلم در سینماها بودند.

فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی که از نیمه مردادماه روی پرده سینماها رفته است تا امروز حدود سه میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان در ۱۶۶ سینما فروش داشته است.

فیلم سینمایی «جانان» ساخته کامران قدکچیان با گذشت حدود ۶ هفته نمایش و اکنون با دراختیار داشتن سینماهای محدودی در تهران در مجموع ۳۵۴ میلیون تومان فروش داشته و ۳۴ هزار نفر آن را در ۹۳ سینما تماشا کرده‌اند.

فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده از ۹مردادماه نمایش خود را روی پرده‌های سینما آغاز کرد. این اثر با در اختیار داشتن ۱۳۷ سینما تا امروز نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان فروش داشته است و ۱۹۵ هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند.

فیلم سینمایی «تپلی و من» ساخته حسین قناعت که از دوم مردادماه اکرانش آغاز شده و برای مخاطب خانواده و کودک و نوجوان ساخته شده است، حدود یک و نیم میلیارد میلیون تومان فروش داشته و ۱۴۸هزار نفر آن را در سینماها تماشا کرده‌اند. این فیلم در ۱۶۱ سینما در سراسر کشور روی پرده رفته است.

فیلم «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران پس از دو ماه نمایش و اکران در ۱۰۴ سینما به فروشی نزدیک به ۹۴۰ میلیون تومانی رسیده است و تا امروز بیش از ۷۲ هزار نفر مخاطب این فیلم سینمایی بوده‌اند.

فیلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی که از دوم مردادماه روی پرده سینماها رفت، حدود سه میلیارد تومان فروش داشته و بیش از ۲۶۷ هزار نفر آن را در ۱۴۸ سینما تماشا کرده‌اند.

فیلم‌های «شاه‌کش» ساخته وحید امیرخانی، «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور، «کلوپ همسران» مهدی صباغ زاده و «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان از ۲۷ شهریورماه روی پرده سینماها رفتند.



+ 9
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری