پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۴۸
۸
۰
نسخه چاپی

24 هزار کلاس اولی راهی مدارس شدند

در آستانه سالتحصیلی و در قالب جشن شکوفه‌ها بیش از 24 هزار دانش‌آموز ابتدایی برای اولین بار راهی مدارس شدند تا در سالتصحیلی جدید تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند.


کلاس اولی

به گزارش تيتربرتر، منطقه اردبیل، در آئین جشن شکوفه‌ها که در مدرسه شهید رجبی اردبیل برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تبریک شروع سالتحصیلی 99-98 برای دانش‌آموزان و اولیای آنها اظهار کرد: از امروز معلمان و مربیان تربیتی ما با آغوش گرم پذیرای نسل آینده هستند تا در یک فضای امن و آرام زمینه تحصیل و تربیت و تعالی آنها را فراهم کنند.

احمد ناصری به تحصیل 24 هزار دانش‌آموز در مقطع اول ابتدایی اشاره و خاطرنشان کرد: به صورت رسمی و از فردا سالتحصیلی جدید آغاز خواهد شد و 250 هزار دانش‌آموز در سراسر استان اردبیل در بیش از 3 هزار و 300 واحد آموزشی تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وی یکی از بسترهای فراهم شده در مدارس را زمینه‌سازی برای استعدادیابی در حوزه‌های علمی، هنری، حرکتی و زیباشناختی اعلام کرد و گفت: امیدواریم در همه ساحه‌های تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ما بتوانند به توانمندی و مهارت موردنظر دست یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل مشارکت بیش از 20 هزار معلم، مربی و مدیران مدارس را در سالتحصیلی جدید یادآور شد و بیان کرد: ما به شدت به همراهی اولیای دانش‌آموزان نیاز داریم تا در سالتحصیلی بتوانیم بهترین فضای تربیتی را برای نوجوانان و دانش‌آموزان فراهم کنیم.

ناصری گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش دانش‌آموزان هستند و قطعا نظام تعلیم و تربیت ما که به رشد و بالندگی همگانی نسل آینده کمک می‌کند، زمینه‌ای را مهیا خواهد کرد تا دانش‌آموزان ما براساس سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش بتوانند به مهارت و توانمندی لازم دست یابند.

وی تاکید وزیر جدید آموزش و پرورش را بر مدرسه‌محوری یادآور شد و افزود: باید مدرسه زیبا، خوب، بانشاط و با اختیارات کافی تدارک دیده شود که قطعا مدیریت مدرسه با مشارکت اولیا و همچنین سایر دستگاه‌های متولی امکانپذیر خواهد بود و تلاش می‌کنیم تا مدرسه با محیط پیرامونی خود یک ارتباط تعاملی و همسویی را داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل آمادگی آموزش و پرورش استان را در قالب پروژه مهر برای شروع سالتحصیلی یادآور شد و تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که در تمامی مدارس محوریت ما مدیران و همچنین انتخاب شعار سالتحصیلی در هر مدرسه به تناسب شرایط و امکانات خواهد بود و از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده خواهیم کرد تا بهترین شرایط برای تحصیل نسل آینده نیز فراهم آید.

ناصری ادامه داد: مدرسه کانون پویای تعلیم و تربیت است و باید در جلب مشارکت مردم اولیا و افکار عمومی به شدت کار شده و بسترهای تحکیم بنیان‌ها و اصول سند تحول بنیادین نیز به خوبی مهیا شود.

زنگ جشن غنچه‌ها در اردبیل به صدا درآمد

امروز همچنین با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیران و مسئولان و اولیای دانش‌آموزان جشن غنچه‌ها در آموزشگاه جعفری اسلامی اردبیل نیز برگزار شد.

در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به فعالیا بیش از 600 مرکز پیش‌دبستانی در استان اشاره و اظهار کرد: پیش‌دبستانی‌های ما به تعداد 18 هزار و 564 نفر آموزش خود را آغاز می‌کنند تا خود را برای حضور رسمی در مدارس برای سالتحصیلی آینده آماده کنند.

ناصری ضرورت همراهی و همکاری اولیای نوآموزان را برای مشارکت با مدرسه و همراهی در مسیر تعلیم و تربیت یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم بهترین سالتحصیلی برای نسل آینده رقم بخورد تا آنها بتوانند در کنار آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی فردی مفید برای جامعه باشند.

وی از مجموعه‌های پیش دبستانی خواست؛ تا به شکل ساده فرزندان این مرز و بوم را با اصول و قوعد تربیتی صحیح، اخلاق‌مداری و همچنین احترام به بزرگترها آموزش داده و اسباب تعالی آنها را به شایستگی مهیا کنند.




+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری