پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۰۸
۱۱
۳
نسخه چاپی

پرداخت حقوق حق‌التدریس‌ها و سرباز معلم‌ها بروز می‌شود+جزییات

پرداخت حقوق حق‌التدریس‌ها و سرباز معلم‌ها بروز می‌شود+جزییات
تاکنون پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها و سرباز معلم‌ها و خرید خدمتی‌ها به صورت معوق می‌ماند و تأخیر طولانی مدت سبب نارضایتی آنها را به دنبال داشت اما گویا قرار از مهر ماه حقوق این نیروها به صورت ماهانه و بروز پرداخت شود و تمام معوقات و مطالبات این قشر پرداخت شده است.

معلمان حق التدریس به صورت پاره وقت در آموزشگاههای دولتی وزارت آموزش و پرورش تدریس می کنند تا کمبود معلم در این وزارتخانه جبران شود و حقوق این افراد از محل منابع وزارت آموزش و پرورش پرداخت می شود که البته تاکنون بروز نبوده است.

حقوق این معلمان یک سوم معلمان رسمی و پیمانی بوده و شرایط کاریشان سه برابر سخت‌تر از معلمان رسمی و پیمانی است و به جز این حقوق اندک از هرگونه امتیازات و امکانات و تسهیلاتی محروم هستند.

معلمان حق التدریسی که پس از قبولی در دو آزمون ( کتبی – عملی ) و اخذ صلاحیت از گزینش و گذراندن دوره های تخصصی مربوط به رشته تدریس شان به  آموزش و پرورش راه یافته و بسیاری از آنها در دورافتاده ترین روستاها که جاده های صعب العبور وجود دارد بدون ایاب و ذهاب مشغول به خدمت می شوند.

پرداخت ماهانه حقوق حق‌التدریس ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که طی هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه انجام دادیم و بر اساس دستورالعمل پرداخت حقوقی که سازمان برنامه و بودجه صادر کرده، حق‌التدریس شاغلین و حقوق نیروهای خرید خدمتی از مهر ماه به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

علی الهیار ترکمن در درباره پرداخت ماهانه حق التدریس شاغلین و نیروهای خریدخدمات توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: ماه گذشته اخباری از رایزنی‌ با سازمان برنامه و بودجه منتشر شد  که در راستای اجرای بند کاف تبصره ۱۲ قانون بودجه است. در این بند اشاره شده است که دستگاه‌های اجرایی باید تمام مواردی که ماهیت حقوق دارد را به صورت منظم و ماهانه همانند حقوق پرداخت کنند.

مطالب مرتبط : احتمال پرداخت معوقات حق‌التدریسی‌ها در مهر/ اجرای رتبه‌بندی از اول پاییز

وی افزود: در آموزش و پرورش غیر از حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی چهارقلم دیگر ماهیت حقوق دارند که حق‌التدریس آزاد، حق‌التدریس شاغلین، حقوق نیروهای خرید خدمت و سرباز معلم‌ها را شامل می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال ۹۷ حقوق سرباز معلم‌ها و حق التدریس‌های آزاد را به صورت ماهانه پرداخت می‌کنیم و معوقه‌ای در این دو قلم نداشته‌ایم گفت: دو قلم حق‌التدریس شاغلین و نیروهای خرید خدمتی معوقه می‌شد که باید پرداخت آن طبق قانون به صورت ماهانه انجام می‌گرفت.

الهیار ترکمن ادامه داد: طی هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه انجام دادیم و بر اساس دستورالعمل پرداخت حقوقی که سازمان برنامه و بودجه صادر کرده، حقوق این دو گروه نیز از مهر ماه به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.



+ 11
مخالفم - 10
نظرات : 3
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
معلم ۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۸:۰۰
پاسخ
comments دست بردارید چقدر دروغ
 
 
ro
+0
unlike
-0
محمدی ۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۷:۴۹
پاسخ
comments اضافه کاری های پارسال را نداده . داره از پرداخت به موقع امسال خبر میده مادیگه به این وعده ها عادت کردیم
 
 
ir
+0
unlike
-0
فرهنگی ۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۵:۰۰
پاسخ
comments زرشک
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری