پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۸
۲۰
۰
نسخه چاپی

چه روغن طبیعی برای ماساژ بدن مناسب است؟

چه روغن طبیعی برای ماساژ بدن مناسب است؟
ماساژ بدن سبب حس آرامش روحی و جسمی در بدن می‌شود به همین خاطر بسیاری از افراد برای دریافت این عمل به استخرها و مراکز ماساژدرمانی مراجعه می‌کنند تا به این نیاز خود پاسخ دهند.

ماساژ بدن با روغن به سبب کاهش اصطکاک بین  پوست بدن و دست انجام می‌شود و از طرفی برای تقویت پوست نیز از انواع روغن‌ها استفاده می‌شود تا از خاصیت و تأثیرگذاری آن بهره مند شوند.

روغن‌های طبیعی را می‌توان به تنهایی برای ماساژ استفاده کرد، یا آن را با سایر روغن‌های ماساژ و عصاره‌ها ترکیب کرد. هر شخصی باید متناسب با پوست خود عصاره ماساژ را انتخاب کند و سپس آن را برای چند روز در ناحیه‌ کوچکی از پوستش تست کند تا مطمئن شود استفاده از آن باعث ایجاد آلرژی در پوست نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: روش اصولی ماساژ صورت

روغن‌های طبیعی حاوی ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مورد نیاز برای غنی‌سازی پوست هستند که بدن به خودی خود توانایی تولید آن‌ها را ندارد.

انواع روغن های طبیعی

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی موادی مثل روی، منیزیم، آهن و ویتامین E است که به افزایش سلامتی پوست کمک می‌کنند و حتی ممکن است توانایی مقابل با ملانوما را نیز داشته‌باشد. روغن زیتون با انواع پوست‌ها سازگاری دارد و اگرچه می‌توان آن را بدون هیچ تغییری به عنوان روغن ماساژ به کار برد؛ اما بهتر است قبل از استفاده آن را کمی رقیق کنید.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین برای پوست‌های خشک و خارش‌دار مفید است. این روغن یک نرم‌کننده طبیعی پوست نیز محسوب می‌شود که به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و نیز با دارا بودن خواص ضدالتهابی پوست را التیام می‌بخشد.

روغن گل گاوزبان

روغن گل گاوزبان حاوی ویتامین، مواد معدنی، گاما لینولئیک اسید و اسید چرب امگا ۶ است که برای سلامتی انسان ضروری هستند، اما طبق اعلام مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، این مواد در بدن انسان ساخته نمی‌شوند. همچنین روغن گل گاوزبان با داشتن خاصیت محرک و احیاکنندگی، برای درمان اگزما و پسوریازیس کاربرد دارد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا بسیار نافذ است و بین غده هیپوفیز و سایر قسمت‌های مغز تعادل برقرار می‌کند. این روغن با داشتن خواص آنتی‌باکتریال برای درمان اختلالات پوستی از جمله آکنه و اگزما کاربرد دارد. روغن جوجوبا را می‌توان به مدت ۵ سال نگه‌داری و استفاده کرد. این روغن به تنهایی یا در ترکیب با سایر روغن‌ها کاربرد دارد.

روغن هسته‌ انگور

روغن هسته انگور غیرآلرژی‌زا بوده و دارای مواد معدنی، اسید لینولئیک و مقدار کمی ویتامین E است. این روغن مرطوب‌کننده و بازسازی کننده است و با انواع پوست سازگاری دارد.

روغن کرچک

این روغن بسیار ضخیم و چسبناک است و برای پاک کردن سیستم لنفاوی، در هم شکستن بافت زخم و بیرون کشیدن سموم کاربرد دارد. از این روغن برای درمان پوست خشک و ترک‌خورده پا هم استفاده می‌شود.

روغن کنجد

روغن کنجد ضد قارچ و ضدعفونی کننده است و مانع پیری زودرس پوست می‌شود. این روغن حاوی ویتامین  E، اسیدهای آمینه و لسیتین است و برای انواع پوست به جز پوست قرمز و تحریک‌شده، کاربرد دارد. از روغن کنجد در بیماری آرتریت روماتوئید و نیز برای درمان عفونت‌های قارچی پوست استفاده می‌‌شود.

خواص انواع روغن های طبیعی برای پوست

www.titrebartar.com

بیشتر بخوانید: دلیل خشکی پوست بدن چیست؟

بهبود گردش خون

ماساژ با روغن از طریق تولید گرمایی که در سراسر عروق خونی و عصبی زیر پوست‌تان منتشر می‌شود، می‌تواند گردش خون‌تان را بهبود ببخشد. به علاوه، ماساژ با روغن می‌تواند فواید دیگری از جمله بهبود بافت پوست، دفع سموم، و بهبود کارکرد اندام‌های داخلی‌تان نیز داشته باشد. علاوه بر تمام این خاصیت‌ها، گرمای ناشی ماساژ با روغن به افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) نیز کمک می‌کند.

افزایش انعطاف‌ ماهیچه‌ها

هنگام انجام ماساژ با روغن، فشار وارده بر ماهیچه‌ها باعث افزایش انعطاف پذیری‌شان می‌شود. این مسئله به خاطر کشیده شدن ماهیچه‌ها است که می‌تواند به بهبود کارکرد آن‌ها نیز کمک کند. به علاوه، انجام ماساژ در یک دوره‌ی زمانی می‌تواند باعث تقویت ماهیچه‌ها شود. هم‌چنین، می‌توانید ۲۵ بهترین خوراکی برای عضله سازی را نیز مطالعه کنید.

بهبود خلق و خو، و کاهش افسردگی

۳۰ نقطه‌ی فشاری در کف دست‌ها و پاها وجود دارند که با تمام اندام‌های بدن در ارتباط هستند. به علاوه، ۷ مرکز آرامش نیز در بدن قرار دارند که با گردن، سر، اندام‌های تناسلی، لوزالمعده (پانکراس)، کلیه‌ها، و کبد مرتبط هستند. ماساژ دادن این ۷ مرکز آرامش در بدن باعث تولید برخی هورمون‌های خاص می‌شود که برای آرامش ذهن، تسکین استرس، و کاهش افسردگی مفید هستند.

تسکین دردهای بدن

وقتی تمام بدن‌تان دچار درد می‌شود، ماساژ بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید؛ زیرا این کار می‌تواند تمام دردهای بدن‌تان را تسکین دهد. با کمک ماساژ، گردش خون‌تان بهبود می‌یابد و از این طریق، هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شوند که باعث سرکوب درد می‌شوند. با وجود این، اگر بعد از انجام ماساژ، دردتان عود کند، باید جهت دریافت مراقبت‌های لازم به پزشک مراجعه کنید.

بهبود وضعیت قلب و عروق

روی کف دست راست‌تان، مرکز آرامش قلب قرار دارد. اعمال فشار ملایم روی این نقطه به صورت مرتب، به همراه مصرف روزانه‌ی مواد غذایی سالم نظیر میوه‌ها و سبزی‌ها، به بهبود کارکرد و سلامت قلب کمک می‌کند. راه‌های بسیاری برای بهبود سلامت قلب وجود دارند، ولی ماساژ جزء راه‌هایی است که از خارج از بدن می‌تواند این کار را انجام دهد. هم‌چنین، توصیه می‌کنیم ۲۱ روش پیشگیری از بیماری قلبی را نیز مطالعه بفرمایید.

کاهش علائم سینوزیت و سرماخوردگی

سرماخوردگی و علائم سینوزیت نیز با کمک ماساژ صورت، بینی، و نواحی اطراف چشم‌ها قابل تسکین هستند. همان‌طور که از قبل می‌دانیم، ماساژ با روغن از طریق اعمال فشار ملایم روی اندام‌ها، باعث افزایش حرارت در نقاط مورد نظر می‌شود؛ با افزایش حرارت نواحی صورت، بینی، و اطراف چشم‌ها علائم سینوزیت و سرماخوردگی بهبود می‌یابند. هم‌چنین، راه‌های ساده و درمان‌های خانگی دیگری نیز وجود دارند که به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک می‌کنند؛ با مطالعه‌ی ۳۷ بهترین درمان خانگی سرماخوردگی و ۵۰ بهترین و موثرترین درمان خانگی سرفه به جنگ این بیماری‌ها بروید.

حفظ سلامت پوست

طبق یافته‌های دکتر وایدیا واندانا، متخصص طب آیورودا، ماساژ صورت به پیشگیری از بروز جوش (آکنه) و مبارزه با خشکی پوست، به ویژه پوست صورت، کمک می‌کند. به علاوه، این کار می‌تواند از بروز چین و چروک، تغییر رنگ، و نشانه‌های آفتاب سوختگی نیز پیشگیری کند. برخی تمرینات یوگا نیز می‌توانند به صورت طبیعی باعث درخشندگی پوست شوند؛ هم‌چنین، می‌توانید ۱۲ حقیقت از ورزش یوگا برای تمام فرهنگ‌های جهان را نیز مطالعه بفرمایید.

کمک به سلامت معده

یکی دیگر از خواص ماساژ با روغن حفظ سلامت معده و ناحیه‌ی پایین شکم است. ماساژ با روغن به تسکین نفخ معده، ترشح مناسب مایعات معده، و کارکرد سالم کبد و طحال کمک می‌کند. جهت اطمینان از عدم وارد آمدن آسیب به اندام‌های داخلی، باید این نواحی را با فشارهای ملایم ماساژ دهید؛ زیرا این نواحی بسیار حساس هستند.

کمک به بهبود کیفیت خواب

ماساژ به بهبود کیفیت خواب شبانه نیز کمک می‌کند. با آرام‌سازی ذهن و کل بدن، می‌توانید هنگام شب، به سرعت به خواب عمیق بروید؛ با کمک ماساژ با روغن به این هدف خواهید رسید.

دفع سموم از بدن

بهبود گردش خون در طول دریافت ماساژ می‌تواند به دفع سموم از بدن کمک کند. به علاوه، بهبود کارکرد غدد تعریق و کلیه‌ها کمک زیادی به پاکسازی دستگاه و اندام‌های بدن می‌کند. البته، یک بار ماساژ شاید نتواند تاثیر مفیدی داشته باشد، ولی انجام مرتب این کار،‌ حداقل در یک دوره‌ی زمانی، می‌تواند به دفع سموم از بدن کمک کند.



+ 20
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری