پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۳۸
۱۲
۰
نسخه چاپی

جزییاتی از مرز خسروی نزدیکترین مسیر رسیدن به کربلا

جزییاتی از مرز خسروی نزدیکترین مسیر رسیدن به کربلا
مرز خسروی به عنوان دروازه عتبات یکی از قدیمی‌ترین مرز اعزام زائران کربلا به عراق است که زائران اربعین حسینی که از این مرز وارد می‌شوند کوتاه ترین مسافت را برای رسیدن به کربلا طی می کنند.

اربعین حسینی امسال مصادف با هشتم آبان ماه است و جمع کثیری از مردم کشورمان در پیاده‌روی اربعین شرکت می کنند که اکثر زائران از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و خسروی عازم عراق می‌شوند. اما در این میان برخی زائران برای اینکه مسافت کمتری را طی کنند به دنبال کسب اطلاعاتی درباره مرزها هستند. 

بازگشایی مرز خسروی 

امسال همزمان با اربعین حسین مرز خسروی به عنوان یکی از مهم‌ترین قدیمی‌ترین و شمالی‎ترین مرز اعزام زائران به عراق بازگشایی شد و زمینه تردد زائران اربعین حسینی را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه در ماه محرم زائر کربلا شویم؟+ شرایط سفر به عراق

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین قرار گرفته و نزدیکترین نقطه از ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست و فاصله این مرز تا بغداد پایتخت عراق 190 کیلومتر، تا نجف 380 کیلومتر، تا کربلا 315 کیلومتر، تا کاظمین 203 کیلومتر و تا سامرا نیز 326 کیلومتر است. برای اساس میزان مسافت شهرهای تردد زائران اربعین در عراق از مرزهای ایران به زائران حسینی کمک می‌کند تا به برنامه ریزی این مسیرها را طی کنند.

فاصله شهرهای عراق با مرز خسروی

  • خسروی تا کوت : 341 

  • خسروی تا دیوانیه : 395 

  • خسروی تا حله : 305 

  • خسروی تا بغداد : 190 

  • خسروی تا نجف : 380 

  • خسروی تا خانقین : 10 

  • خسروی تا مقدادیه : 102 

  • خسروی تا بعقوبه : 130  

  • خسروی تا کربلا: 315 

  • خسروی تا کاظمین : 203 

  • خسروی تا سامراء: 326 

  • خسروی تا سید محمد:291 

  • خسروی تا طفلان مسلم : 281

 

titrebartar.com
مسیرهای مرز خسروی تا کربلا : ملاعزیز- سعدیه- مقدادیه- ابوجسری- الوجهیه- بعقوبه- قالبیه- حسینیه - بغداد (کاظمین) جدید- دورالشرطه- ابوغریب- محمودیه- الاسکندریه- مسیب - کربلا

 

مسیر‌های دسترسی به مرز خسروی

برای آمدن به مرز خسروی اگر از استان‌های شمال غربی راهی این مرز می‌شوید از مسیر سنندج به کرمانشاه باید گذر کنید و اگر با خودروی شخصی این مسیر را طی می‌کنید باید با احتیاط‌تر رانندگی کنید این مسیر به دلیل کوهستانی بودن جاده پیچ و خم‌های متعددی دارد و البته یک مسیر زیبا با چشم انداز‌های بکر هم در انتظار شماست.

بیشتر بخوانید: بهترین مسیر پیاده روی برای اربعین حسینی

اگر هم از استان‌های شمالی، مرکزی و شرقی به سمت کربلا راهی می‌شوید و مرز خسروی را برای خروج از کشور انتخاب می‌کنید از مسیر همدان به کرمانشاه باید بگذرید که بر سر راه شما گردنه اسدآباد و گردنه بیدسرخ قرار دارد و ما بقی این راه یک مسیر هموار است تا به گردنه پاتاق در نزدیکی سرپل ذهاب برسید و برای این سفر به شما توصیه می‌کنیم برای سفری امن حتماً رعایت احتیاط در این جاده‌های کوهستانی را داشته باشید.

از استان‌ها جنوبی هم که به این مرز بخواهید سفر کنید از مسیر خرم آباد به کرمانشاه می‌رسید و بعد از کرمانشاه هم راهی شهرستان‌های غربی خواهید شد.

اما اگر از مسیر هوایی و از طریق هواپیما بخواهید نیمی از مسیر را طی کنید نزدیکترین فرودگاه به این مرز فرودگاه بین المللی شهید آیت الله اشرفی اصفهانی است که در ورودی شرقی شهر کرمانشاه قرار گرفته است.



+ 12
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری