پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۰۹
۱۰
۰
نسخه چاپی

زنان ایران به آزادی رسیدند/جامعه فوتبال در بوته آزمایش

زنان ایران به آزادی رسیدند/جامعه فوتبال در بوته آزمایش
پس از کش و قوس های فراوان و حواشی بسیار بالاخره درهای ورزشگاه آزادی به روی زنان و دختران علاقمند به تماشای بازی فوتبال باز شد.

مرحله مقدماتی جام جهانی قطر روز پنجشنبه 18 مهر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و در این راستا تیم ملی ایران به مصاف تیم ملی کامبوج می‌رود.

این بازی تفاوت بسیار فاحشی با دیگر بازی‌ها دارد چرا که اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال از جمله آزادی نیز داده شده است و البته تمام محدودیت ها برداشته نشده است بلکه فعلا زنان ایرانی اجازه دارند در بازی های ملی به عنوان تماشاچی فوتبال در جایگاه‌های ویژه بنشینند.

تاوان تماشای فوتبال توسط زنان

باز شدن ورزشگاه آزادی به روی زنان تاوان‌های بسیاری به دنبال داشت به طوری که زنان برای شکستن تابوی این اتفاق با چهره‌های مردانه در ورزشگاه به تماشای بازی نشستند و بزرگترین تاوان این اتفاق مرگ دختر آبی بود که با واکنش های مختلف اعم از جامعه جهانی و فدراسیون جهانی فوتبال همراه بود.

بیشتر بخوانید: ماجرای دختر آبی چیست

دختری که علاقمند به تماشای بازی استقلال بود با چهره مردانه به ورزشگاه رفت و توسط دستگاه قضایی به تحمل حبس محکوم شد اما چون این اتفاق را بر نتابید دست به خودسوزی زد و به دلیل شدت جراحات در نهایت زندگی‌اش خاتمه یافت. 

اجازه ورود زنان به ورزشگاه نویدی برای توجه به جامعه زنان است اما این فرصت یک محک و آزمونی برای جامعه فوتبال کشور به شمار می آید باید دید که مسئولان و تماشاگران چگونه از این اتفاق سربلند بیرون خواهند آمد.

الهام خلیلی خو



+ 10
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری