پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۳۷
۱۳
۰
نسخه چاپی
تماشای قدرت و سرعت

معرفی دو خودروی قدرتمند اما متفاوت

تماشای قدرت و سرعت
تفاوت ها را احساس کنید شما کدام یک را می پسندید با معرفی این دو خودرو با ما همراه باشید.

مقایسه دو خودروی متفاوت و کلاس متفاوت امر غیر عادی شاید برای شما همراهان حساب بشود اما تماشای قدرت و لذت بردن از سرعت هیجان را بیشتر می کند.

بازار شاسی بلند ها بسیار داغ است و در این بین اول می خواهیم بحث و جدل دو شرکت غول تولید کننده شاسی بلند را به نظاره بنشینیم.

جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای نیست که در حال حاضر و در بازارهای جهانی دنیا، کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند حسابی داغ و پرفروش است. درواقع، همه‌ی خودروسازان پیشرو جهانی در پی ساخت یک نمونه خاص از این کراس اوورها و افزایش این کلاس خودرویی در خط تولیدشان هستند تا کسب سود بیشتری کنند.

برای مثال، در همین زمینه، شرکت ژاپنی هوندا، کراس اوور پاسپورت (Passport) خود را احیا کرده تا آن را به‌عنوان یک خودروی 5 درب سه ردیفه که مناسب برای 8 سرنشین است و با مدلی جدید عرضه کند.

اما پاسخ رقیب هم‌وطن هوندا به این کراس اوور جذاب چه خواهد بود؟ شرکتی که خودروهای کراس اووری مانند راو 4 و هایلندر را در خط تولید خود می‌بیند اما بین این دو خودرو، چه پاسخی برای هوندا خواهد داشت؟

بر اساس یک رسانه اروپایی-کانادایی، تویوتا برنامه‌ریزی کرده است تا بتواند خودروی موسوم به ونزا (Venza) خود را به صحنه رقابت آورده و احیا کند. خودروی تازه‌واردی که به‌احتمال‌زیاد تا سال 2021، چهره خود را نشان خواهد داد.

مطالب مرتبط : مقایسه آفرودهای چینی

خودروی ونزا تویوتا، یک کراس اوور 5 سرنشینه است که باحالت استیشن شبیه به واگن طراحی‌شده است. این خودرو در سال 2008 برای فروش عرضه شد و در سال 2017 نیز از سوی تویوتا توقف تولید شد. این یعنی تنها یک نسل از آن توسط خودروساز ژاپنی، تولید و عرضه شد. درواقع می‌توان گفت این کراس اوور که در کارخانه‌های آمریکا تویوتا تولید می‌شد، یک نوع جانشین برای کمری واگن توقف تولیدشده به‌حساب می‌آمد.همچنین این تویوتا ونزا، بر روی پلتفرم یکسانی سوار شده بود که در خودروهای کمری سدان و هایلندر تویوتا نیز به‌کاررفته‌اند.

پس اگر این شایعه درست از آب دربیاید، می‌توان انتظار افزایش یافتن خط تولید کراس اوورهای تویوتا با، بازمتولد شدن این خودروی تازه را داشت. همچنین تویوتا قرار است یک نسخه پلاگین-هیبرید از راو 4 خود را نیز در آینده‌ای نزدیک، برای فروش در بازارهای جهانی، آماده‌سازی کند. شاید این نسخه پلاگین-هیبرید، در پاسخ به میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید و فورد اسکیپ (Escape) پلاگین هیبریدی باشد که رقیبان راو 4 محسوب می‌شوند.

نگاهی به خودروی پرسرعت برقی

خودروی تازه‌وارد و جذاب اشتوتگارتی، از همان بدو معرفی و ورود خود، سروصداهای زیادی به پا انداخته بود. خودروی جدید کاملاً برقی که پورشه، بر روی آن حساب ویژه‌ای بازکرده و با نگاهی به اعداد و ارقام این خودرو، کاملاً متوجه حساسیت جهانی صنعت خودروسازی به این تایکان جذاب می‌شویم.

تایکان می‌تواند تا نهایت سرعت 451 کیلومتر بر ساعت رسیده و شتاب از حالت سکون تا صد کیلومتر بر ساعت آن نیز تنها 2.6 ثانیه ثبت‌شده است. زمان شارژ گیری 80 درصدی باتری‌های تایکان نیز تنها 22.5 دقیقه برای راننده آن طول خواهد کشید.

مطالب مرتبط : شاسی بلند عجیب ژاپنی !

شاید بتوان با نگاه انداختن به همین اعداد و مشخصات بسیار عالی تایکان برقی، متوجه این شد که پورشه آلمانی تا چه حد اصرار بر رقابت با تسلا آمریکایی داشته و می‌خواهد با ارائه مدل‌های برقی پرقدرت و در اصطلاح خودرویی، پرفورمنس، کفه ترازوی رقابت بر سر برقی‌های جدید را به سمت خود سنگین کند.

حتی فراتر از این مشخصات تایکان، مدیر بخش توسعه سیستم تعلیق این خودرو در اظهارنظرهایی جالب گفته است: بدون شک قبل از اینکه تایکان بخواهد در جاده‌ها خسته و بی‌حال شود، این راننده سوار تایکان خواهد بود که خسته خواهد شد. او حتی گفته است که مهم‌ترین هدف آن‌ها، خاصیت تکرارپذیری سرعت‌های بالا در تایکان بوده و است.

به این معنا که راننده می‌تواند تا 20 و یا 25 بار به‌سرعت های 200 کیلومتر بر ساعت و بیشتر در بازه‌های زمانی کوتاه رسیده و بدون شک، قبل از آن‌که خودرو بخواهد با چنین آزارهایی از پا دربیاید، این راننده است که در کنار زیادشدن اشتیاقش به‌سرعت گیری با تایکان، خود را شکست‌خورده می‌بیند.

پورشه به ابرخودروی برقی خود یعنی تایکان افتخار کرده و آن را یک شاهکار مهندسی ازلحاظ اعداد و ارقام مربوط به‌سرعت، شتاب گیری و قدرت می‌داند. حتی این شرکت به‌تازگی گفته است که تایکان می‌تواند در پیست نوربرگرینگ، سریع‌تر ازآنچه که قبلاً ثبت‌شده بود، حرکت کند.



+ 13
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری