پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۹
۱۰
۰
نسخه چاپی

بهترین قهوه‌های دنیا را کجا بخوریم؟

بهترین قهوه‌های دنیا را کجا بخوریم؟
قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در بین مردم سراسر جهان است و گاهی نوع درست کردن قهوه و نوشیدن آن به عنوان یک فرهنگ خاص در کشورها مطرح و شناخته شده می‌شود.

قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی است که در بین همه اقشار به ویژه جوانان طرفداران بسیاری را دارد که البته طعم خاص و وسوسه‌برانگیز آن سبب می‌شود که خوردن آن به عنوان یک عادت غذایی جایگاه پیدا کند.

قهوه ترک، عربی، اسپرسو، آمریکایی، سبز، کاپوچینو، ماکیاتو، ماکیاتو و آفوگاتو از انواع و اقسام بسیار مختلف قهوه هستند که هر سبک آن در کشوری معروف است که بسیاری از افراد تفاوت آنها را حتی احساس نمی کنند.

قهوه با عطر و طعم دلپذیری که دارد نوشیدن آن بعد از خواب، درهوای سرد، در روزهای خسته کننده، بعد از یک روز کاری سخت، هنگام کار و در سفر، بسیار دلچسب است.

بیشتر بخوانید: روش درست کردن قهوه یزدی + تصاویر

بسیاری از گردشگران وقتی به کشوری سفر می‌کنند دوست دارند که با تنوع غذایی آن کشور آشنا شوند و گاهی با کسب اطلاعات قبلی نسبت به خوردن و نوشیدن می‌پردازند. نحوه درست کردن قهوه گاهی ریشه در فرهنگ عامه آن کشورها دارد.

در ادامه شهرهایی از جهان که با قهوه معروف شده اند را معرفی کنیم که در صورت سفر به این کشورها حتما قهوه ان منطقه را تست کنید.

ملبورن، استرالیا 

فرهنگ قهوه در این منطقه نهفته ‌است. این نوشیدنی که اسپرسوی مخلوط با شیر غلیظ شده با خامه است، توسط استرالیایی ها به جهان معرفی شده است. در تمام نقاط استرالیا کافه ها وجود دارند که بنا به نظر مکانی برای روابط اجتماعی و استراحت می باشد. وقتی در اطراف ملبورن قدم می زنید عطر آشنایی از یک دم کرده را احساس می کند که به نظر اسپرسو معروف استرالیا است. فرهنگ قهوه در ملبورن به شدت مستقل از تمامی کافه شاپ های زنجیره ای جهان است.

titrebartar.com

ایتالیا

کافه‌های رمی متهم هستند که در برابر تکنیک‌های جدید مقاومت می‌کنند با این وجود پایتخت، همچنان خانه بهترین قهوه‌های ایتالیاست.

اسپرسو اختراع میلانی ها بوده است، بنابراین اگر می خواهید بهترین قهوه در جهان را به صورت کاملا خالص و ناب تجربه کنید به زادگاه آن سر بزنید. اولین ماشین اسپرسو جهان در میلان سال 1906 رونمایی شد. اسپرسوهای ایتالیا بسیار سریع آماده می شود در حالی هنوز جلو صندوق در حال حساب کردن فنجانتان هستید فنجان قهوه شما روی پیشخوان قرار می گیرد.

titrebartar.com

هانویی ویتنام

قهوه های ویتنامی خود زیرمجموعه ویژه از قهوه را دارند. یک نوشیدنی سنتی در وینتام سرو می شود که قهوه با شیر تغلیظ شده مخلوط شده (به منظور تامین شکر و کافئین به طور همزمان) و بسیار سرد است. ویتنام بیش از استارباکس ها انواع و اقسام قهوه دارد که ترکیب های ویژه و گاها عجیبی را شامل می شوند.

در بازدیدتان از هانوی اگر می خواهید هر چیزی را امتحان کنید حتما در این لیست قهوه ها را نیز قرار دهید. در این شهر قهوه ها از قهوه ی تخم مرغ (زرده تخم مرغ مخلوط شده با شیر تغلیظ شده و به قهوه اضافه شده) تا قهوه ی ماست (ماست زده شده با چاشنی قهوه سیاه) برای تست کردن وجود دارد.
قهوه ویتنامی که با شیر غلیظ و شیرین سرو می‌شود، قطعا برای محلی‌ها و گردشگران اعتیادآور است.

titrebartar.com

سنگاپور

خلاقیت در«لته آرت» در سنگاپور سزاوار این است که اینستاگرام را فرا بگیرد.

قهوه جایگاه ثابتی در زندگی سنگاپوری‌ها دارد، هر چند آنها به تازگی به استفاده از فناوری مدرن اسپراسو روی آورده‌اند. قهوه‌های محبوب این شهر عبارتند از لاته، موکا و کاپوچینو. 

کافی شاپ‌های برتر Strangers' Reunion در محله چینی‌ها، Dutch Colony، Bukit Timah، Chye Seng Huat Hardware  در محله Little India (هندوستان کوچک).

titrebartar.com

وین، اتریش

یونسکو در سال ۲۰۱۱ قهوه خانه‌های سنتی وین را در فهرست میراث ناملموس قرار داده‌ است. اگرچه این روزها کافه اسپرسوهای مدرن در حال افزایش در این شهر هستند.

درباره اهمیت کافه‌های وین همین بس که کافه‌های قدیمی این شهر به عنوان میراث فرهنگی، در لیست 2011 یونسکو ثبت شده است. قهوه‌خانه‌های سنتی وین در واقع محلی هستند برای نشستن و گپ زدن، روزنامه خواندن و خوردن اشترودل، و از نظر ارائه خدمات مدرن به نسل جدید قهوه‌خورها کمی عقب مانده‌اند. ولی این عقب‌ماندگی در حال برطرف شدن است؛ به ویژه با افتتاح کافه‌های مستقل مدرن در این شهر و از زمانی که وین میزبان مسابقات جهانی باریستا 2012 را عهده‌دار شد. 

کافی شاپ‌های برتر: Caffe Couture، Essenti، Coffee Pirates وDemel .

titrebartar.com

لندن، انگلستان

لندن بیشتر برای چای مشهور است اما کافه‌هایی که بر اسپرسو تمرکز دارند  از دهه ۱۹۹۰ در حال پدیدار شدن هستند.

یک دهه قبل، استرالیایی‌ها و اهالی نیوزلند، اولین کافه شاپ‌های عرضه‌کننده قهوه اسپرسو را در لندن افتتاح کردند. از آن سال‌ها به بعد لندن میزبان تعداد بسیار زیادی قهوه‌خانه بوده است. 

با این حال اگر چه قهوه‌نوشی در جای جای لندن رواج دارد، ولی تا زمانی که این شهر بخواهد کاملاً حرفه‌ای در این عرصه عرض‌اندام کند، راهی نسبتاً طولانی در پیش دارد. 

کافی شاپ‌های برتر: شرق لندن مرکز تجمع بهترین کافه‌ها و کافی شاپ‌هاست که چند تا از معروفترین آنها عبارتند از: Allpress، Climpson & Sons و Caravan.

titrebartar.com

ایسلند

قهوه‌خانه‌های محلی در پایتخت ایسلند به شدت جلوه می‌کنند، قهوه‌خانه های «کفیتار» چیزی شبیه به قهوه‌خانه زنجیره‌ای در ریکجاویک هستند.
پس از هلندی‌ها، بیشترین سرانه مصرف قهوه در سطح جهان از آن اهالی اسکاندیناوی است. در گذشته نه چندان دور، کافه‌های ریکیاویک (Reykjavik) بیشتر محلی برای عرضه غذا بود ولی امروزه اگر شما در این کافه‌ها قهوه و کیک را با هم میل کنید، نمی‌توانید تشخیص بدهید که کدام یک خوشمزه‌تر از دیگری است. 

امروزه تقریباً تمام محله‌های این شهر، خالی از قهوه‌خانه نیست. در خانه‌ها، مردم قهوه دمی (Drip coffee) را بیشتر می‌پسندند ولی در کافه ها بیشتر به دنبال نوشیدنی‌های اسپرسو هستند. 

کافی شاپ‌های برتر: Kaffitar، Stofan و Kaffismidja

titrebartar.com

ولینگتون، نیوزلند

قهوه به صورت غیررسمی به نوشیدنی ملی مردم نیوزلند تبدیل شده‌است.

نیوزیلند به خاطر قهوه‌های خاص خود معروف است. فرهنگ کافه‌نشینی و خوردن قهوه نیز در این کشور بسیار مرسوم است. در حالی که فلت وایت (flat white) تازه در سیدنی جا افتاده بود، این نوشیدنی مراحل تکامل را در ولینگتن طی می‌کرد. فلت وایت نوشیدنی ملی غیررسمی نیوزیلند محسوب می‌شود. 

کافی شاپ‌های برتر: واقعیت آن است که پیدا کردن یک کافه بد در نیوزیلند دشوار است. با این حال برخی از بهترین کافه‌های ولینگتن عبارتند از Flight Coffee Hangar، Memphis Belle و Lamason Brew Bar.

titrebartar.com

سیاتل، آمریکا

کاملاً بجاست که سیاتل را یکی از بهترین شهرهای قهوه در سراسر دنیا بدانیم. مردم سیاتل بیش از هر شهر دیگر آمریکا قهوه می‌نوشند. 

اولین قهوه‌خانه این شهر در سال 1971 افتتاح شد. یک پژوهش مدعی است برای هر 100 هزار شهروند سیاتل، 35 فروشگاه قهوه وجود دارد. 

قهوه زنجیره‌ای معروف پری دریایی قدیس «The mermaid saint» برای اولین بار در سیاتل به وجود آمد اما این قهوه تنها بخش کوچکی از فرهنگ قهوه در این شهر است. 

یک نقل قول معروف در میان سیاتلی‌ها می‌گوید: «قهوه، نور خورشید مایع برای ماست».

کافی شاپ‌های برتر: Victrola Coffee Roastersدر منطقه Capitol Hill، Empire Espresso در منطقه Columbia City و Seattle Coffee Worksدر مرکز شهر سیاتل.

titrebartar.com


+ 10
مخالفم - 17
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری