پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۳۶
۱۰
۰
نسخه چاپی

دره ایلارا در یکی از زیباترین مناطق ترکیه

دره ایلارا در یکی از زیباترین مناطق ترکیه
کاپادوکیا ، پر از سازندهای صخره ای طبیعی (دودکش های پری) قرار دارد که شکل دودکش ها ، قارچ ها و شکل های مجسمه مانند را به گونه ای که توسط انسان حک شده است.

اگرچه کامپادوکیا کاملاً شناخته شده است ، بیشتر به دلیل پروازهای معروف بالون هوایی (من عکس ها را ارسال کرده ام و آن را با جزئیات شرح داده ام) ، اما به نظر می رسد که دره ایهلارا مورد بازدید مسافران نیست. وقتی آنجا بودم ، دیگر گردشگر دیگری را ندیدم (که عالی بود!). با این حال ، من می خواهم که شما را در طول اقامت خود در کاپادوکیا تشویق کنید تا دره و تنگه را ببینید زیرا هم از نظر تاریخی و هم از اهمیت طبیعی برخوردار است و تا حدودی با بقیه منطقه متفاوت است.

مطالب مرتبط : اروپا با پرتقال به پایان می رسد

چگونه به دره ایلارا برسیم

Ihlara در استان آکسارای واقع شده است ، 36 کیلومتر (22 مایل) از Aksaray و 80 کیلومتر (50 مایل) از شهر دروازه اصلی به منطقه کپادوکی - Goreme (من اینجا شهر Goreme را شرح داده ام). اگر رانندگی نکنید ، دفاتر توریستی زیادی در Goreme (و گمان می کنم در سراسر کاپادوکیا) هستند که تورهای مختلفی را در منطقه ارائه می دهند که شامل دره ایلارا نیز می باشد. از شهر ایهلارا می توانید به سمت صخره پایین بروید و از طریق آن حدود 8 کیلومتر (5 مایل) در امتداد رودخانه ملندیز به سمت شهر از طرف دیگر - گوزلیورت - طی کنید.

اهمیت طبیعی دره ایلارا

مطالب مرتبط : شهر سنگی مسیحی و مکان عالی قطار مقدس

زیبایی طبیعی منطقه برای همه کسانی که تاکنون کوهپیمایی کرده اند دره دیده می شود. در مجاورت کوه کوه با شکوه (3،253 متر / 10،673 فوت از سطح دریا) ، آتشفشان خفته ای که به دنیا آمد دره ایهلارا مشرف به منطقه استان آکسارای است. پس از فوران ، حرکات تکتونیکی فشار بالایی در پوسته زمین ایجاد کرده ، آنرا دوباره شکل داده و ترکهایی ایجاد کرده که منجر به شکل گیری این دره می شود. زمین مجاور توسط خاکسترهای آتشفشانی و لایه ای از سنگ های سخت و گدازه پوشانده شده است. هنگامی که گدازه جامد شد و قرن ها گذشت ، قسمت های پایین سنگ توف (خاکستر آتشفشانی تلفیقی) و سایر مواد نرم تر که توسط نیروهای طبیعت از بین می رود: باران ، باد ، آب جاری و غیره و باقی مانده قسمت سخت تر و فوق العاده باقی مانده است. اینگونه است که همه جا در کاپادوکیه "دودکشهای پری" یا hoodos (اصطلاح زمین شناختی) شکل گرفت. همچنین می توانید آنها را در انتهای دیگر دره ایلارا ، در نزدیکی شهر غاری بنام Selime (همچنین حتما ببینید!) در مقالات بعدی ، عکسهای سازندهای صخره ای و شهرهای غاری را که در منطقه گرفته ام ، بارگذاری می کنم. .

در داخل دره شما هیچ یک از دودکش های پری را پیدا نخواهید کرد (و شاید این هم بهتر باشد زیرا دیدن یک چیز متفاوت برای تغییر خوب است) اما چندین صخره شگفت انگیز دیگر مانند ستون های بازالت وجود دارد ، مشابه مواردی که در Causeway Cianteway دیده ام. در ایرلند شمالی و سواحل ماسه سیاه در ایسلند.

پیاده روی بسیار دلپذیر است ، مطمئناً با زندگی وحشی روبرو خواهید شد ، به عنوان مثال پرندگان و مارمولک ها و در وسط راه برخی کلبه های چوبی درست در مرکز جریان قرار دارند که در آن می توانید خود را در بعضی از قهوه های ترکی و سایر موارد تلقی کنید. میان وعده های محلی

اگر فکر می کنید چه موقع به کاپادوکیا مراجعه کنید ، توصیه می کنم این کار را در پاییز / پاییز انجام دهید. هوا هنوز زیبا است و به اندازه تابستان گرم نیست. علاوه بر این ، درختان و بوته ها به رنگ قرمز ، زرد و نارنجی به وجود می آیند و مناظر دیدنی و متنوعی را با سنگ های لخت ایجاد می کنند.

اهمیت تاریخی دره ایلارا

اهمیت منطقه عمدتاً به دلیل کلیساها و خانه های متعدد حک شده از دیوارهای دره باریک مربوط می شود. استان آکسارای و دره ایلارا یک مرکز مذهبی بسیار مهم برای مسیحیان اولیه بود که سربازان رومی را گریختند. کلیساهای مسیحی که امروزه دیده می شوند به سده های اولیه میلادی باز می گردد. آنها در بیشتر قسمت ها آسیب دیده اند ، با این حال نقاشی های دیواری اصلی (قرن نهم و دهم میلادی) هنوز هم قابل رویت هستند و آثار دیگری نیز برای حفظ آنها وجود دارد.

در کلیساهای دره بسیاری از کلیساها روبرو خواهید شد که مهمترین آنها عبارتند از: آگاکالتی ، سولدو ، علا ، اریتراس و کلیسای کرکداماتلی (سنت جورج). دومی در قسمت فوقانی دره واقع شده و یک صعود کوتاه به برخی از مراحل شیب دار لازم است ، با این وجود واقعاً ارزش آن را دارد زیرا به شما امکان می دهد تا سطح مقطع این تنگه را مشاهده کنید. واقعا شگفت انگیز.



+ 10
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری