پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۲۰:۰۳
۷
۰
نسخه چاپی
هجمه واکنش ها به بازیگران

ماجرای جنجالی پوشش لباس سلبریتی ها

هجمه واکنش ها به بازیگران
این روز ها بازیگران و سلبریتی های مشهور ایرانی با تیپ های جدید بر روی صحنه حاضر می شوند.

اولین واکنش به چگونگی پوشش سلبریتی ها را اخبار 20:30 کلید زد و آتش این ماجرا بر افروخته تر شد با هم نگاهی می اندازیم به حواشی مختلف پوشش سلبریتی های ایرانی.

بخش خبری ۲۰:۳۰ از پوشش و حجاب بازیگران در اکران فیلم‌های سینمایی انتقاد کرد.

در کشور ما مدلینگ و مُد تقریبا حرفی برای گفتن ندارد ! بر خلاف کشورهای اسلامی مانند مالزی و اندونزی و … که جشنواره‌‌های برگزار می‌کنند و در کنار تبلیغ لباس‌های مختلف، مُدلین‌های اسلامی هم به روی استیج می‌روند در کشور ما برگزار شو لباس تقریبا ناممکن است و به صورت نامحسوس و غیرکارآمد به صورت خصوصی و زیرزمینی برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط : بد اخلاقی سلبریتی های ایرانی

چند سالی است که طراحان لباس از فرصت جشنواره‌ فیلم فجر و جشن خانه سینما استفاده می‌کنند و برخی از مدل‌های خود را بر تن بازیگران کرده و به شکل نامحسوسی آنها را تبلیغ می‌کنند البته لباس‌‌هایی که آنها بر تن بازیگران می‌کنند، نه زیبایی خاصی دارد و نه مردم در انتخاب انها پیشقدم می‌شوند چون معمولا مانتوهایی را روی استیج و فرش قرمز بر تن بازیگران می‌کنند که دست‌دوزی شده است و قیمت خیلی گرانی دارد و مردم و بخصوص خانمها نمی‌دانند که بعد از سفارش آن مانتو و پرداخت مبلغی بسیار گران آن را کجا باید بر تن کنند.

در سال‌های اخیر، فیلم‌های ایرانی زیادی شانس این را یافته‌اند که به جشنواره‌های خارجی راه پیدا کنند. اما یکی از ذغدغه‌های جدی بازیگران زن این ‌فیلم‌ها نحوه پوششان در این جشنواره‌هاست. آنها هم باید شئونات اسلامی را رعایت کنند که در برگشت به کشور با مشکل روبه رو نشوند و هم باید به اصطلاح لباسی آبرومند بپوشند که در میان آن‌همه بازیگر خارجی که دستشان در انتخاب لباس باز است کم نیاورند ! اما واقعیت این است مدلیست‌ها و طراحان لباس‌ در ایران چندان ذوق و سلیقه‌ای برای طراحی لباس بازیگران برای شرکت در جشنواره‌های خارجی ندارند.

از سلبریتی‌هایی که با انتخاب لباس‌هایشان تقریبا مُد را به مسخره می‌گیرند می‌توان به نوید محمد‌زاده اشاره کرد که اتفاقا در دو، سه سال اخیر حضورش در جشنواره‌های خارجی و داخلی خیلی زیاد شده است.

مطالب مرتبط : ماجرای طلاق های سلبریتی های ایرانی

او معمولا لباس‌ها و بخصوص شلوارهایی بسیار مسخره‌ای می‌پوشد که نه برازنده خودش است و نه طراحان آن.خیلی‌ها می‌گویند، نوید محمدزاده هرچند بازیگر خوبی است و تحسین‌های زیادی از جانب مردم و داوران جشنواره‌ها دریافت می‌کند اما کودک درون چموش و قیام‌گری دارد که او را مجبور می‌کند برای خودنمایی بیشتر دست به کارهایی بزند که روان‌شناسان به آن اقدامات منفی لقب می‌دهند و از آن به عنوان خودزنی یاد می‌کنند.

همانقدر که بازیگران معمولی سینمای ایران در انتخاب لباس‌ برای حضور در جشنواره‌های خارجی و داخلی ذهن و شعور خود را در اختیار طراحان مد قرار می‌دهند تا آنها خود ببرند و بدوزند و بر تن آنها کنند ، بازیگرانی که نقش‌های طلایی سینمای ایران را بازی می‌کنند و همیشه در صدر هستند در انتخاب لباس‌های خود بشدت دقت می‌کنند که چیزی را بپوشند که هم برازنده خودشان باشد و هم کشورشان.

انتخاب نوع پوشش و لباس بازیگران در جشنواره‌‌های خارجی قبل از اینکه بازیگری را پررنگ کند و به دیده شدن او کمک کند، به نوعی نشان دهند آداب و تمدن یک کشور هم هست. روزی که بازیگران فیلم« درباره الی» به همراه اصغر فرهادی در جشنواره کن به روی سن رفتند، لباس‌های زیبا و سنتی آنها همه را غافلگیر کرد و باعث شده همه محترمانه به آنها نگاه کنند.شاید این نوع پوشش را بتوان الگوی موفقی برای حضورهای جهانی بازیگران ایرانی دانست

مطالب مرتبط : مداحان سلبریتی یا سلبریتی های مداح

تیپ و استایل های عجیب سلبریتی های ایرانی

 تیپ و استایل و توجه به پوشش همواره از اصلی‌ترین نکات شخصیتی و از ویژگی‌های بارز سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و در طول تاریخ هم همیشه سلبریتی‌ها سعی می‌کردند تمایز اجتماعی و گاهاً اقتصادی خود نسبت به دیگران را با پوشش و لباس خود به منصه ظهور برسانند که همین مدگرایی تا به امروز ادامه داشته و یکی از پرطرفدار‌ترین موضوعات حوزه سبک زندگی شده است.

چهره‌های ایرانی هم از این قضیه مستثنی نیستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا در اماکن عمومی و مراسم مختلف و یا حتی در قاب اینستاگرامشان، بهترین تیپ و استایل را از خود به نمایش بگذارند تا محبوب دل هوادارانشان بمانند. البته گاهی در این مورد کج سلیقگی‌هایی هم دیده می‌شود که بخشی جدانشدنی از این ماجراست.



+ 7
مخالفم - 19
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری