پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۱۱
۱۲
۰
نسخه چاپی

مست عشق از گریم بازیگران خود رونمایی کرد

«مست عشق» از گریم بازیگران خود رونمایی کرد
پارسا پیروزفر و شهاب حسینی در جدیدترین پروژه حسن فتحی در نقش مولانا و شمس تبریزی جلوی دوربین می‌روند.

پروژه جدید حسن فتحی با نام «مست عشق» که در ترکیه فیلمبرداری می‌شود همچنان یکی از پروژه‌های پر خبر سینما است. فیلمی که با بازی پارسا پیروزفر، شهاب حسینی و حسام منظور از ایران و جمعی از بازیگران ترک ساخته خواهد شد و به مقطعی تاریخی می‌پردازد که مولانا شاعر بزرگ ایرانیان و شمس تبریزی در آن می‌زیسته‌اند.

مطالب مرتبط: چه کسانی از توقیف مجدد خانه پدری خرسند شدند؟

تصویری از گریم پارسا پیروزفر که نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شهاب حسینی که نقش شمس تبریزی را ایفا می‌کند ببینید.

قرار است به برهه‌هایی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی رومی شاعر نام آشنای ایرانی بپردازد و آنطور که عوامل این فیلم اعلام کرده‌اند قرار است این سریال به صورت مشترک میان ایران و ترکیه ساخته شود.

معرفی کارگردان

حسن فتحی (زاده ۱۰ شهریور ۱۳۳۸ در تهران، محله نظام‌آباد) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویسِ سینما، تلویزیون و تئاترِ ایرانی است.

فعالیت‌های هنری

حسن فتحی که یکی از کارگردان‌های مهم در عرصه سریال سازی در دو دهه گذشته سیما به حساب می‌آید با علاقه وافر خود به فرهنگ معاصر نشان داده‌است که می‌توان سریال‌های پر مخاطب را در سبک و سیاق متفاوت بر صفحه جادویی تلویزیون در حالی منعکس نمود که مخاطب با کاراکترهای داستان همدلی قابل قبولی نشان دهد. شاخصه مهم آثار تلویزیونی او دیالوگ‌های خاص با ضرباهنگ مناسب و استفاده به جا از آنها در بستر فیلم نامه‌ای قابل قبول و در بسیاری از لحظات ساختارشکن است. همین امر در بررسی کلیت آثار او برگ برنده سریالهای پر مخاطب کارنامه هنری اوست. شناخت خوب او از جامعه معاصر و آشنایی او با موضوعات مورد پسند متناسب با فرهنگ بومی تماشاگر ایرانی آثار او را در رده بهترین مجموعه‌های تلویزیون در دو دهه گذشته قرار داده‌است.

حسن فتحی برای اجرای موسیقی‌ میانی و پایانی مجموعه‌های تلویزیونی اش با خواننده‌های سرشناسی همچون احسان خواجه امیری، محسن چاوشی، علیرضا قربانی و محمد اصفهانی همکاری داشته‌ است.

مطالب مرتبط: هدیه تهرانی بازیگری کم‌فروغ اما تضمین‌کننده فروش گیشه سینما

مجموعه‌های تلویزیونی پهلوانان نمی‌میرند، شب دهم، مدار صفر درجه، میوه ممنوعه، زمانه و شهرزاد از آثار ماندگار حسن فتحی در عرصه فیلم‌سازی تلویزیونی است.

معرفی نقش مولانا

پارسا پیروزفر (زاده ۲۲ شهریور ۱۳۵۱، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون؛ بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر، نمایشنامه‌نویس، مترجم و نقاش ایرانی است.

فعالیت هنری

اولین حضور او در سینما در سال ۱۳۷۳ در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود. همان سال، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت؛ و در سال ۱۳۷۴ مشغول به آموختن بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی سمندریان نزد حمید سمندریان شد. اولین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر در سال ۱۳۷۴ در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور بود. او در سال ۱۳۷۶ با اتمام رشته نقاشی در مقطع لیسانس از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. همان سال با بازی در نقش هیکارو در نمایش بانو آئویی اثر یوکیو میشیما به کارگردانی بهرام بیضایی دومین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر رقم خورد. پیروزفر نمایشنامه هنر  اثر یاسمینا رضا را در سال ۱۳۸۰ کارگردانی کرد و به روی صحنه برد. هنر اولین کارگردانی او بود. در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ به تدریس بازیگری در مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه و همچنین تدریس کلاس‌های فوق‌العاده بازیگری در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت. او همچنین در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخته‌است. از دیگر فعالیت‌های هنری وی پس از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان که در مقاطع زمانی متفاوتی به آنها پرداخته‌است می‌توان از فعالیت در زمینه طراحی گرافیک، ساختن تیزر و مجسمه‌سازی نام برد. در حال حاضر نیز او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما، بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی اش و همچنین طراحی صحنه و لباس بعضی از این آثار نمایشی نیز می‌پردازد.

معرفی نقش شمس تبریزی

شهاب حسینی (زاده ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون، مجری، کارگردان و گوینده ایرانی است.

فعالیت هنری

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم رخساره ساخته امیر قویدل وارد سینما شد. حسینی در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ در فیلم‌های واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی و این زن حرف نمی‌زند به کارگردانی علیرضا امینی و زهر عسل به کارگردانی ابراهیم شیبانی و رستگاری در هشت و بیست دقیقه به کارگردانی سیروس الوند ایفای نقش کرد و به عنوان یک بازیگر بیش از پیش مطرح شد و توانست برای بازی در شمعی در باد با کاراکتر بابک و رستگاری در هشت و بیست دقیقه با کاراکتر فؤاد دو سال پیاپی کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شود. وی در سال ۱۳۸۳ در قتل آنلاین و سپس در سال ۱۳۸۴ در فیلم پیشنهاد ۵۰ میلیونی به ایفای نقش پرداخت.

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود. شهاب حسینی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

مطالب مرتبط: پای پسرخاله‌ها و فامیل‌ها و آشنایان به بازیگری بازه شده

سایر بازیگران «مست عشق»

گفتنی است فیلمبرداری فیلم "مست عشق" به کارگردانی حسن فتحی در حال انجام است و فیلم مست عشق قرار است به برهه‌هایی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی رومی شاعر نام آشنای ایرانی بپردازد و آنطور که عوامل این فیلم اعلام کرده‌اند قرار است این سریال به صورت مشترک میان ایران و ترکیه ساخته شود.



+ 12
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری