پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲
۱۰
۰
نسخه چاپی
نکات مهم در مورد قرص دومپریدون

قرص دومپریدون برای چیست؟

نکات مهم در مورد قرص دومپریدون
از موارد مصرف تا موارد منع مصرف داروی دومپریدون

این دارو حرکت را از طریق دستگاه گوارش افزایش می دهد . برای درمان علائم اختلالات معده استفاده می شود. همچنین ممکن است برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ ناشی از برخی داروها استفاده شود.و امکان دارد بری افرادی که دچار میگرن هستند پزشک این دارو را تجویز نماید. به دلیل نگرانی های ایمنی ، این دارو برای  خانم های باردار و مادران شیرده ممنوع می باشد.

نحوه استفاده قرص دومپریدون

قرص دومپریدون دارای کاربردهای متفاوتی است از جمله:

درمان تهوع و استفراغ: در بزرگسالان ۱۰ تا ۲۰ میلی گرم ۳ یا ۴ مرتبه در روز و حداکثر میزان مصرف ۸۰ میلی گرم می باشد.

درمان سوءهاضمه های بدون زخم: مصرف آن نباید بیشتر از ۲ تا ۴ هفته تجاوز کند . درمان میگرن: افرادی که دارای میگرن هستند و پزشک شان این دارو برای ایشان تجویز کرده است هر چهار ساعت یکبار تا حداکثر میزان ۸۰ میلی گرم در روز را می توانند مصرف کنند.

عوارض جانبی قرص دومپریدون

سردرد ، سرگیجه ، خشکی دهان ، اضطراب ، گرگرفتگی یا تحریک پذیری ممکن است چند روز اول با تنظیم بدن شما به دارو ایجاد شود. گزارش شده است که کم خوابی ، گرفتگی معده ، گرگرفتگی و گرفتگی پا نیز گزارش شده است. اگر هر یک از این اثرات ادامه داشته یا آزار دهنده هستند ، به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت بروز درد در قفسه سینه ، ضربان قلب آهسته / سریع / نامنظم ، تورم پاها یا مچ پا ، مشکل در ادرار کردن ، تورم سینه ها یا ترشحات از نوک پستان سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.

در مردان یا زنان ، تغییرات قاعدگی ، مشکلات جنسی. اگر متوجه تأثیرات دیگری که در بالا ذکر نشده است ، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

موارد احتیاطی قرص دومپریدون

تاریخچه پزشکی خود را ، به ویژه در مورد: سابقه سرطان پستان ، حساسیت را به پزشک خود بگویید. این دارو فقط در صورت نیاز به وضوح در دوران بارداری باید استفاده شود . در مورد خطرات و فواید آن با پزشک خود صحبت کنید. دومپریدون به شیر مادر منتقل می شود. با توجه به خطرات بالقوه با پزشک مشورت نمایید تا تشخیص بهتری دهند.

مطالب مرتبط : قرص برنج بلای جان تهرانی‌ها!

اثرات قرص دومپریدون

از آنجا که این دارو حرکت در دستگاه گوارش را تقویت می کند ، ممکن است بر جذب و عملکرد سایر داروها تأثیر بگذارد. بنابراین ، مهم است که به پزشک خود در مورد هرگونه داروی بدون نسخه یا نسخه ای که ممکن است مصرف کنید ، بگویید ، به ویژه: به عنوان مثال:  فورازولیدون ، فنلزین ، سلژیلین ، ترانیکلسپرومین. هیچ دارویی را بدون تأیید پزشک یا داروساز شروع و یا متوقف نکنید.

مصرف بیش از حد قرص دومپریدون

در نظر داشته باشید که مصرف بیشتر از حد تجویز شده امکان بهبود سریع تر را به شما نمی دهد.

علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل خواب آلودگی ، سرگیجه ، گیجی ، پیچ خوردگی ، سفتی عضلات و ضربان قلب نامنظم باشد.

شرایط نگه داری

به دور از دسترس اطفال نگه داری کنید.

در دمای اتاق بین 59 تا 86 درجه فارنهایت (15 تا 30 درجه سانتیگراد) به دور از گرما و نور نگهداری شود. در حمام نگهداری نکنید.



+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری