پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۴۳
۵
۰
نسخه چاپی

آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن از فردا

آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن از فردا
وزیر راه و شهرسازی با بیان جزئیاتی از طرح ملی مسکن گفت:ما در وزارت راه و شهرسازی تکلیف قانونی داریم که مردم را خانه‌دار کنیم.

محمد اسلامی با بیان این‌که "در طرح ملی مسکن هدف ما جامعه فاقد مسکن هستند که زمینه تأمین آن فراهم آید"، اظهار کرد: ثبت‌نام این طرح از فردا به 10 استان تسری می‌یابد. ساخت‌وسازها در استان‌های مختلف آغاز شده و مسئله مهم این است که جامعه هدف به‌صورت دقیق شناسایی و ثبت‌نام شوند تا اقدامات غربالگری صورت گیرد.

آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن از فردا

آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن از فردا
آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن از فردا

 

وی با اعلام این‌که در برخی شهرها کار به خود مردم واگذار می‌شود، افزود: پروژه‌هایی را به شرکت‌های سازنده واگذار کرده‌ایم و طبق زمانبندی تعیین‌شده، مردم قادرند مسکن خود را در زمان مورد نظر ابتیاع کنند.

اسلامی درباره نقش بنیاد مسکن در اجرای این طرح تصریح کرد: عده‌ای از پشتیبان مهندسی بنیاد مسکن و تسهیلات بانکی بهره می‌برند؛ همچنین در برخی شهرها زمین در اختیار مردم گذاشته می‌شود و پروژه‌های نوع سوم توسط شرکت‌های بزرگ احداث و به مردم واگذار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ متأسفانه عده‌ای با نام کارشناس از تریبون‌های مختلف در صداوسیما صحبت می‌کنند؛ اما ما انتظار داریم کسانی که اظهارنظر می‌کنند بر اساس دانسته و اطلاعات واقعی باشد.

بیشتر بخوانید:
پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه دوم سال/تداوم کاهش تولید مسکن
شرایط دریافت وام 200 میلیونی مسکن
دلایل کاهش قیمت مسکن در بازار

اسلامی با ابراز "ما قصد نداریم کار جدیدی انجام دهیم و هرآنچه مدنظر است در قانون ساماندهی زمین و مسکن به‌وضوح روشن شده است"، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز در این روند دخالت دارد؛ به‌عنوان طرف مشارکت قرارداد را امضا و ضوابط را تعیین می‌کنیم؛ اما نذر نکرده‌ایم زمین را در اختیار عده‌ای کاسب بگذاریم. ما تکلیف قانونی داریم که مردم را خانه‌دار کنیم و لذا وزارت راه طبق شیوه‌نامه در این حوزه مشارکت می‌کند. همچنین در مدلی دیگر زمین را 99ساله واگذار می‌کنیم و بر اساس غربالگری قشر متقاضی، اقدامات نرم‌افزاری را صورت داده تا ارائه مسکن را متناسب با جامعه هدف پیش بریم.

وی تأکید کرد: برخی توقع دارند وزارت راه زمین را واگذار کند و خودشان اقدام کنند، در حالی که وزارت راه باید اعمال نظارت کند تا مطمئن شود مردم خانه‌دار می‌شوند.

متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سامانه آباد مرجعه کنند

سامانه آباد به آدرس abad.bonyadmaskan.ir تا کنون پذیرای 4 هزار نفر در شهر کرمان (به عنوان اجرای پایلوت طرح) بوده  است که باید شرایط متقاضیان استعلام و بررسی شود و خانه های طرح ملی مسکن تنها در شرایط اعلام شده واگذار می شود. سهمیه استان کرمان در این طرح 2 هزار واحد است و اگر پس از بررسی متقاضیان وجود شرایط بیشتر باشند قرعه کشی انجام خواهد شد.

گفتنی است ثبت نام مسکن ملی تهران، قم، شیراز، اصفهان، مشهد، یزد و چند استان دیگر از فردا کلید خواهد خورد و متقاضیان امکان ثبت نام طرح ملی مسکن را خواهند داشت.

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 5
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری