پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰
۶
۰
نسخه چاپی
پیش بینی کارشناسان حوزه مسکن

آخرین اخبار از ثبت نام تهرانی ها در طرح مسکن ملی / عاقبت بازار مسکن در فصل زمستان 98

پیش بینی کارشناسان حوزه مسکن
کارشناسان مسکن با پیش بینی فصل زمستان 98 اخبار تازه ای از جزئیات آن در اختیار مردم قرار دادند.

یک کارشناس مسکن گفت: تا پایان سال مناطق مختلف تهران از لحاظ قیمتی تراز خواهند شد و قیمت‌ها به ثبات می‌رسند.

علیرغم اینکه در یک ماه گذشته تعداد معاملات نسبت به شهریور افزایش یافته است اما در مقایسه با سال‌های قبل کاهشی بوده به طوری که در مهر ۹۸، ۳۴۰۱ معامله، در مهر ۹۷، ۹۳۵۷معامله و در مهر۹۶، ۱۳۸۱۹معامله  انجام شده است؛ به عبارتی معاملات در مهر ۹۸ تقریبا یک سوم مهر ۹۷ و یک چهارم مهر ۹۸ شده است بنابراین ما نمی‌توانیم از افزایش ناچیز معاملات این نتیجه را بگیریم که بازار وارد رونق شده است.

وی ادامه داد: پیک قیمتی در سال گذشته در تیر ۹۸ اتفاق افتاده که قیمت میانگین در تهران به ۱۳میلیون و ۳۵۱ هزارتومان رسیده است که این قیمت در مهرماه به ۱۲میلیون و ۷۱۵تومان کاهش یافته است و قیمت مهرماه امسال ۵درصد کمتر از تیرماه است پس افزایش ۰.۴درصدی معاملات هم تغییری در بازار ایجاد نمی‌کند.

این کارشناس مسکن در خصوص تحلیل منطقه‌ای تحولات بازار مسکن خاطرنشان کرد: از تیرماه تا مهرماه امسال روندی کاهشی را در قیمت‌ها داشتیم ولی در مناطقی مثل منطقه۲۰  قیمت ها حدود ۲۰درصد افزایش یافته است و  این درحالیست که در تیرماه قیمت‌ها به طور کلی ۱۷۹درصد نسبت به تیر۹۶ افزایش یافته است ولی در منطقه ۲۰، ۱۳۵ افزایش وجود داشته است و به عبارتی مناطقی که قیمت‌هایشان از قیمت میانگین عقب افتاده است دارند خود را به آن قیمت می‌رسانند و مناطقی که افزایش قیمت بیشتری داشتند الان کاهش کاهشی شده‌اند.

روانشادنیا با بیان اینکه اگرچه روند تعداد معاملات طی چند ماه گذشته کاهشی بوده است، ادامه داد: در کشور این روند افزایشی بوده است اما پیش از این یک دوره ۶ ماهه زمان میبرد که تحولات تهران به شهرستان ها برسد که در دوره اخیر این سرعت بیشتر شده است.

وی افزود: روند منطقه‌ای می گوید در یک سال گذشته مناطق ارزان‌تر افزایش قیمت بیشتری داشتند چون تقاضا در این مناطق بیشتر شده است و قیمت‌ها در منطقه ۱۸ که ارزان‌ترین منطقه است از ۹۶ تا ۹۸ افزایش قیمت ۱۶۸درصدی را نشان می‌دهد که به این دلیل است که مناطق گران‌تر رشد قیمت بیشتری را از مهر ۹۶ تا ۹۷ تجربه کردند و مناطق ارزان تر این عقب‌افتادگی را در مهر ۹۷ تا مهر ۹۸ جبران کردند.

مطالب مرتبط : سایت ثبت‌نام مسکن ملی اعلام شد

زمان ثبت نام تهرانی ها در طرح مسکن ملی مشخص شد

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از روز شنبه در بیش از ١٠ استان کشور خبرداد و گفت: تهرانی ها تا یک ماه آینده می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

«محمود محمودزاده»  افزود: از روز شنبه ۱۸ آبان ماه ثبت نام از متقاضیان خرید خانه در طرح اقدام ملی آغاز می شود.

وی اظهارداشت: همچنین هموطنان در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و جنوبی در همین هفته می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام اقدام به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.

به گفته معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، استان‌های گلستان، کهکیلویه و بویر احمد و کردستان نیز در هفته دوم و بدین ترتیب استان‌های همدان، یزد و چهارمحال و بختیاری نیز وارد پروسه ثبت نام خواهند شد.

مطالب مرتبط : آموزش تصویری مراحل و شرایط ثبت نام در طرح ملی مسکن+جزییات

وی در خصوص زمان ثبت نام مردم تهران در طرح اقدام ملی مسکن گفت: تهرانی‌ها هم تا یک ماه دیگر می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

محمودزاده تصریح کرد: سه شهر جدید اطراف تهران شامل پردیس، پرند و اندیشه برای ساخت خانه‌های طرح اقدام ملی انتخاب شده است و پایتخت نشینان در این سه شهر صاحب خانه در طرح اقدام ملی می شوند. ضمن اینکه در شهرستان‌های استان تهران نیز خانه برای ساکنان شهرهای مذکور ساخته خواهد شد.

وی گفت: به دلیل سیاست کنترل جمعیت، خانه‌های طرح اقدام ملی در کلان شهر تهران ساخته نخواهد شد بلکه این خانه‌ها در شهرهای جدید اطراف تهران ساخته می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: اکنون١٨٠ هزار واحد از این طرح در مراحل ساخت قرار دارد و گفت: قرار است ٤٠٠ هزار واحد خانه در طرح اقدام ملی مسکن در مدت دو سال ساخته و به مردم تحویل شود.

 معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان آورده مردم، قیمت زمین و قیمت نهایی هر واحد آپارتمان در این طرح گفت: جزییات بیشتر روز شنبه و در مراسم رونمایی از این طرح اعلام خواهد شد.



+ 6
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری