پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۱۵:۴۲
۱۰
۰
نسخه چاپی
راهکارهای ساده تغییر در زندگی

چگونه در زندگی متحول شویم

راهکارهای ساده تغییر در زندگی
همه ما در زندگی به نقطه ای رسیده ایم که از روتین شدن روزه ها و عادت های خسته کننده کسل شده ایم و بخواهیم تحول و تغییری در زندگی خود به وجود بیاوریم.

تحول در زندگی نیازمند تغییر در عادت های روزانه و رفتار هایت به شمار می رود. به این ترتیب به مرور زمان متوجه می شوی که سبک زندگی تو دستخوش تغییراتی شده و این موضوع منجر به پیشرفت افراد نیز می شود.

نظم

کسی را سراغ داری که وقت آزاد داشته باشد؟ نه. اما متاسفانه ما بخش بزرگی از وقت خود را با بی نظمی به هدر می دهیم. جالب است بدانی که انسان های موفق مانند بیل گیتس یا مارک زاکربرگ نیز همین ۲۴ ساعتی را در طول شبانه روز در اختیار دارند که ما نیز داریم. هر آدمی قبل از شروع یک کار، چند بار به آن نزدیک می شود. گاهی حتی ناامید شده، آن را به کناری می اندازد. اما تصور کن که به جای دور انداختن، نتایج تلاش های اولیه خود را منظم بایگانی کنی. این کار ساده می تواند در آینده وقت زیادی را برای تو صرفه جویی کند.

ندای درونی

آیا تا به حال به شعر یا جمله ای برخورده ای که به خوبی احساسات تو را برانگیزد؟ وقتی با چنین موضوع هایی برخورد می کنی، بگذار که در زندگی ات انرژی مثبت تزریق کند و با دقت به تعداد آن ها اضافه کنی. به طور ثابت به آن ها سر بزن و با خودت مرور کن. وقتی اوقاتی را به انجام کار هایی اختصاص دهیم که از صمیم قلب مایل به انجام دادن آن ها هستیم، حین آن کار ها هیچ ماسکی به صورت نداریم و خود واقعی امان هستیم.

قدرت گفتن «نه»

هر چه انسان از نه گفتن های به موقع بیشتر سر باز زند، احتمال تجربه کردن استرس و فشار های عصبی و روحی بالاتر می رود. نه گفتن واقعا یک چالش خود کنترلی بزرگ برای بسیاری از مردم است. “نه” کلمه ای قدرتمند است که نباید از بیانش ترسید. به علاوه نه گفتن به یک تعهد جدید، یعنی ارزش قایل شدن برای تعهدات فعلی و فرصت دادن به خود برای انجام عالی آن ها. همیشه به خودت یادآور شو که نه گفتن عملی از جنس خود کنترلی به شمار می رود که اثرات منفی تعهد پذیری افراطی را کاهش می دهد.

مطالب مرتبط : فرمول جادویی خوشبختی با 10 روش روانشناسی

واقع گرایی

خارج شدن از محدوده واقع گرایی، تنها موجب دلسردی تو از اهدافت، پس از به ثمر نرسیدن آن ها می شود. برای زندگی بهتر با اهداف قابل دسترس تر، واقع گرایی را مد نظر داشته باش. منظور ما این نیست که برای خودت اهداف بزرگ تعیین نکنی و تلاش های چالشی انجام ندهی، فقط می خواهم بگویم که در محدوده واقعیت باقی بمانی ولی فراموش نکن که هر چیزی را که بتوانی تصور کنی قابلیت آن را دارد که به واقعیت بپیوندد.

نتیجه گیری

در درگیری‌ها و مشاجرات لفظی عبارت بی‌محتوایی وجود دارد که شاید خدای نکرده شما هم از آن استفاده کرده‌اید یا با آن مورد نوازش قرار‌ گرفته‌اید: «خیلی بی‌شخصیتی!». اما در هر صورت اگر در جایگاه گوینده یا شنونده‌ی این عبارت بوده‌اید، باید بدانید که این جمله هیچ مفهومی ندارد. شخصیت مجموعه‌ای از الگوهای فکری، رفتاری و احساسی است. همه‌ی اینها در کنار هم شخصیت شما را می‌سازند پس در واقع هیچ‌کس بی‌شخصیت نیست. اگر دنبال اهانت‌ کردن به دیگران هستید به دنبال چیز جدیدی بگردید. صد‌البته این شوخی است و مخاطبان فرهیخته‌ی «چطور»، هرگز به کسی توهین نمی‌کنند. شخصیت قابلیت تغییر هم دارد. با تغییر تجارب و گذر زمان، شخصیت هر فرد تا حدودی عوض می‌شود.

بی‌گدار به آب نزنید. هیچ‌گاه خود را به خاطر دیگران تغییر ندهید و تنها به خاطر شخص شخیص خودتان، ویژگی‌های منفی را کنار بگذارید. تغییر شخصیت وقتی لازم است که ویژگی‌های شما مانعی برای پیشرفت و آسایش‌تان باشد. اینکه شما اهل مطالعه هستید و به صحبت‌ کردن در جمع علاقه ندارید به هیچ وجه نقص نیست. حتی اگر در چشم سایرین اصطلاحا باحال به نظر نمی‌رسید. اگر کم‌حرفی یا سایر ویژگی‌های شما از روی خجالت نیست و شما را آزار نمی‌دهد یا در واقع با میل خودتان صورت می‌گیرد، نیازی به تغییر ندارید.

تغییر شخصیت به طور کامل و تبدیل شدن به یک آدم جدید برای هیچ‌کس ممکن نیست. ویژگی‌های منفی و مثبت خودتان را شناسایی کنید و آرام آرام سعی کنید ویژگی‌های منفی‌تان را از صافی تغییر شخصیت عبور دهید و نواقص‌تان را رفع کنید. همیشه قوی باشید، بدانید که تغییر سخت است اما نتیجه‌ی آن شیرین است.
ایجاد تغییرات رفتاری شما ممکن است در ابتدا به چشم اطرافیان بیاید و شما را سین‌جیم کنند و درباره‌ی شما کنجکاوی کنند؛ اصلا خجالت نکشید و به کار خود ادامه بدهید. آن‌قدر پیش بروید که این تغییرات برای همه عادی شود. شما ملزم به پاسخ‌گویی به هیچ‌کس نیستید. هر یک از شما مخلوق منحصر‌به‌فرد پروردگار است. بنده‌ای که اگر در غیر‌ممکن‌ترین حالت برای هیچ‌کس عزیز نباشد، برای خالق مهربانش دوست‌داشتنی است. با اتکا به این پشتوانه‌ی امن، نقایص خود را با اراده رفع کنید و همان کسی بشوید که آرزویش را دارید. زندگی لذت‌بخش‌تر خواهد‌ شد، شک نکنید.



+ 10
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری