پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۰۶
۷
۰
نسخه چاپی
برای سلامت پوست و مو

روبالشی های ابریشمی استفاده کنید

برای سلامت پوست و مو
امروزه محصولات زیبایی بسیاری تولید می‌شوند که ادعا دارند می‌توانند در طول شب موجب بهبود پوست شما شده و آسیب‌هایی که ممکن است در طول شب به پوست شما وارد شود را جبران کنند.

روبالشی ها شاید به ظاهر چندان عضو مهمی در پروسه خواب نباشند اما به شدت در داشتن خواب راحت، زیبایی پوست، جوان ماندن آن و سلامت مو ها تاثیر گذارند. 

وبالشی‌های ابریشمی به دلیل فواید بسیاری که بر سلامت و زیبایی پوست دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این روبالشی‌ها باعث کاهش چین و چروک روی پوست شده و از دوشاخه شدن و وز شدن موها جلوگیری می‌کنند. اما آیا واقعاً روکش ابریشمی می‌تواند باعث نرمی و لطافت پوست و مو شود؟

بله روکش‌های ابریشمی می‌توانند واقعاً مؤثر باشند. طبق آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه منسوجات انجام شد، بسیاری از افرادی که شروع به خوابیدن بر روی روکش‌های ابریشمی کرده‌اند، بسیار راضی بوده و آن را به همه توصیه می‌کنند. حتی به گفته یکی از آن‌ها علت حالت بد موهایش بعد از بیدارشدن، روبالشی نامناسبی بوده که روی آن استراحت کرده است.

توجه داشته باشید که استفاده از روبالشی‌ ابریشمی نمی‌تواند همه مشکلات پوستی و زیبایی شما را بهبود بخشد. عقاید غلطی درباره خواص روکش‌های ابریشمی وجود دارد که با یک متخصص امراض پوستی درباره صحت و درستی آن‌ها صحبت کرده‌ایم.

این پارچه نازک که بالش را تمیز نگه می دارد، اگر از جنس ساتن یا ابریشم نباشد، احتمالا این تجربه ناخوشایندی از چروک شدن صورت هنگام بد خوابیدن یا وز شدن مو هایت پس از بیدار شدن را خواهی داشت. از آنجایی که پارچه کتان، رطوبت را جذب می کند، استفاده از این نوع روبالشی، باعت وز شدن مو ها خواهد شد؛ در عوض پارچه ابریشم یا ساتن، چربی و رطوبت طبیعی موجود در تار های مو را حفظ کرده و از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند.

فواید روبالشی های ابریشمی

۱. ابریشم، پوست را هیدراته نگه می دارد، از بروز چین و چروک ناشی از تغییر حالت صورت در زمان خواب جلوگیری کرده و باعث درخشان شدن پوست صورت می شود. پارچه های کتانی میزان رطوبتی از پوست که باید در خود پوست بماند را به خود جذب کرده که روند خشکی و ایجاد چین و چروک روی پوست را تسریع می کنند و به همین دلیل احتمالا صبح روز بعد با یک پوست خسته و بدون آب بیدار می شوی.

۲. بالش های پنبه ای، با جذب رطوبت مو، منجر به خشکی، شکنندگی و ریزش آن می شوند؛ اما روبالشی ابریشمی به دلیل لطافت بافت، باعث می شود موهایی نرم و درخشان داشته باشی. این روبالشی ها حالت مو ها را حفظ کرده و باعث می شود صبح ها بدون کوهی از مو های گره خورده بر روی سرت، بیدار شوی. به این دلیل به تو توصیه می کنم که از این به بعد، روی روبالشی هایی از جنس ساتن یا ابریشم بیشتر فکر کنی.

۳. ابریشم به دلیل خواص ضد حساسیتی، در کاهش علائم آلرژی بسیار موثر است و برای افراد با بیماری هایی نظیر آسم، اگزما و یا حساسیت‌های پوستی، انتخاب مناسبی خواهد بود.

۴. طبق تحقیقات، خنک بودن فضای اتاق در زمان خواب، باعث آزاد شدن هورمون ملاتونین (یکی از مهم ترین هورمون های ضدپیری) می‌شود. بالش ابریشمی زمان طولانی تری خنک می ماند و در کاهش بروز چین و چروک و پف صورت موثر است. زمانی که احساس گر گرفتگی یا گرما به صورت ناگهانی در فرد ایجاد می شود، بهتر است برای جلوگیری از این موضوع و تعادل دمای بدن از لباس هایی با جنس ابریشم استفاده شود. ملحفه و پیژامه های ابریشمی به طور مؤثر تأثیرات ناشی از گرما را کاهش می دهند و گزینه موثر بعدی همین روبالشی های ابریشمی هستند که به شدت در خنک کردن بدن موثر واقع می شوند.



+ 7
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری