پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷
۱۲
۰
نسخه چاپی

محصولات دانش بنیان جدید در راهند

محصولات دانش بنیان جدید در راهند
رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان با اشاره به مشکلات شرکتها گفت: ما همواره در صدد هستیم محصولات دانش بنیان را به ارگانها و دستگاههای مختلف معرفی کنیم و فرآیند مجوزدهی را کوتاه تر کنیم.

دکتر محمد صاحبکار خراسانی ،رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان و مشاور فنی محصولات حوزه داروی معاونت علمی و فناوری، اظهار کرد: مسائلی در مراسم بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان مطرح شد که مربوط به مسائل ورود به بازار  محصولات دانش بنیان، تجاری سازی، واردات کالاهای مشابه، دریافت مجوزها و... بود؛  در کل ما اقداماتی برای شرکتهای دانش بنیان در خصوص بیمه، گمرک، تامین اجتماعی، سربازی و ... اجرایی کرده  ایم.

وی افزود: فرایند حمایت ها از شرکتهای دانش بنیان کامل تر شده اما باز هم در صدد هستیم که سبد برنامه حمایتی گسترده تری را برای شرکتهای دانش بنیان تدارک ببینیم.

صاحبکار با بیان اینکه توسعه بازار داخل شرکتها یا بازار دولتی هم جز برنامه های ویژه ما به شمار می رود، بیان کرد: تا بدین واسطه کارفرمایان دولتی به صورت حداکثری از توان داخل خرید کنند؛ ما سعی می کنیم با دستگاههای مختلف  ارتباط بگیریم و با هماهنگی هایی که با آنها داریم آنها را ترغیب کنیم که از محصولات ایرانی و شرکتهای دانش بنیان استفاده کنند.

به گفته رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، ما در صدد هستیم حمایتهای خود را به این سمت معطوف کنیم که از توان داخل استفاده شود. می بایست کار شرکتهای دانش بنیان بیشتر مورد اقبال قرار بگیرد و جایگزین محصولات وارداتی شود.

صاحبکار افزود: برخی ارگان ها با توانایی شرکتهای دانش بنیان آشنایی ندارند که معاونت علمی و فناوری همواره در صدد است آنها را با دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان آشنا کند؛ ما به صورت مداوم با وزارتخانه ها، دستگاهها، سازمانها، شرکتهای دولتی  و... در تماس هستیم تا تعامل مستقیم برقرار کنیم؛ تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری نیز ما را بر این داشته که این ارتباط بیشتر شود و جلسات مشترک زیادی با ارگانها و دستگاهها برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید:
شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات گمرکی دریافت می‌کنند
شگفتی های دانش بنیان
شرکت های دانش بنیان فضایی

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات حمایتی در معاونت از شرکتهای دانش بنیان در راستای پیمودن کوتاه تر راه برای شرکتهاست، گفت: شرکتها در همه حوزه ها ورود پیدا کرده اند؛ هر یک از شرکتها در هر حوزه ای بسته به نوع فعالیت، مسیری را در مدت زمان مشخصی طی می کند تا به تولید و صادرات برسد؛ ما همواره در صدد هستیم که به عنوان مثال این پروسه را از سه هفته به یک هفته برسانیم.

وی افزود: مدل کار تسهیل صدور مجوزها یکی از برنامه ههای اصلی معاونت بوده؛ شرکت های دانش بنیان همواره انواع و اقسام مسائل و مشکلاتی دارند که ما بررسی می کنیم و آنها را با ارگان مربوطه در جریان می گذاریم؛ در یک فرایند قانونی که قانون را دور نزنیم و قانون سریعتر انجام شود.



+ 12
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری