پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳
۸
۰
نسخه چاپی

فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد

فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با عراق در حالی اعلام شد که علیرضا جهانبخش همچنان سرشناس‌ترین غایب است. درخشش دو لژیونر ایران در بلژیک هم زمینه بازگشتشان به تیم ملی را فراهم کرد.

اسامی ۲۳ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران برای چهارمین دیدار مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا مقابل عراق مشخص شد.

لیست اسامی بازیکنان در نبود ویلموتس

لیست اسامی بازیکنان
اعلام لیست اسامی بازیکنان تیم ملی

 

مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که گفته می شود به خاطر عدم پرداخت مطالباتش از سوی فدراسیون فوتبال قصد فسخ قرارداد خود را داشته است لیست جدید تیم ملی را در حالی منتشر کرد که تغییراتی را نسبت به فهرست گذشته برای دیدار با بحرین و کامبوج داشته است.

برگزای اردو آماده سازی پیش از بازی

طبق اعلام «سعد الزهیری» مسئول هماهنگی این مسابقه، تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه برای برپایی اردوی آماده سازی راهی اردن می شود.

تیم عراق هم امروز شنبه عازم اردن می شود تا نسبت به ایران اردوی بلندمدت‌تری را برای این مسابقه داشته باشد.

بازیکنان دعوت شده 

کاوه رضایی و علی قلی‌زاده بازیکنان شارلوای بلژیک برای اولین بار از سوی مارک ویلموتس به تیم ملی فرا خوانده شدند تا شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی در دیدار با عراق را داشته باشند.

بازگشت وریا غفوری به لیست مدافعان تیم ملی در حالی رخ داده است که مرتضی منصوری بازیکن سپاهان در این پست با قلم قرمز ویلموتس مواجه شده است. سیاوش یزدانی مدافع وسط استقلال هم بعد از اتمام مصدومیت مجددا به تیم ملی دعوت شده است. 

امید نورافکن نیز که با سر و صدای زیادی به عنوان بیست و چهارمین بازیکن در لیست قبلی ویلموتس به تیم ملی ایران دعوت شد، برای بازی با عراق دعوت نشده است.

اشکان دژاگه هافبک تراکتور تبریز که به دلیل مصدومیت بازی با کامبوج و بحرین را از دست داد و در بازی های تراکتور هم نیمکت نشین بود، این بار از حضور در لیست تیم ملی جاماند. 

یکی از نکات تیم ملی غیبت مهرداد محمدی هافبک تیم آوس پرتغال است که در بازی با کامبوج و بحرین برای تیم ملی به میدان رفت. 

مارک ویلموتس همچنان روی علیرضا جهانبخش هافبک تیم برایتون انگلیس به دلیل تداوم نیمکت نشینی  نظر مثبتی ندارد. مهدی ترابی هم که عملکرد خوبی در پرسپولیس داشته، همانند اردوی قبل به تیم ملی فراخوانده نشده است.

پرسپولیس در لیست جدید مارک ویلموتس همچنان پنج بازیکن (علیرضا بیرانوند، وحید امیری، احمد نوراللهی، محمد نادری و حسین کنعانی زادگان) در تیم ملی دارد و بیشترین ملی پوش را در میان تیم های لیگ برتری دارا است.

بیشتر بخوانید:

استقلال تهران و تراکتور تبریز نیز هر کدام سه بازیکن در تیم ملی تحویل دارند تا شانس خود را برای حضور در دیدار مقابل عراق آزمایش کنند. سپاهان نیز با خروج امید نورافکن و مرتضی منصوری، تنها پیام نیازمند و محمد محبی را در لیست نهایی در اختیار دارد.

مهدی طارمی مهاجم تیم ریو آوه پرتغال هم که گفته می شد دچار مصدومیت شده و احتمال از دست دادن بازی با عراق برای وی متصور بود، در این لیست حضور دارد. 

تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه هفته جاری در حالی به مصاف عراق می رود که با تصمیم فیفا مبنی بر نگرانی از تامین امنیت در کشور میزبان، باید در اردن به عنوان کشور ثالث بازی کند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی

۱.علیرضا بیرانوند
۲.محمد رشید مظاهری
۳.پیام نیازمند

۴.وریا غفوری
۵‌.سید مجید حسینی
۶.حسین کنعانی زادگان
۷.میلاد محمدی
۸‌.محمد نادری
۹.مرتضی پورعلی گنجی
۱۰.رامین رضاییان
۱۱.سیاوش یزدانی

۱۲.امید ابراهیمی
۱۳.احسان حاج صفی
۱۴.علی کریمی
۱۵.احمد نوراللهی
۱۶.مسعود شجاعی
۱۷.وحید امیری

۱۸.کریم انصاری فرد
۱۹.علی قلی زاده
۲۰.محمد محبی
۲۱.کاوه رضایی
۲۲.سردار آزمون
۲۳.مهدی طارمی

تغییر داور بازی ایران - عراق

فدراسیون فوتبال ایران در مکاتباتی که با فیفا داشت، درخواست کرد که باتوجه به تقابل تیم‌ملی ایران با عراق در مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم داوری اردنی این بازی تغییر کند. دلیل این درخواست هم به خاطر عرب بودن حریف تیم‌ملی و شائبه‌برانگیز بودن انتخاب تیم داوری عرب برای این بازی بود.

در همین راستا، فیفا با قبول درخواست ایران، تیم داوری سریلانکایی را به عنوان قاضیان مصاف ایران و عراق انتخاب کرد. داور اصلی این دیدار دیلان پررا است.

گفتنی است تیم های ملی فوتبال ایران و عراق روز پنجشنبه این هفته ۲۳ آبان در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در دیداری حساس در امان پایتخت اردن به مصاف هم خواهند رفت. این بازی به خاطر مشکلات امنیتی عراق، با رای فیفا به کشور اردن منتقل شده است.

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری