پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۰۷
۱۷
۰
نسخه چاپی

بهترین روش‌های مقابله با سرماخوردگی

بهترین روش‌های مقابله با سرماخوردگی
شایع‌ترین علائم بیماری واگیردار سرماخوردگی آبریزش بینی، سرفه، گلودرد وعفونت سینوس‌هاست که در تیتربرتر با بهترین روش‌های مقابله با آن آشنا می‌شوید.

تیتربرتر؛ هر ساله با شروع فصل سرما سرماخوردگی هم شیوع پیدا می‌کند، در این بیماری، برای اینکه بتوانیم زنجیره این ویروس را به‌خصوص در فصل سرما که تجمعات مردم در فضاهای بسته بیشتر است کاهش بدهیم، نیاز داریم که توصیه‌های بهداشتی را مکررا گوشزد کنیم.

سرماخوردگی بیماریی با ظاهری ساده است اما همین علائم ساده می‌تواند ۵ تا ۷ روز شما رو از کار و زندگی بیندازد.

صحبت از بیماری واگیردار سرماخوردگی است، ویروسی که از طریق هوای حاوی قطرات آلوده، چشم‌ها، بینی و دهان وارد بدن می‌شود که یکی از شایع‌ترین راه‌های انتقال آن از شخص به شخص است؛ به این صورت که شخص مبتلا به این ویروس از وسایل عمومی یا وسایل فرد سالم استفاده کند، بدون اینکه بعد از استفاده، آن را ضدعفونی کند، به همین راحتی ویروس را انتقال می‌دهد. پس فرد مبتلا به سرماخوردگی باید با رعایت چند نکته از انتشار آن به افراد دیگر جلوگیری کند.

فرد مبتلا باید وسایل شخصی مانند لیوان، دستمال و... خودش را دور از دسترس همگان قرار دهد، زیرا ویروس سرماخوردگی به راحتی پخش می‌شود و ساعت‌ها می‌تواند زنده بماند. هنگام عطسه و سرفه از دستمال یا ماسک استفاده کند. اگر فرد مبتلا، در محل کار با لوازم عمومی کار می‌کند حتماً باید پس از اتمام کار خود آن را ضدعفونی کند و مرتب دست‌ها و صورت خود را با آب و صابون بشوید.

زمانی که علائم سرماخوردگی به سراغمان آمد می‌توانیم با چند روش خانگی جلوی انتشار آن را بگیریم و درمانش کنیم که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌شود.

بهترین روش مقابله با سرماخوردگی

بهترین روش مقابله با سرماخوردگی
بهترین روش مقابله با سرماخوردگی

 

سوپ مرغ

سوپ مرغ یکی از این گزینه هاست که به دلیل دارا بودن بسیاری از مواد ضروری و مغذی و ویتامین، محبوبیت ویژه‌ای در بین افراد دارد. همچنین خواص آنتی اکسیدان بالای موجود در سبزیجات سوپ مرغ باعث تسریع روند بهبودی این بیماری می‌شود. بنابراین، سوپ مرغ به علت داشتن مزایای بالا، برای سلامتی بسیار توصیه می‌شود.

سیر

سیر می‌تواند در درمان سرماخوردگی معجزه کند. اگرمصرف سیر خام برایتان دشوار است می‌توانید با چند روش مصرفش کنید: در روش اول مخلوطی از سیر، آب لیمو و پودر فلفل قرمز را مصرف کنید. در روش بعدی سیر را در لیوانی از آب جوش و عسل مخلوط کنید و در روش دیگر می‌توانید سیر خام خرد شده را در سالاد اضافه و سپس استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

عسل خام

عسل خام از گذشته تاکنون در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است و مهمترین خاصیت عسل، ضدمیکروب بودن آن است که می‌تواند برای درمان سرماخوردگی مفید باشد؛ زمانی که احساس کردید گلویتان درد می‌کند محلول عسل و آب لیمو را تهیه کنید.

دمنوش زنجبیل

بهترین روش‌های مقابله با سرماخوردگی
بهترین روش‌های مقابله با سرماخوردگی

 

زنجبیل گیاهی بسیار فوق‌العاده و برای درمان سرماخودگی مفید است، بهترین روش مصرف این گیاه این است که ترکیبی از زنجبیل خردشده با آب داغ، آب لیمو و عسل تهیه و روزی دو بار این دمنوش را میل کنید تا به بهبودی کامل برسید.

در پایان می توان گفت که مصرف میوه و سبزیجات در این دوره می‌تواند در تسریع بهبود سرماخوردگی نقش بسزایی داشته باشد و همچنین مصرف مایعات گرم، ویروس را زودتر از بدن خارج می‌کند و به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان از غذا‌های سرخ کردنی استفاده نکنید و درمعرض دود سیگار هم قرار نگیرید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 17
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری