پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۹:۵۲
۸
۱
نسخه چاپی

چه لباسی برای محیط کارم بپوشم؟

چه لباسی برای محیط کارم بپوشم؟
یکی از نگرانی های خیلی از افراد کارمند این است که چگونه بپوشم که در محیط کار هم جذاب باشم هم با محیط کار سازگاری داشته باشد، در تیتربرتر به این موضوع پرداخته ایم با ما همراه باشید.

آقایان و خانم ها اگر دوست دارید به عنوان یک آقای و خانم خوش پوش بتوانید شیک تر از همیشه در محیط کارتان بدرخشید، به نکاتی که در این راهنما می‌خوانید دقت کنید. این نکات به شما در رسیدن به ظاهر ایده‌آلتان کمک می‌کنند.

زمانی که لباستان مناسب نیست، مورد قبول و پذیرفته شده نیستید و حتی در بعضی مواقع، پوشش نامناسبتان می‌تواند شانستان برای رسیدن به برخی ترفیعات کاری را از بین ببرد. از سوی دیگر داشتن لباس مناسب می‌تواند شانس موفقیت شغلی شما را چندین برابر کند و تنها با پوشش مناسب و شایسته محیط کاری می‌توانید تاثیری افزون بر تاثیر کیفیت کارتان روی دیگران داشته باشید.

نیکل ویلیامیز یکی از متخصصین مشاغل وب‌سایت LinkedIn: مشکل ظاهر این است که عملکردتان نیز با توجه به آن برداشت می‌شود

با توجه به محل کارهای امروزی که پوشش لباس‌های راحت بسیار در آنها رایج است، قطعا درک و آگاهی از اصول و قوانین یک ظاهر کاملا مناسب و آراسته کمی برایتان سخت باشد. ما درباره آداب معاشرت و اخلاق با مشاغل مختلف و کارشناسانی حرفه‌ای صحبت کرده‌ایم تا به ایده‌های بهتری در مورد این نوع پوشش برسیم.

در ادامه به نکاتی برای پوشش در محیط کار آمده که هر آدم حرفه‌ای باید آنها را دنبال کند و از آنها آگاهی داشته باشد.

راهکارهایی برای انتخاب لباس مناسب در محیط کار

تشخیص دهید که در صنف کاریتان چه پوششی مناسب است

به گفته باربارا پچتر، مدرس حرفه آداب معاشرت «هر کس شرایط و زمینه کاری مختص به خود را دارد». مثلا اگر مربی باشگاه هستید، ممکن است بتوانید در محیط کارتان شلوار ورزشی بپوشید. اگر محیط کارتان، لباس فرم خاصی دارد، آن را استفاده کنید. سعی کنید با انتخاب لباس متمایز دیگران را متوجه شرایط محیط کاری خود کنید.

مطمئن شوید که لباس‌هایتان سایز خودتان باشد

این نکته کاملا بدیهی است، اما ممکن است که برخی افراد آن را اشتباه گیرند. اگر لباس‌هایتان خیلی کوچک و تنگ یا خیلی آزاد هستند، این بدین معناست که ظاهرشان در تنتان خوب نخواهد بود. فیت بودن لباس شامل همه چیزهایی می‌شود که می‌پوشید. مثلا زدن یک کراوات بیش از حد کوتاه در زمان مصاحبه، می‌تواند تاثیر منفی روی فرد مصاحبه‌کننده بگذارد.

لباستان نه باید تنگ و نه گشاد باشد و به صورت رسمی و منطقی مناسب و سایز بدنتان دوخته شده باشد. بهتر است برای محیط‌های رسمی و کاری از لباس‌های که سایز خودتان دوخته و تهیه می‌شوند استفاده کنید و کمتر به سراغ لباس‌های آماده برید.

عینک مناسب به چشم بزنید

اگر عینک می‌زنید مطمئن شوید عینکتان روی صورتتان خوب قرار گرفته باشد و مدام روی نوک بینی‌تان نمی‌لغزد و لازم نیست مدام آن را سر جای اصلی‌اش برگردانید. قطعا این کار باعث منحرف کردن توجه طرف مقابلتان می‌شود. علاوه بر سایز مناسب فریم باید فریمی انتخاب کنید که مناسب فرم صورت شما باشد.

مدل مو و نکات مهم آن برای محل کار

مدل‌ مو باید رسمی و به دور از شاخصه‌هایی باشد که جوانان برای سایر شرایط استفاده می‌کنند. محیط کاری با کوچه، خیابان و مهمانی متفاوت است. هیچ‌وقت نامرتب و نامنظم به محل کار نروید و سعی کنید یک رویه مشخص و یکسان برای مدل موی خود در محل کار داشته باشید.

یکی از مشکلات رایج برای موها در محل کار استحمام در واپسین لحظات و دقیقا قبل از حضور در محل کار است که مشکلات فراوانی را برای شما به همراه خواهد داشت. هرگز با موهای خیس منزلتان را ترک نکنید. این بدین معناست که شما نمی‌توانید بین زندگی‌تان و کارتان تمایز قائل شوید. علاوه بر آن نشان‌دهنده شلخته بودن شما نیز است.

حواستان به کیفتان باشد

قطعا نمی‌خواهید وسایل شخصیتان را خارج از کیف پول یا کیفتان نگه دارید و حتما برای سرکارتان از یک کیف استفاده می‌کنید. این مورد چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان از اهمیت بالایی برخوردار است. کیف‌ جزئی از پوشاکتان به حساب می‌آید.

اگر کیفتان زیپ ندارد و احتمال می‌دهید که نگاه دیگران به داخل آن بیفتد، حتما حواستان باشد که داخل آن را مرتب نگه دارید. همچنین استفاده از کوله‌پشتی برای محل کار توصیه نمی‌شود، زیرا این مدل از کیف بیش از حد حالت دانشجویی دارد. هرچند گاهی اوقات برای حمل برخی وسایل به‌ناچار باید از کوله‌ استفاده کنید.

دقت کنید که کیفتان اگر چرم است ست‌شده با کمربند و کفشتان باشد و در یک استایل باشند و هارمونی مناسب بین اجزای پوشاک خود برقرار کنید

از ادکلن و عطرهایی با بوی تند و قوی استفاده نکنید

هیچ شکی نیست که یکی از لازمه‌های حضور هر فرد در هر محیطی، مخصوصا محیط کار، بوی خوش و رایحه خوش است. به گفته ویلیامز، بویی که به مشام همه برسد، قطعا خوشایند نیست. برای اطمینان از این‌که بویتان به‌راحتی به مشام سایرین نمی‌رسد و مشکلی برای سایرین ایجاد نمی‌کند، از شخصی که به او اطمینان دارید سوال کنید. از دیگران و افرادی که به آنها اعتماد بیشتری دارید به صورت غیرمستقیم دراین‌باره نظرخواهی کنید. حتما حواستان به همکاران باشد و چنانچه کسی به هر دلیلی از بوی عطر شما آزرده می‌شود سعی کنید از وی فاصله بگیرید. مقدار عطری که استفاده می‌کنید نباید زیاد باشد.

کفش‌های مرتب و واکس‌زده بپوشید

همان‌طور که می‌دانید کفش‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای پوشاک شما به حساب می‌آیند. اول این‌که مدل و رنگ کفش مناسب و البته رسمی انتخاب کنید و دوم در مرتب و تمیز نگه داشتن آن کوشا باشید.

پچتر، از مدیران ارشد شرکت‌های بیزینسی در این باره می‌گوید که به گفته یکی از مصاحبه‌کنندگان، همیشه اولین چیزی که توجه او را جلب می‌کند، کفش‌های شخصی است که برای مصاحبه آمده. اطمینان یابید که کفش‌هایتان واکس‌زده و در وضعیت خوبی باشند. وجود تناسب ما بین لباس و کفش هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به ساعتتان توجه کنید

به گفته پچتر، زمانی که او از شرکت‌کنندگان در کلاس‌هایش می‌خواهد نام یکی از اکسسوری‌هایی را که هم در زنان و هم در مردان بیشتر برایشان جلب توجه می‌کند نام ببرند، ساعت رایج‌ترین پاسخ بین آنهاست. از یک ساعت مناسب برای محل کار حتما استفاده کنید تا ضمن این‌که مرتب‌تر به نظر بیایید در وقت‌شناسی هم کار خود را به‌خوبی انجام دهید.

انتخاب نوع ساعت کاملا بستگی به شخصیت و استایل شما دارد ولی به طور معمول و مورد توضیح کارشناسان برای محل‌های کار و رسمی استفاده از ساعت‌هایی با بند چرمی است که رنگ آن با کمربند و کفش شما سِت شده است.

از رنگ‌های باوقار استفاده کنید تا قدرتتان را نشان دهید

در انتخاب‌ رنگ لباس دقت کنید. رنگ‌های تیره‌تر نسبت به رنگ‌های روشن‌تر، تاثیر قوی‌تری روی مخاطب می‌گذارند. اگر در حال ارائه یک سخنرانی هستید، دقت کنید که رنگ لباستان با رنگ زمینه پشتتان یکسان نباشد.

از پوشیدن و استفاده از رنگ‌های نئونی و لباس‌های پرزرق و برق اجتناب کنید

هم مردان و هم زنان باید در استفاده از رنگ‌های روشن مراقب و محتاط باشند. لباس‌هایی که بیش از حد زرق و برق‌دار هستند می‌توانند باعث ایجاد حواس‌پرتی شده و از نظر بصری نیز بسیار توی چشم هستند.کفش‌های ورنی هم برای محیط‌های رسمی به‌هیچ‌وجه مورد مناسبی شمرده نمی‌شوند

نکاتی ویژه خانم‌ها

لباس‌های زننده نپوشید

نه‌تنها پوشیدن لباس‌های جلف و زننده باعث حواس‌پرتی دیگران می‌شود، بلکه ممکن است درباره شما دچار سوء برداشت شوند. توجه داشته باشید که شما باید بر اساس گفته‌ها و عملکردتان سنجیده شوید، نه پوششتان.

ناخن‌های دستانتان را مرتب نگه دارید

بهتر است که ناخن‌های دستتان را مانیکور کنید و آراسته نگه دارید. دست همیشه در معرض توجه و نگاه‌های دیگران است پس چه برای آقایان و چه برای خانم‌ها مهم است مرتب و پاکیزه به نظر برسد. هیچ‌وقت اهمیت ناخن‌ها را نادیده نگیرید.

بیش از حد از اکسسوری‌ها استفاده نکنید

اکسسوری‌ها برای تکمیل‌شدن ظاهر و پوشش شما هستند. در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید، مخصوصا در محل کار. اکسسوری‌ها یا وسایل تزئینی همچون مچ‌بند و... را سعی کنید برای محیط‌های غیر از کار استفاده کنید و چنانچه موردی برای کار در نظر گرفتید دقت کنید که متعارف و قابل قبول باشد.

به گفته پچتر، یک‌بار خانمی برای مصاحبه آمده بود که داخل هر انگشت وی یک انگشتر بود و آن انگشترها آن‌قدر جلب توجه می‌کردند که نمی‌شد به چیزی جز آنها نگاه کرد.

جواهراتتان نباید پرسر و صدا باشند

این‌که وقتی دست‌ها یا بازوهایتان را تکان می‌دهید، زیورآلات آویزانتان مدام صدا دهند، بسیار اذیت‌کننده است. در مورد مانتو یا کیفتان هم ممکن است این اتفاق بیفتد. این مشکل برای خانم‌ها می‌تواند نکته‌ای منفی و غیر قابل قبول باشد. سعی کنید این موارد را در محیط کار به کار نبرید و اگر چنین اتفاقی افتاد تا جایی که می‌توانید از ایجاد صدای آنها جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

نکاتی ویژه آقایان

از پوشیدن جوراب‌های تا مچ پا اجتناب کنید

زمانی که پاهایتان را روی هم می‌اندازید و اندکی شلوارتان بالا می‌رود، نباید پایتان دیده شود و قد جوراب‌هایتان باید مناسب باشد. پس مد را فراموش کنید و بهتر است از این دست جوراب‌ها تنها در محفل‌های دوستانه و مهمانی‌های خانوادگی استفاده کنید.

موهای صورتتان نباید کل صورتتان را پوشانده باشد

یک روز ریش بلند مد می‌شود، یک روز ته‌ریش و یک روز هم صورت بدون ریش؛ اما این شما هستید که باید ثبات داشته باشید. مهم نیست که چقدر دوست دارید ریش کامل و پرپشت بگذارید، ریش پر و زیاد چندان مناسب محیط رسمی نیست. بهتر است که به اصلاح ریش نیز مانند اصلاح مو نگاه کنید.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه مدل ریشی بیشتر به شما می‌آید؟ اول تشخیص دهید که فرم صورتتان چگونه است و چه ویژگی‌هایی دارد. سپس افراد دیگری را که ویژگی‌های صورتشان مشابه شماست و ریش و سبیل دارند پیدا کنید و مدل ریش و سبیل آنها را روی خودتان آزمایش کنید.

هر مدل ریشی به همه نمی‌آید

آخر هفته یا در تعطیلات شروع به ریش گذاشتن کنید

شاید شما قصد داشته باشید با نزدن ریش‌هایتان کمی قد ریشتان را بلند کنید، اما اگر این کار را در زمان کاری انجام دهید، ممکن است که به منزله تنبل بودن و فرار از اصلاح صورت برداشت شود، پس بهتر است که این کار را در روزهایی تعطیلی یا آخر هفته‌ها انجام دهید؛ زیرا ریش‌های نامتوازن، پراکنده و نامرتب شما را شبیه جوانان کم‌سن و سال نشان می‌دهد.

ریشتان و سبیلتان را مرتب کنید

برای نگه داشتن یک ظاهر حرفه‌ای و مرتب، باید مدام ریشتان را قیچی کنید و آن را مرتب نگه دارید. بهتر است برای یافتن وسیله‌ای مناسب برای اصلاح و مرتب نگه داشتن ریشتان، کمی تحقیق کنید. تیغ‌های برقی برای ریش‌های کوتاه و مرتب شده مناسبند و قیچی نیز برای سبیل مناسب است.

گذاشتن ریش پروفسوری معمولا ایده خوبی نیست

هر مویی که زیر لب پایینیتان باشد و جزئی از ریشتان نباشد، قطعا ایده خوبی نیست. آیا دوست دارید تنها کسی باشید که در شرکتتان مدل ریشش خاص است؟ ممکن است به احتمال ضعیف، ریش پروفسوری ایده خوبی برایتان باشد و ممکن هم است که اصلا به شما نیاید. به هر حال این شما هستید که باید برای خودتان تصمیم بگیرید.

اصول ست کردن کفش با کت برای آقایان

کت‌وشلوار مشکی با کفش مشکی

کت‌وشلوار مشکی از آن دست لباس‌هایی است که در کمد لباس تمام آقایان پیدا می‌شود. کت‌وشلوار مشکی هیچ تناسبی با رنگ‌های روشن‌تر ندارد، از این رو بهتر است که برای این رنگ کت‌وشلوار، کفشی مشکی انتخاب کنید تا ظاهرتان یکدست و متناسب به نظر آید. در این شرایط که سر تا پایتان مشکی است می‌توانید بقیه لباس‌ها یا اکسسوری‌هایتان را رنگی انتخاب کنید. اگر می‌خواهید کمی جذاب‌تر به نظر آیید، کفش چرمی مدرن‌تر را به جای مدل‌های سنتی انتخاب کنید.

کت‌وشلوار سورمه‌ای با کفش مشکی

کت‌وشلوار سورمه‌ای را برعکس کت‌وشلوار مشکی می‌توانید با هر رنگ کفشی ست کنید. کفش‌های مشکی، قهوه‌ای و شرابی بهترین انتخاب برای این رنگ لباس هستند. تنها باید ببینید که کدامیک بیشتر با سلیقه شما جور درمی‌آید.

کفش‌های مشکی با کت‌وشلوار به رنگ سورمه‌ای، به‌خصوص سورمه‌ای پررنگ به‌خوبی ست می‌شوند. با پوشیدن کفش‌های چرم کلاسیک حتی می‌توانید ظاهرتان را شیک‌تر از قبل سازید. فرقی نمی‌کند که مدل کفش چرمی شما چیست، شما می‌توانید هر مدل کفشی را که خواستید به پا کنید و از ظاهر شیک و زیبایتان نهایت لذت را ببرید.

کت‌وشلوار سورمه‌ای با کفش قهوه‌ای

کفش‌های قهوه‌ای از این جهت که رنگی گرم دارند، مکمل کت‌وشلوار سورمه‌ای که رنگی سرد دارد، هستند. بنابراین با پوشیدن این دو رنگ با هم، تیپ ظاهری شما تکمیل خواهد شد. این تیپ برای مکان‌هایی که می‌خواهید از حالت یکنواختی و سادگی بیرون آیید و کمی تنوع به ظاهرتان دهید، مناسب است.

کت‌وشلوار خاکستری تیره با کفش مشکی

درست مانند کت‌وشلوار مشکی که با کفش مشکی جور در می‌آید، کفش چرم مشکی رنگ نیز برای کت‌وشلوار خاکستری مناسب است. این ترکیب‌بندی بسیار ساده و شیک است. بنابراین اگر می‌خواهید به یک مراسم رسمی بروید، پس از کت‌وشلوار مشکی، ما این تیپ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کت‌وشلوار خاکستری روشن با کفش مشکی

همانطور که با کت‌وشلوار خاکستری تیره کفشی مشکی ست کردید، با خاکستری روشن نیز می‌توانید کفشی مشکی به پا کنید. این رنگ کفش به ظاهر شما حالتی رسمی‌تر می‌دهد.

کت‌وشلوار خاکستری روشن با کفش قهوه‌ای

کت‌وشلوار خاکستری روشن به طرز غیرمنتظره‌ای با کفش‌های قهوه‌ای جور درمی‌آید. رنگ گرم قهوه‌ای مکملی برای رنگ سرد کت‌وشلوار است.  اگر می‌خواهید ظاهری مدرن‌تر داشته باشید، کفشی به رنگ قهوه‌ای روشن و برای ظاهری سنتی، قهوه‌ای تیره به پا کنید.

بیشتر بخوانید:

کت‌وشلوار کرم با کفش قهوه‌ای روشن

کفش‌های قهوه‌ای روشن بهترین انتخاب برای کت‌وشلوارهای رنگ روشنی مانند کرم هستند. این رنگ کفش و مدل کلاسیک آن برای مهمانی‌های رسمی نیز بسیار انتخاب خوبی است.

 کت‌وشلوار کرم با کفش سفید

اگر در فکر مهمانی‌های کمی غیررسمی‌ هستید، کفش سفید نیز گزینه خوبی در کنار کت‌وشلوار کرم است.  فقط یادتان باشد که مدل کفشی که انتخاب می‌کنید اسپورت باشد.

گفتنی است کفش مناسب برای محیط کار بهتر است از جنس چرم تهیه شده باشد و فرم آن در قسمت پنجه کمی باریک اما گرد باشد. پوشیدن کفش‌های نوک باریک با قالب مربعی یا مستطیلی یکی از اشتباهاتی است که می‌تواند به راحتی استایل شما را زیر سوال ببرد. بنابراین خرید کفش رسمی با فرم درست را در برنامه‌تان قرار دهید.



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
سامی ۹۸/۰۹/۰۱ - ۱۹:۵۹
پاسخ
comments بینظیر بود
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری