پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۴۱
۱۳
۰
نسخه چاپی

ویلموتس ماندنی است یا رفتنی!؟

ویلموتس ماندنی است یا رفتنی!؟
بحث ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس تا پایان این هفته مشخص خواهد شد.

پس از برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که با شکست ۲ بر یک شاگردان مارک ویلموتس همراه شد. سرمربی بلژیکی تیم ملی در اقدامی عجیب قید ادامه تمرینات شاگردانش در روز‌های باقی مانده فیفادی نوامبر را زده و در حالی که تنها پنج روز از بازگشتش به ایران گذشته بود از فرودگاه امام خمینی بار دیگر به کشور خود سفر کرد.

این اقدام ویلموتس سبب دلخوری برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شده و آن‌ها در جلسه هفته پیش این هیئت رئیسه ضمن تاکید بر نارضایتی خود نسبت به نتایج اخیر تیم ملی و متحمل شدن ۲ شکست برابر بحرین و عراق، اعلام کرده اند ویلموتس باید ضمن رعایت مفاد قرارداد، حضور فعال تری در ایران داشته باشد و به نوعی از حالت مربی پروازی خارج شود.

بیشتر بخوانید:

برهمین اساس مسئولان رده بالای فدراسیون این موضوع را به ویلموتس اطلاع داده اند تا تیم ملی با آماده سازی بهتری در دور برگشت انتخابی جام جهانی شرکت کند. از طرفی بحث فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی در صورت عمل نکردن او به تعهدات مطرح شده که البته این موضوع تاکنون از سوی هیچ یک از مسئولان فدراسیون تائید نشده است.

 

در روز‌های اخیر همچنین نام برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه جانشینی ویلموتس در رسانه‌ها مطرح شده و این موضوع با توجه به ملاقات هفته پیش او با محمدرضا صادق، سفیر ایران در کرواسی حالت جدی تری به خود گرفته است.

طبق اعلام یک منبع آگاه فدراسیون فوتبال قصد ادامه همکاری با ویلموتس را دارد، اما از او درخواست کرده تا پایان این هفته تکلیف خود را برای اجرای مفاد قرارداد مشخص کند.

به نظر می‌رسد تکلیف ادامه حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی یا انتخاب جانشین او تا پایان هفته معلوم شود. فدراسیون برای ادامه همکاری با ویلموتس نظر برخی از بازیکنان باتجربه تیم ملی را هم پرسیده و باید دید در نهایت آیا تا پایان این هفته قراردادی که تنها شش  ماه از امضاء آن گذشته به اتمام می‌رسد یا ویلموتس با عمل به تعهداتش همچنان مرد اول نیمکت تیم ملی خواهد بود.

گفتنی است تیم فوتبال ملی ایران تا پایان هفته ششم رقابت‌های انتخابی جام جهانی با ۶ امتیاز پس از عراق ۱۱ امتیازی و بحرین ۹ امتیازی با یک دیدار کمتر در رده سوم جدول قرار دارد.



+ 13
مخالفم - 14
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری