پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳
۱۴
۰
نسخه چاپی

روش درست کردن فینگرفود راتای مرغ مجلسی

روش درست کردن فینگرفود راتای مرغ مجلسی
این روزها فینگرفود‌ها در میز غذای مهمانی ها و مجالس جایگاه ویژه ای پیدا کردند و طرفداران بسیاری دارند یکی از این فینگرفودها، راتای مرغ است که فرایند آماده کردن آن ساده است و به میز غذا را جذاب و خوشمزه نشان می دهد.

تیتربرتر؛ فینگرفودها غذاهای کوچکی هستند که معمولا در مهمانی‌ها برای پذیرایی سرو می‌شوند و مهمترین علت نام‌گذاری این غذاها به این نام،، خوردن آنها با دست است.

فینگرفود معمولا باید به اندازه‌ای باشد که به یکباره خورده شود. درواقع فینگرفود هر غذایی است که بتوان آن را به شکل لقمه‌ای در اندازه کوچک درست کرد، بنابراین با کمی خلاقیت می‌توان از بسیاری از غذاها فینگر فود درست کرد. در ادامه مطلب طرز تهیه راتای مرغ یکی از فینگرفود‌های جذاب و خوشمزه را آموزش می دهیم.

راتا را در انواع مختلف از جمله راتای مرغ، سبزیجات، ژامبون، الویه و غیره درست می شود و باید تنها مواد اولیه آن را تغییر داد و در مجالس و دورهمی ها و تولدها در یک سینی بزرگ در کنار هم قرار داد تا میهمانان با کارد و چنگال میل کنند.

در ادامه دستور پخت راتای مرغ را آموزش می‌دهیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه راتای مرغ

  • سینه مرغ پخته و ریش ریش شده ۲ پیمانه
  • سیب زمینی پخته و رنده ریز شده ۱ پیمانه
  • پنیر خامه‌ای ۱/۳ پیمانه
  • پیازچه ساطوری شده ۴ ساقه
  • کرفس خرد شده ۱ ساقه
  • خیارشور نگینی ۱/۲ پیمانه
  • گردو ریز شده ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و آبلیمو به میزان لازم
  • نان تست به میزان لازم
  • سس مایونز به میزان لازم

روش درست کردن راتای مرغ

روش درست کردن راتای مرغ
روش درست کردن راتای مرغ

در ابتدای کار سینه مرغ را با پیاز، هویج، کرفس، زردچوبه و استاک مرغ  (استاک از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند) به خوبی بپزید و بعد از اینکه مرغ ها پخت آن را ریش ریش کنید.

همزمان با پخت مواد حاوی سینه مرغ، سیب زمینی‌ها را نیز در ظرف دیگری آب پز کنید بعد از سرد شدن آن را رنده کنید.

حالا خیار شور، ساقه کرفس پخته شده و پیازچه را ریز خرد کنید. همچنین پوست نازک گردوها را جدا و ریز خرد کنید (قبل از پوست کندن، گردوها را در آب خیس کنید تا پوست آن به راحتی جدا شود).

مطالب مرتبط:

در این مرحله تمام موادی را که آماده کرده اید اعم از سینه مرغ، سیب زمینی، ساقه کرفس، پیازچه، گردو، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید، کمی آبلیمو و ۲ قاشق سس مایونز به آن اضافه کنید، در صورتی که مواد خیلی سفت بود مقدار بیشتری سس اضافه کنید.

حالا نوبت نان‌های تست است. نان ها را با کاتر برش بزنید و روی تخته کار یک کیسه فریزر پهن کنید کاتر مورد نظر را روی کیسه قرار دهید مقداری از مواد داخل کاتر بریزید و خوب فشرده کنید سپس یک عدد نان برش خرده روی مواد داخل کاتر قرار دهید و کمی فشار دهید تا به مواد بچسبد کاتر را به آرامی بلند کنید و با فشار انگشت به نان تستِ ته کاتر، راتا را از قالب خارج کنید.

همچنین می‌توانید کاتر را روی نان برش داده شده قرار دهید سپس از مواد روی آن بریزید با پشت قاشق کاملاً صاف و منسجم کنید بعد کاتر را بلند کنید با فشار انگشت به نان تست راتا را از قالب خارج کنید.

برای تزیین می‌توانید پنیر گودا را قالب بزنید و روی هر راتا یک برش از پنیر قرار دهید یا اینکه با کاتر ژامبون را برش بزنید و روی آن قرار دهید یا اینکه در قیف قنادی سر ماسوره قرار دهید و با سس روی آن شکوفه بزنید یا اینکه با سبزیجات تازه مثل ریحان، شوید و گوجه فرنگی تزیین کنید.

نکات کلیدی

هر وقت از استاک استفاده می‌کنید نمک را آخر سر اضافه کنید، چون استاک شور است و معمولاً نیازی به نمک نیست پس بچشید اگر لازم بود نمک را اضافه کنید.

برخی به دلیل منع مصرف مواد غذایی چرب، به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن ندارند در این راستا می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید، اما ماست معمولاً آب می‌اندازد بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید و در تهیه راتا، ماست را جایگزین سس کنید.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران میخوانند:



+ 14
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری