پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۲۳:۴۲
۱۳
۰
نسخه چاپی
آداب و رسوم کریسمس

شگفتی ها و رسوم عجیب در کریسمس

آداب و رسوم کریسمس
کریسمس یکی از بزرگ ترین جشن های مردم دنیاست که هر کشوری برای برگزاری هر چه باشکوه تر آن آداب و رسوم خاصی دارد.

یک روز مانده به کریسمس مردم ونزوئلا جشن مهمی دارند که حتی از جشن روز کریسمس هم مهمتر است! مردم کاراکاس پایتخت ونزوئلا، صبح زود از خواب بلند می شوند تا خودشان را به یکی از بزرگ ترین جشن های کشور برسانند. البته آن ها مثل دیگر نقاط دنیا برای رفتن به کلیسا از خودروی شخصی استفاده نمی کنند بلکه مسیر خانه تا کلیسا را اسکیت سواری می کنند!  اسکیت سواری آنقدر در این روز اهمیت دارد که خیابان ها بسته می شود تا فضای کافی برای اسکیت سواری مردم وجود دارد. این رسم تا حدی در این شهر محبوب است که حتی دیدن یک اسکیت سوار در روزهای دیگر سال هم آدم را یاد کریسمس می اندازد.

شهر «سان فرناندو» در فیلیپین به «پایتخت کریسمس» معروف است چون هر سال این شهر پر از فانوس های بزرگ می شود. خیلی ها از شهرهای دیگر فیلیپین به اینجا می روند تا این جشن باشکوه را از دست ندهند. فستیوال فانوس ها اولین بار در سال ۱۹۰۴ برگزار شد، در آن روز افراد زیادی با هم مسابقه گذاشتند تا ببینند کدام یک از آن ها بزرگ ترین و زیباترین فانوس کریسمس را ساخته است. از آن زمان تا به حال این فانوس ها هم از نظر اندازه و هم از نظر شکل تغییرات زیادی کردند. فکرش را بکنید فانوس های غول پیکری که با لامپ های زیادی روشن شدند و یکی دو تا هم نیستند. دیدن این فانوس های درخشان حسابی حال و هوای کریسمس دارد و می تواند همه را تحت تاثیر قرار دارد. اگر امروز به این شهر بروید فانوس های ۶ متری بزرگی را می بینید که با بیشتر از ۵ هزار حباب لامپ روشن شده است.

آداب کریسمس در هلند

در این جا مهمترین روز کریسمس 5 ام دسامبر است , چرا که دراین روز سینترکلاس «بابانوئل ولیبا لباسی کمی متمایز تر» و یا سنت نیکولاس با کشتی بخار خود از زادگاهش اسپانیا بـه این کشورمی رسد.تا قرن 19 ام سینترکلاس بـه تنهایی می آمد و بـه بچه هـای خوب هدیه می داد و ظاهراً روح بچه هایبد را داخل کیسه اش می گذاشت تا دوباره تربیت و ادب شوند.

ولی از سال 1850 جن شنکمن نویسنده کتاب کودک عکسی از یک خدمتکار سیاه درکنار او کشید که بعداً بـه پیتر سیاه مشهور شد. او مسئول پایین آمدن از دودکش و رساندن هدیه ها بـه بچه ها و گرفتن بچه هـای کم شانس بود.

رسوم ایسلند در کریسمس

سرزمین برف و یخ کمتر از 13 بابانوئل ندارد. سیزده روز قبل از کریسمس نخستین بابانوئل ازکوها پایین می‌آید تا از هر منزل بازدید کرده و وقتی بچه ها خواب هستند هدیه شان را داخل کفش انها بگذارد.بچه هـای مودب طبق معمولً هدیه ای مثل شکلات دریافت می‌کنند ولی بچه هـای بد طبق معمولً چیزی غیرجذاب مثل یک سیب زمینی هدیه می گیرند.

روز بعدی بابانوئل بعدی از راه می رسد و این روال تا سیزده روز ادامه دارد. سپس در روز 25 دسامبر نخستین آن ها میرود و روزبعد دومین انها باز می گردد.6 ام ژانویه بـه اسم «سیزدهمین» نامیده میشود که آخرین روز کریسمس است چرا که آخرین بابانوئل نیز بـه منزل اش بازمی گردد.



+ 13
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری