پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۹
۱۴
۰
نسخه چاپی

تولید خودرو در جهان تابع ذائقه خریداران

تولید خودرو در جهان تابع ذائقه خریداران
ذائقه کسانی که پول خوب به خودرو می دهند در حال عوض شدن است در این راستا خودروسازان جهان برای کسب سود بیشتر تابع نظرات خریداران هستند.

کسانی که پول بیشتری بابت خرید خودرو می دهند، تعیین می کنند که از خودرو چه می خواهند و خودروسازان هم تبعیت می کنند. 40 درصد از سود خودروسازان از فروش 13 درصد از محصولات به دست می آید.

ذائقه کسانی که پول خوب به خودرو می دهند در حال عوض شدن است. این موضوع فقط برای برندهای پرتجمل مثل مرسدس بنز و لکسوس صادق نیست بلکه برندهای دیگر مثل فورد، شورولت و جیپ هم ناچار به تبعیت هستند.

سهم خودروهای ممتاز از بازار فروش جهانی

خودروهای ممتاز یا پرمیوم -مثل اف-150 پلاتینوم، جی ام سی یوکان دنالی و جیپ گراند چروکی اورلند- فقط 13 درصد فروش جهانی خودرو را تصاحب کرده اند اما 40 درصد سود خودروسازان از همین خودروها به دست می آید. این آمار را شرکت تحقیقاتی مشاوره ای مکنزی منتشر کرده است که یقیناً سه خودروساز اصلی دیترویت آمریکا روی این سود حساب باز کرده اند.

بن الینکوگ  از مکنزی می گوید: «تا پیش از این مفهوم پرمیوم، خرید خودروهای گران قیمت بود. اما حالا مردم پول به محتوا و فناوری های آخرین مدل می دهند. برایشان فرق نمی کند لاکچری های آلمانی باشد یا وانت های سه خودروساز آمریکا».

بیشتر بخوانید:

آمریکا در حال حاضر بزرگترین بازار خودروهای پرمیوم مخصوصاً در وانت و شاسی بلند است. چین با فاصله کمی در مقام دوم قرار دارد و در سال 2023 این دو کشور برای مقام اول بزرگترین بازار به رقابت می پردازند.

خودروسازان هم باید تکلیف خودشان را مشخص کنند و بر اساس خواسته های کسانی که پول بهتری می دهند، مصالح و مواد را انتخاب کنند.

فعلا خواست و نیاز خریداران چینی 5 مورد زیر است:

  • وجود گزینه های قوای محرکه برقی و هیبریدی
  • عملکرد بالای رانندگی
  • برند
  • اتصال به اینترنت و به یکدیگر
  • تجربه های مربوط به مالکیت: خرید، سرمایه گذاری، فروش و خدمات

خریداران خودروهای پرمیوم در آمریکا 5 انتظار زیر را مطرح کرده اند:

  • عملکرد بالای رانندگی
  • تجربه های مالکیت: خرید، سرمایه گذاری، فروش و خدمات
  • طراحی و نمای داخلی و کارکردهای روی داشبورد از جمله اتصال به اینترنت و به یکدیگر
  • وجود گزینه های قوای محرکه برقی و هیبردی
  • طراحی بدنه و نمای بیرونی

مؤسسه مکنزی می گوید خریداران خودروهای پرمیوم دوست دارند که ظاهر و نمای خودروی آنها از خودروهایی که سواری به اشتراک می گذارند و خودروهای اجاره ای متمایز باشد.

این مؤسسه تحقیقاتی بر این موضوع تأکید دارد که تجربه خرید یک خودرو از شش ماه قبل از خرید و از تحقیقات آنلاین اینترنتی شروع می شود. مسائلی که برای خریداران خودروهای پرمیوم مهم است، سرمایه گذاری، خدمات، روزآمدی نرم افزارها از طریق اینترنت بی سیمی، پیمایش و غیره است. یکی از مهمترین خواسته های خریداران خودروهای پرمیوم، عدم مراجعه به نمایندگی و تعمیرگاه برای حل مشکلات نرم افزاری و روزآمدی نرم افزاری است. اگر خودروسازی این امکان را فراهم نکند یکی از مهمترین مزیت های رقابتی را از دست داده است.

به بیان دیگر سه پایه و اساس رقابت در عرصه خودروهای پرمیوم، تجربه خوشایند در اپلیکیشن های خودرویی (روی داشبورد)، سرمایه گذاری آنلاین و تجربه خوشایند از نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش است.

برای خیلی از خریداران هنوز تست خودرو یکی از مهمترین جنبه های پیش از خرید خودرو است، طوری که خیلی از خودروسازان در نمایندگی ها بخش مهمی را به این موضوع اختصاص داده اند.

به تازگی داخل خودرو بسیار مهمتر از خارج آن شده است. فضای داخل خودرو، راحتی و مواد به کار رفته در داخل کابین هنوز یکی از ارکان حس لاکچری و خودروی پرمیوم است. حالا دیگر صفحه های لمسی جای دکمه ها را گرفته و سازندگان خودروهای پرمیوم باید حتما این موضوع را در نظر داشته باشند. سادگی استفاده از این صفحه های لمسی هم بسیار کلیدی است.

حالا دیگر انتظار خریداران خودروهای پرمیوم خیلی بالاتر رفته و آنها انتظار دارند:

  • خودرو بتواند با جاده های هوشمند، خدمات ترافیکی و با سایر خودروها ارتباط برقرار کند
  • به امکانات متعدد کمک به راننده مثل مکان یابی، یادآوری قرارها و جلسات، تماس و غیره مجهز باشد
  • قابلیت مشترک شدن در خدمات سرگرمی و اطلاعات
  • بی تردید مردم از خودروهای پرمیوم انتظار بالاتری دارند آنها می خواهند در ترافیک به درستی راهنمایی شوند، راحت پارکینگ پیدا کنند واز خدمات فناوری های هوشمند بهره مند شوند. طبیعی است کسانی که پول بهتری می دهند انتظار بیشتری دارند.


+ 14
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری