پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۲۰:۲۸
۱۰
۰
نسخه چاپی
کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد ؛

استقلال در خطر حذف از آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد ؛
نام هفت باشگاه ایرانی که موفق به کسب پروانه حرفه ای شده اند را کنفدراسیون آسیا منتشر کرد.

در این بین جلوی اسم دو باشگاه استقلال و تراکتور درج کرده که پرونده آنها باید مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

سهیل مهدی مسوول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در این باره گفت: afc هرسال به صورت رندوم نام چند باشگاه را اعلام می کند که مدارک آنها باید مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. به همین دلیل هم هست که هرسال نماینده های کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران می آیند.

مطالب مرتبط : شوک بزرگ به استقلال

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مدارک استقلال و تراکتور مورد تایید قرار نگیرد هم گفت: بله هر احتمالی وجود دارد. از توبیخ کتبی تا جریمه نقدی و یا حذف از لیگ قهرمانان آسیا ممکن است در مورد تیم هایی که مدارک آنها مورد بررسی مجدد قرار دهد.

درحالی که زمان کوتاه باقی مانده تا رسیدن به استانداردهای لازم برای تمدید پروانه فعالیت حرفه ای باشگاه های فوتبال به ویژه برای باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به چالشی بزرگ تبدیل شده است مدیران دو باشگاه پرطرفدار فوتبال پایتخت از تلاش ها برای پایان دادن به این شرایط بحرانی خبر می دهند.

مطالب مرتبط : جدیدترین اخبار از باشگاه استقلال تهران

براساس اخبار و اطلاعات منتشر شده در رسانه ها تا پایان ضرب الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به باشگاه های ایرانی برای دستیابی به استانداردهای پنج گانه «زمین تمرین، زمین بازی اختصاصی، هیات مدیره مستقل، ساختاری اداری مطابق با استانداردهای فیفا و تراز مالی شفاف» کمتر از 30 روز زمان باقی مانده اما به نظر می رسد باشگاه های فوتبال ایران قادر نباشند در این مدت به این سطح از استانداردها دست یابند. در صورتی که باشگاه های بزرگ مانند پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی استانداردهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب نکنند، شاهد حذف آنها از رقابت های آسیایی خواهیم بود.

فیفا 5 سال پیش و در سال 2012 به باشگاه های فوتبال در سراسر دنیا اعلام کرد درصورتی که خواهان دریافت پروانه فعالیت حرفه ای هستند، باید این استانداردهای 5 گانه را رعایت کرده و به آن دست یابند.

در جریان سفر اخیری که بازرسان AFC به ایران داشتند متوجه کم تحرکی باشگاه های ایرانی در زمینه رسیدن به استانداردهای 5 گانه به ویژه در زمینه ترازنامه های شفاف مالی و تعیین تکلیف بدهی ها اعم از داخلی و خارجی شدند. از سوی دیگر چندین تن از بازیکنان فوتبال کشور از جمله آندرانیک تیموریان کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال از باشگاه های سابق شان درباره دریافت نکردن مطالبات خود به AFC شکایت کردند.



+ 10
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری