پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹
۱۵
۰
نسخه چاپی

جعبه سیاه صندوق ذخیره فرهنگیان چه زمانی باز می شود؟

جعبه سیاه صندوق ذخیره فرهنگیان چه زمانی باز می شود؟
هنوز که هنوز است جعبه سیاه صندوق ذخیره فرهنگیان بر سهامداران خود ناگشوده و سر به مهر مانده است و مشخص نیست که چه میزان از سرمایه به تاراج رفته آن توسط بانک سرمایه بازپس گرفته شده است.

حسینی سرپرست دیروز آموزش و پرورش و رییس امروز سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یا همان دانش آموزان با نیاز های ویژه که اکنون به جمع معاونان وزیر پیوسته است لابدحرف های دیروز خود را به یاد دارند که در سیاق متکلم وحده، بارها وعده دادند تا "صندوق ذخیره فرهنگیان زین پس به هنگام پرداخت دیون به اعضا ،ارزش افزوده ناشی از دارایی های سرمایه ای از جمله املاک و مستغلات را نیز به قیمت کارشناسی شده روز محاسبه و به آنان پرداخت کند".

بدنبال همان بود که هواداران نیز، در دفاع از این بشارت،سنگ تمام گذاشته، آنرا برگ برنده حسینی برای رسیدن به وزارت دانسته ،مدام آن را  در بوق و کرنا می کردند.

گرچه حسینی تازه نفس در این ماراتن نفسگیر 90 روزه از رسیدن به پاستور باز ماند و جهانگیری منشی دست راست خود را بر او ترجیح داد اما باید دید وعده آن روز حسینی که با استقبال گرم مدیر عامل صندوق نیز روبرو شد امروز به کجا کشیده است؟ چرا در بایکوت خبری، مغفول مانده است؟

هرچند هنوز هم معتقدم این اتفاق بیشتر حکم یک بیلبرد تبلیغاتی را برای جذب هوادار بیشتر داشته و تا رسیدن به هدف راه درازی را در پیش دارد اما نفس نگاه به مساله درخور تحسین است.

امیدوارم حسینی هنوز هم بر عهد و پیمان خویش راسخ مانده نه در جایگاه یک وزیر ، سرپرست یا معاون، بلکه بعنوان یک سهامدار عادی صندوق، همچنان مطالبه گر موضوع از مدیران مربوط باشد.

هنوز هم جعبه سیاه صندوق ذخیره بر سهامداران خود ناگشوده و سر به مهر مانده است .

حسرت به دل ماندیم که مدیران صندوق سرمایه گذاری فرهنگیان لااقل در یک گزارش بی پرده و رو در رو،اعضا را محرم اسرار خود دانسته به سهامداران بگویند در طول این مدت هفت ساله ، چه اتفاقاتی رقم خورده است؟

بیشتر بخوانید: موج‌سواری نمایندگان مجلس بر آموزش و پرورش با مصوبات نمایشی

صندوق به عنوان بزرگترین سهامدار بانک سرمایه ، چه بخشی از سرمایه به تاراج رفته اش را توانسته است بازپس گیرد و تکلیف مابقی حیف و میل ها چه می شود؟

با شتاب گرفتن فراوانی خروج بازنشستگان فرهنگی در دو یا سه سال اخیر و تداوم آن در آینده نزدیک ، وضعیت نقدینگی ، میزان سرمایه در گردش و پرداختی های صندوق به سهامداران در چه شرایطی قرار دارد؟

بخش های وابسته به صندوق به ویژه شرکت سرمایه گذاری مسکن در شرایط حاضر ،چه سهمی از سود صندوق را به خود اختصاص داده اند؟
دولت تا کنون چه بخشی از دیون خود را به صندوق پرداخت نکرده است؟

چه اشکالی دارد فهرستی از حقوق بگیران  ریز و درشت مجموعه مدیران صندوق ذخیره در اختیار فرهنگیان قرار گیرد؟ و ده ها سوال بی پاسخ دیگر که همچنان در انتظار جوابند اما دریغ از یک پاسخ روشن و شفاف!!



+ 15
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری