پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۹
۹
۰
نسخه چاپی

از کشف 25 تن انواع مواد مخدر طی هفته گذشته در کشور تا توقیف وانت پیکان با 100 کیلوتریاک در اصفهان 

از کشف 25 تن انواع مواد مخدر طی هفته گذشته در کشور تا توقیف وانت پیکان با 100 کیلوتریاک در اصفهان 
مجموعه حوادثی که در در چند روز گذشته در استان اصفهان اتفاق افتاد که با درایت نیروی انتظامی منجر به دستگیری سارقان و حل فصل دیگر اتفاقات شد.

سردار" محمد مسعود زاهدیان" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز به همت نیروهای انتظامی در رده های مختلف، 573 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که  این رقم نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش را نشان می دهد و می توان گفت که امسال در این بازه زمانی بیشترین کشفیات مواد مخدر را نسبت به چندین سال قبل داشتیم.

وی به کشفیات یک هفته گذشته این پلیس اشاره کرد و اظهار داشت: بالغ بر 25 تن انواع مواد مخدر طی این مدت توسط نیروهای انتظامی رده های مختلف در سطح کشور کشف شده است.

سردار زاهدیان در پاسخ به این سوال که پلیس مبارزه با مواد مخدر در شرایط تحریم چگونه تجهیزات مورد نیاز خود را تامین می کند؟ اظهار داشت: الحمدلله با توجه به تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) شرکت های دانش بنیان در کشور توسعه و رونق خیلی خوبی پیدا کردند که ما سعی می کنیم برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود از توان و ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

وی افزود: در همین راستا از یک شرکت دانش بنیان مستقر در استان اصفهان که به همت دانشمندان و جوانان مبتکر و خلاق ایرانی دستگاه های ایکس ری را بومی سازی کرده اند بازدید و با مسئولان آن ها گفت و گو شد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی بیان کرد: مطمئناً اگر شرایط تحریم به فرصت تبدیل شود، حتماً فرصت های جدی برای تولید نیازمندی های کشور ایجاد می شود و ما هم به عنوان یک نیروی دانش بنیان و نیرویی که براساس هوشمندی می خواهد کار خود را دنبال کند قطعاً از ظرفیت علمی کشور استفاده می کنیم و تجهیزات مورد نیاز خود را با اتکا به دانش و توان داخلی تامین خواهیم کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در خصوص تامین سگ های مواد یاب نیز به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: بخشی از سگ های مواد یاب هم اکنون از خارج تامین می شود اما بحمد الله ظرفیت تولید داخلی هم ایجاد شده و تعدادی از این نوع سگ ها در داخل کشور تولید و مورد آموزش قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته تعدادی از این نوع سگ ها آموزش دیده بودند که امروز در بخش هایی از پلیس مبارزه با موادمخدر کشور استفاده می شوند و ارزیابی های اولیه نشان داد عملکرد سگ های تولید داخل بسیار بهتر از نمونه های خارجی آنها بوده است.

دستگیری عامل آتش زدن خودروی دولتی در "فلاورجان"

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: یکی از آشوب گران حوادث آبان ماه که اقدام به آتش زدن خودروی دولتی کرده بود طی عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد. 

سرهنگ"حسن نیکبخت" اظهار داشت: به دنبال اعتراضات مردمی در خصوص افزایش قیمت بنزین عده ای از اراذل و اوباش و فرصت طلب از این موقعیت سؤاستفاده کرده و با موج سواری بر اعتراضات مردم به ایجاد اغتشاش و نا آرامی در برخی از نقاط شهرستان قلاورجان از جمله شهر قهدریجان کردند.

وی افزود: پس از اینکه مردم به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) خط خود را از خط اشرار جدا کردند، موضوع شناسایی و دستگیری عناصر فرصت طلب و معاند که در معابر و خیابان اقدام به تخریب و آتش زدن اماکن و اموال عمومی کردند در دستور کار ویژه پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.

سرهنگ نیکبخت گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران و بکارگیری یک سری اقدمات ویژه پلیسی یکی از این عناصر آشوب گر که اقدام به آتش زدن خودروی شهرداری قهدریجان کرده بود شناسایی وبا هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان اینکه امنیت، خط قرمز پلس است گفت: ماموران جان برکف پلیس با تمام کسانی که به اموال و اماکن عمومی تعرض کرده و امنیت مردم را به مخاطره انداختند قاطعانه برخورد می کند.

کشف بیش از یک تن آهن آلات ریلی مسروقه توسط پلیس راه آهن اصفهان 

رئیس پلیس راه آهن استان از کشف بیش از یک و نیم تن آهن آلات ریلی مسروقه و دستگیری سارقان ادوات راه آهن خبر داد. 

سرهنگ  "محمد رضا زارعی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای اجرای مستمر طرح های ابلاغی از فرماندهی پلیس راه آهن کشور و پوشش کامل انتظامی در ایستگاه های راه آهن، ماموران پلیس راه آهن اصفهان در طول ماه گذشته موفق به شناسایی و دستگیری 6 نفر سارق و تحصیلگر اموال مسروقه شدند .

وی افزود: همچنین به منظور تشدید اثر بازدارنده در جلوگیری از تکرار جرم، یک واحد صنفی که اموال را خریداری کرده بود نیز پلمب شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: مأموران پلیس راه آهن با تلاش شبانه روزی خود، امنیت پایدار ریلی در تمامی خطوط و ایستگاهها را برای جابجایی ایمن کالا و آرامش خاطر مسافران برقرار و خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی علی الخصوص مسافران زائر آقا امام رضا (ع) را افتخاری بزرگ برای خود می دانند.

رئیس پلیس راه آهن اصفهان به مسافران قطارها توصیه کرد: هنگام حضور در ایستگاه راه آهن برای سوار شدن به قطار، حتماً به سامانه تصویری هشدارها و توصیه های پلیس توجه و حین مسافرت با قطار چنانچه با مسافرانی که از قبل آنها را نمی شناسید در کوپه قطار همسفر شدید، از دریافت هرگونه خوراکی از آنها خودداری کنید.

کشف سموم شیمیایی قاچاق در ایستگاه بازرسی "نائین"

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف تعداد 195گونی موادشیمیایی سمی به ارزش 500 میلیون ریال توسط ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" شهرستان "نائین" خبر داد.  

"علی ملکی آهنگران" اظهار داشت: عوامل ایستگاه بازرسی شهید شرافت حین کنترل و بازرسی خوروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون تعداد 195 گونی موادشیمیایی سمی ، تعداد63فشارسنج صنعتی ، تعداد15گلدان فلزی وتعداد10گونی سم کشاورزی خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یک نفر در این رابطه دستگیر شد بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 500 میلیون ریال اعلام شده است.

معاون عملیات پلیس اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان و سوداگران اقتصادی که نظام اقتصادی جامعه را مختل می کنند برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را هرگز نخواهند داد.

انحراف به چپ سواری جک و فوت راکب 35 ساله موتورسیکلت 

بر اثر برخورد یک دستگاه موتور سیکلت با سواری جک در محور شهرضا به رامشه راکب موتورسیکلت فوت شد. 

سرهنگ "حسین پور قیصری" رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام برخورد یک دستگاه موتور سیکلت با یک دستگاه سواری جک در محور "شهرضا – رامشه" بلافاصله عوامل گشت پلیس راه "اصفهان- نائین" به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ پورقیصری ادامه داد: سواری جک که در مسیر فوق در حال حرکت بود که به علت انحراف به چپ یک دستگاه موتور سیکلت با آن برخورد می کند که متاسفانه در این حادثه راکب موتور سیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.

رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند ، از عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری شود و در وقوع حادثه رانندگی با اورژانس و پلیس تماس بگیرید.

رد پای سارق گوشی های تلفن همراه در سایت های واسطه گر 

با تلاش کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان، فردی که اقدام به تبلیغ برای فروش گوشی تلفن همراه مسروقه در یکی از سایت های واسطه گر کرده بود شناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ "جواد درستکا" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن شکوائیه قضائی به پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مراجعه و عنوان کرد که گوشی تلفن همراه سرقت شده خود را عیناً مطابق مشخصات آن در یکی از سایت های تبلیغاتی مشاهده کرده است که بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

وی افزود: شاکی پرونده، عنوان کرد چندی پیش فرد یا افرادی ناشناس اقدام به سرقت تلفن همراه وی کردند و پس از آن با تهیه عکس و درج آگهی در معرض فروش قرار داده اند.

سرهنگ درستکار گفت: نهایتاً با اقدامات تخصصی ماموران موفق شدند هویت متهم را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کنند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند .

دستگیری سارقان میلیاردی منزل در اصفهان 

سرپرست پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری 2 سارق منزل وکشف 7 میلیارد ریال اموال مسروقه منزل خبر داد.  

سرهنگ "حسین ترکیان " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل درشهر اصفهان،بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای منزل شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی های لازم و در یک عملیات غافلگیرانه هر 2 سارق دستگیر شدند.

سرهنگ ترکیان ادامه داد: متهمان در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت 7 میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کرد: از وسائل ایمنی منزل از قبیل نرده و دزدگیر و... استفاده کنید، قفل درب ورودی منزل را به حفاظ توپی مجهز کرده به نحوی که خارج از درب قرار نگیرد،از درب های آکاردئونی و ضد سرقت برای آپارتمان استفاده کنید، پنجره های مشرف به کوچه دارای حفاظ و نرده باشند، درب بالکن و پشت بام به قفل های مطمئن و حفاظ مجهز باشد و در صورت مشاهده افراد یا خودروهای مشکوک که بصورت بی هدف و گاهأ با چند سرنشین مبادرت به دیدزنی از منزل می کنند با پلیس 110 تماس بگیرید.

توقیف وانت پیکان با 100 کیلوتریاک در اصفهان 

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدراستان از توقیف یک دستگاه خودروی وانت پیکان وکشف 100 کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران این پلیس خبرداد. 

سرهنگ"غلامحسین صفری" اظهار داشت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مطلع شدند یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد محموله تریاکی را از مسیر استان به مقصد تهران منتقل کند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا اکیپ های عملیاتی وارد عمل شده و با کنترل محور های ورودی استان سرانجام خودروی مورد نظر را شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ صفری، با بیان اینکه راننده خودرو قصد فرار داشت که با اقدام به موقع ماموران دستگیر شد گفت: در بازرسی بعمل آمده مقدار 100 کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه ای در عقب خودرو جاسازی شده بود کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: دراین رابطه متهم به همراه پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد .



+ 9
مخالفم - 16
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری