پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۰
۱۱
۰
نسخه چاپی
شرکت خودروسازی تویوتا پرچمدار شده است

تفاوت تیپ های تویوتا کمری هیبریدی در چیست

شرکت خودروسازی تویوتا پرچمدار شده است
هر آنچه که باید در مورد خودروی پاک شرکت تویوتا بدانید در این مقاله متوجه می شوید.

تویوتا کمری همواره یکی از خودروهای محبوب بازار خودرو نه‌تنها در ایران بلکه در کل دنیا بوده است و تویوتا توانسته است با ارائه کیفیت و امکاناتی قابل‌قبول، کمری را به یکی از پرفروش‌های بازار بدل کند.

بیش از ۱۲ سال است که تویوتا با کمری، بازار سدان‌های خانوادگی دنیا را قبضه کرده و بدون استثناء، هر سال پرفروش‌ترین خودروی جهان در این کلاس بوده است. در حالی‌که اولین سری کمری در حدود سال‌های ۱۹۸۰ (۱۳۵۹) معرفی و جایگزین مدل محبوب کرونا شد، نخستین‌بار ایرانی‌ها در جزیره کیش با مدل ۱۹۹۴ آن در لباس تاکسی آشنا شدند. در همان دوران، کمری‌های مورد استفاده در شبکه‌ی تاکسی‌رانی کیش، به‌خوبی امتحان خود را پس دادند و در هوای ۴۰ تا ۵۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصدی این منطقه، هنوز هم با مدل‌های جدید، گزینه‌‌ی اصلی حمل و نقل عمومی این منطقه به شمار می‌آیند.

تاکنون ۱۲ نسل از تویوتا کمری معرفی شده است که نسل آخر، با کد XV60 هنوز به تولید انبوه نرسیده و در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. مدلی که هم‌اکنون در سال ۲۰۱۷ در بازار‌های جهان و ایران به فروش می‌رسد، در واقع فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۱ یا نسل یازدهم است که با کد XV50 معرفی شد و البته ۳ بار تغییر چهره داد. فروش جهانی این خودرو در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۷۶۰ هزار دستگاه بوده‌ که نیمی از آن تولید و فروخته‌شده در کشور آمریکا است.

در مقایسه‌ی بین نسل قبلی و فعلی کمری، نسخه‌ی ۲۰۱۷ صرفا در قسمت سقف مشابهت دارد و در تمام زوایا، از چراغ و جلوپنجره گرفته تا درها و پنل‌های بدنه تماما بازطراحی شده است. این مدل ۴.۵ سانتی‌متر طویل‌تر و یک سانتی‌متر پهن‌تر شده که در کل با ابهت‌تر از گذشته نشان می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی در ظاهر مدل ۲۰۱۷، حالت اسپرت و تهاجمی آن است که از چراغ‌های جلو نشأت گرفته و نمای روبروی آن را به لکسوس ES نزدیک می‌کند. سپر جلو کاملا سه‌بعدی و حجیم با فضاهای خالی نسبتا زیاد هوا در زیر جلوپنجره نیز دیگر وجه تشابه کمری جدید با زبان طراحی لکسوس است. یک نوار باریک LED زیر چراغ جلو، حالتی جذاب و مد روز به این خودرو داده که خصوصا در شب، درخشش چشم‌نوازی به آن می‌دهد.

مطالب مرتبط : جدیدترین خودرو تویوتا را بشناسید

فضای خالی نسبتا زیادی در قسمت پایین میان داشبورد برای قرار دادن گوشی هوشمند در نظر گرفته ‌شده است که شارژ ۱۲ ولت و پورت USB هم دارد. در کف این بخش، شارژر بی‌سیم نیز گنجانده شده که برای گوشی‌های مدرن مجهز به این فن‌آوری، بسیار کارآمد است و برای اولین بار در کمری دیده می‌شود. نمایشگر لمسی ۷ اینچی در میانه داشبورد قرار گرفته است که قابلیت اتصال به اینترنت و نرم‌افزارهای اجتماعی از جمله فیسبوک و رادیو اینترنتی پاندورا دارد. پشت فرمان، یک نمایشگر TFT با سایز ۴.۲ اینچ قرار دارد که اطلاعات کارآمد فنی کمری را به راننده می‌رساند. کمری همچنان از عقربه‌های واقعی و غیر دیجیتال برای نشان‌دادن سرعت و دور موتور استفاده می‌کند که با نور آبی، زمینه مشکی و نشانه‌های سفید همراه است.

درحالی که، ظاهر داخلی و خارجی کمری، با تغییرات مثبت زیادی همراه شده است، در بخش قوای محرکه، همان پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری مدل ۲۰۱۵ و قبل از آن دیده می‌شود. توان ۱۸۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه توسط این پیشرانه تولید می‌شود که برای رساندن کمری به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۸ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت کافی است. جزئیات فنی و آمار خرابی این پیشرانه بسیار خوب است و شاید به همین دلیل، حتی در مدل ۲۰۱۸ هم، کمری با همین پیشرانه تولید خواهد شد. اکثریت کمری‌های دارای گارانتی موجود در کشور، با پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری عرضه می‌شود که ۴۰۰ متر را در ۱۶.۲ ثانیه طی می‌کند و در ۲۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این مدل در بزرگراه و شهر به ترتیب ۸.۵ و ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

مطالب مرتبط : تویوتا خودرو هوشمند و لوکس خود را معرفی کرد

معرفی تویوتا هیبریدی

تویوتا کمری 2015 هیبریدی، زیاد اسپرت و جذاب نیست ولی خب برای یک ماشین روزمره خیلی خوب است.

سال 2015 تویوتا برای همین یک مدل یعنی کمری، دست به کاری زد که خودروسازان ایرانی حتی یک‌پنجاهم آن را هم انجام نداده‌اند. تویوتا برای ساخت مدل 2015 کمری 2000 قطعه جدید طراحی و تولید کرد.

اول تعجب کردیم که چرا تویوتا هیچ تغییری در سیستم انتقال قدرت اعمال نکرده، ولی بعد به این نتیجه رسیدیم که خب اصلاً نیازی به این امر نبوده است. حداقل در مورد کمری SE هیبریدی‌ که ما آزمایش کردیم این‌طور بود. چون عملکرد نسبتاً بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشت که به ظاهر ماشین هم می‌آمد!

مطالب مرتبط : سدان پاک خانواده تویوتا

به نظر می‌رسد پدال ترمز از دقت کافی برخوردار نباشد ولی اندازه‌گیری‌ها حاکی از آن‌اند که سیستم ترمز کمری هم پیشرفت کرده و اکنون با طی 36 متر از سرعت 100 کیلومتر به توقف کامل می‌رسد. یعنی 2.5 متر نسبت به مدل قبلی پیشرفت داشته است. معمولاً گفته می‌شود که استفاده از یک موتور بنزینی در کنار موتور الکتریکی باعث نرم‌تر شدن کارکرد موتور می‌شود. این مسئله را هنگامی درک خواهید کرد که پشت یک چراغ قرمز طولانی خودرو را خاموش کرده و بخواهید دوباره آن را روشن کنید.

اگر روزی 2 ساعت با این خودرو رانندگی کنید، دیگر لازم نیست در باشگاه بدنسازی ثبت‌نام کنید! فرمان این خودرو نسبت به دیگر اتومبیل‌ها سفت‌تر بود و در حالت ایستا بایستی انرژی بیشتری صرف چرخاندن آن بکنید.
صدای باد و بیرون اتومبیل به داخل خودرو نشت نمی‌کند ولی در عوض صدای تکان خوردن بعضی قطعات داخلی اتاق هنگام رانندگی با سرعت زیاد طنین‌انداز خواهد شد!

اما اصلاً چرا باید یک خریدار به سراغ کمری هیبریدی برود؟ خب معلوم است. صرفه اقتصادی و مصرف کم. مصرف سوخت تویوتا کمری در شهر 36.5 و در جاده 34.4 مایل به ازای هر گالن اندازه‌گیری شده است.

از سواری خودرو که بگذریم، تویوتا ادعا می‌کند که این مدل کابین بهتری نسبت به مدل سابق خود دارد. وقتی در خودرو را باز کردم متوجه شدم که نوارهای فلزی در طراحی داشبورد استفاده شده است. سیستم آدرس‌یاب به‌سادگی به کاربر امکان جستجوی آدرس را می‌دهد. پشتی صندلی‌های عقب نیز به‌راحتی خم می‌شوند و دیگر نیازی به کشتی گرفتن با آن‌ها نیست و اگر با حوصله، پنج دقیقه‌ای وقت برایش صرف کنید می‌توانید به‌راحتی آن را خم کنید.

شکی نیست که کمری 2015 جایگزین خوبی برای مدل قبلی خودش است، ولی خب اصلاً اسپرت نیست. با این حال برای خانواده شما گزینه مناسبی خواهد بود.



+ 11
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری