پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰
۹
۲
نسخه چاپی

جزییات افزایش وام مسکن فرهنگیان

جزییات افزایش وام مسکن فرهنگیان
فرهنگیان یکی از اقشار ویژه کشور ما به شمار می آیند چراکه تربیت موفق آینده سازان کشور وابسته به تامین رفاهیات آنهاست بر این اساس دولت همواره طرح های ویژه ای را برای حمایت از معلمان در دستور کار دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ معلمان قشری ویژه از جامعه هستند که در هر شرایطی نیاز آنها محسوس تر است چرا که نظام تعلیم و تربیت کشور وابسته به حضور فعال این قشر فرهنگی است.

توجه به رفاهیات و مطالبات و نیازهای فرهنگیان همواره در اولویت بوده است و ممکن است پاسخ به مطالبات با تاخیر انجام شود اما سران سه قوه توجه ویژه ای به این قشر دارند و تاکیدات مقام معظم رهبری نیز همواره حول محور توجه به شأن و منزلت معلمان بوده است.

توجه به حقوق، مزایا، نیازهای جانبی، وام مسکن و تسهیلات بانکی از جمله نیازهای به حق قشر فرهنگی جامعه است که به آن توجه ویژه شود.

براین اساس دولت طرح اقدام مسکن ملی را ویژه معلمان کلید زده است و قرار 170 هزار واحد مسکونی مختص این گروه ساخته شود.

از طرفی دیگر نیز وزارت آموزش و پرورش نیز از طریق منابع داخلی سعی در رفع نیازهای معلمان دارد.

احتمال افزایش میزان وام مسکن فرهنگیان

احتمال افزایش میزان وام مسکن فرهنگیان
احتمال افزایش میزان وام مسکن فرهنگیان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب وام مسکن میان فرهنگیان توزیع شده است گفت: در حال حاضر پشت نوبتی نداریم و تمام وام‌های مرابحه و مسکن را به کسانی که ثبت نام کرده بودند پرداخت کرده‌ایم. در صورت تامین اعتبارات قصد داریم میزان وام مرابحه را افزایش دهیم.

گودرز کریمی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت واریز وام ۵۰ میلیونی مسکن فرهنگیان در سال جاری اظهار کرد: درخواست یک اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی کرده‌ایم که اگر با آن موافقت شود، محتوا و سرفصلهای تفاهم نامههای ما تغییر و میزان این وام افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: 

وی افزود: این وام در قالب مرابحه و مسکن خواهد بود. قصد داریم میزان وام مرابحه را افزایش دهیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا کنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب وام مسکن میان فرهنگیان توزیع شده است گفت: در حال حاضر پشت نوبتی نداریم و تمام وامهای مرابحه و مسکن را به کسانی که ثبت نام کرده بودند پرداخت کرده‌ایم، البته تعدادی شرایط اولیه نداشتند و اکنون که حائز شرایط شده‌اند در تفاهم نامه جدید وام به آنها تعلق می گیرد.

شرایط اعطای وام مسکن به فرهنگیان

شرایط اعطای وام مسکن به فرهنگیان
شرایط اعطای وام مسکن به فرهنگیان

پرداخت وام مسکن تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای فرهنگیان فاقد مسکن براساس اولویت در حال اجرا است. بازپرداخت وام بابت خرید مسکن ۱۰ ساله با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت وام بابت ساخت مسکن ۱۲ ساله با سود ۱۲ درصد است.

وام ۵۰ میلیون تومانی: پرداخت وام به ترتیب به مراکز استان‌ها و شهر‌های دارای جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، به مبلغ ۵۰ میلیون تومان است.
وام ۴۰ میلیون تومانی: شهر‌های دارای جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر وام ۴۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود و امسال افزایش وام ضروری فرهنگیان به ۴۰ میلیون تومان وجود داشته است.

اولویت پرداخت وام مسکن با چه کسانی است؟

اولویت اول زنان سرپرست خانوار

اولویت دوم فرهنگیان فاقد مسکن ۲۰ تا ۳۰ سال سابقه خدمت

اولویت سوم فرهنگیان فاقد مسکن ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت

اولویت آخر فرهنگیان فاقد مسکن تا ۱۰ سال سابقه هستند.

پرداخت تسهیلات از طریق مراحبه بانک ملی

وزارت آموزش و پرورش تسهیلات بانکی برای فرهنگیان تحت عنوان وام مرابحه بانک ملی فرهنگیان اعلام کرد؛ میزان تسهیلات مرابحه بانک ملی از ۵ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۳ ساله است.

فرهنگیان برای دریافت وام باید به اداره آموزش و پرورش منطقه محل خدمت خود مراجعه کنند. 

شرایط وام مرابحه بانک رسالت فرهنگیان

شرط دریافت وام بانک رسالت، سپرده گذاری توسط فرهنگیان در این بانک خواهد بود؛ تسهیلات بانک رسالت در قالب قرض الحسنه است و به ازای هر ۵ ماه معادل سپرده، تسهیلات قرص الحسنه اعطا می‌شود که تا سقف ۳۰ میلیون تومان است؛ ضمن اینکه بعد از اتمام دوره به محض دریافت وام، اصل سپرده هم همزمان با پرداخت تسهیلات، قابل برداشت خواهد بود.



+ 9
مخالفم - 5
نظرات : 2
منتشر نشده : 0
 
ru
+0
unlike
-0
کاوه کامرانی ۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۳:۱۶
پاسخ
comments سلام تو را قسم من که ایثارگر جنگ هستم سال نود خانه مهر ثبت نام کردم ولی متاسفانه جوابی تا الآن سال هزار چهارصد میباشد در شیراز میگویند پیمانکار اختلاس کرده وپول ها شما را خوردن دیگه و نه پولی بهم دادن نه خانه مسکن مهر چگار کنم یک نفر جوابگویم نیست/1
 
 
ru
+0
unlike
-0
کاوه کامرانی ۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۳:۱۳
پاسخ
comments سلام من سال نود مسکن مهر ثبت نام کردم پولش هم دادم ولی متاسفانه میگویند پیمانکار اختلاس کرده وپول ها شما هم بردن وخانه هم به من ندادن من حقیر یک ایثارگر جنگ هستم چگار باید بکنم راهنمایی بفرمائید خانواده ام دارد از هم جدا می شود/1
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری