پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۲۰:۴۰
۸
۰
نسخه چاپی
سرزمین عجایب با جاذبه های دیدنی

سفر به کشور ناشناخته ها

سرزمین عجایب با جاذبه های دیدنی
دانستنی های جالب در مورد کشور ویتنام

ویتنام یکی از زیباترین کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا ست. از شمال با چین و لائوس، از غرب با کامبوج همسایه است و از شرق و جنوب به دریای شرق و اقیانوس آرام منتهی می‌شود. این کشور 86 میلیون نفر جمعیت با ۵۴ نوع نژاد گوناگون دارد. مذاهب بودیسم، مسیحیت ،کائو دائیسم و هوائیسم در ویتنام پیروانی دارند. البته اکثر مردم در این کشور پیرو بودیسم هستند.هم اکنون تعداد زیادی از معابد و کلیساها از جمله جاذبه های گردشگری برای جهانگردان به شمار می روند.

بیشتر گردشگرانی که وارد ویتنام میشوند مجذوب طبیعت فوق العاده زیبای آن میشوند. از مزارع سر سبز برنج در شمال تا شلوغی های مکونگ دلتا در جنوب. ویتام کشوری با تاریخ طولانی و آثار باستانی زیادی همچون معابد و جاذبه های تاریخی است.

ویتنام از آن دسته از کشورهایی است که با شنیدن نامش همگان به فکر جنگ های رخ داده در آن فرو می روند و تنها تصاویری از این کشور در ذهنشان نقش می بندد که نمایانگر ویرانی و تخریب شدن قسمت های مختلفی از این کشور می باشد؛ اما اگر راستش را بخواهید بدانید، ویتنام اصلا شرایط بد و تاسف باری را ندارد و در حال حاضر نیز یکی از کشورهای حائز اهمیت در صنعت توریسم قاره آسیا به حساب می آید. کشور ویتنام که در بخش جنوب شرقی قاره کهن واقع شده است پر است از جاذبه های گردشگری فراوان و اماکن دیدنی برجسته که البته به تمامی این موارد توریستی باید غذاهای منحصر به فرد این کشور با حال و هوایی قدیمی و سنتی را نیز اضافه نمود! در ویتنام همه جور تفریح سرگرم کننده یا جاهای دیدنی ویتنام وجود دارد و به همین خاطر خیلی راحت می توان به محبوبیت زیاد این کشور در میان توریست ها و مسافرانی که تعطیلات خود را در این کشور گذرانده اند، پی برد. ناگفته نماند هنوز هم که هنوز است می توان در صورت تمایل شخصی به سراغ نواحی از ویتنام رفت که همچون گذشته از وضعیت جنگی برخوردار هستند و به خوبی روایتگر دوران سختی و دشواری کشور ویتنام در تاریخ می باشند.

معرفی کلی ویتنام

زبان مردم ویتنام اسم به خصوصی ندارد و در این میان اغلب مردم دنیا نام ویتنامی را به زبان این کشور اختصاص داده اند. در سفر به ویتنام پایتخت این کشور هانوی بوده و از نظر اختلاف ساعتی نیز به نسبت کشور ما ایران در حدود 2 ساعت و سی دقیقه جلوتر می باشند. واحد پول این کشور دونگ یا به اختصار VND بشمار می رود و پیش شماره یا کد آن نیز 84+ می باشد و همچنین برق شهری این کشور نیز همچون ما 220 ولت می باشد و تمامی دوشاخه ها و پریزهای موجود در سطح شهر هم از نوع B ، A و C می باشند. گفتنی است شماره های مهم و اضطراری ویتنام عبارتند از:سازمان آتش نشانی 114 - اداره پلیس 113 و اورژانس و فوریت های پزشکی نیز 115 می باشند. ضمناً جهت رانندگی در سفر به ویتنام نیز از سمت راست می باشد. 

آب و هوای کشور ویتنام چگونه می باشد

سفر به ویتنام به دلیل موقعیت مکانی خود از دو نوع شرایط جوی معتدل و استوایی برخوردار است و در بیشتر روزهای سال شرایط بارانی در این کشور دیده می شود. در جاهای دیدنی ویتنام و برای خوشگذرانی در ویتنام میانگین بارش و رطوبت همچون نواحی شمالی ایران بالا بوده و آب و هوا کاملا بارشی قلمداد می شود و در ارتفاعات نزدیک به خط استوا این وضعیت آب و هوایی کاملا معتدل به حساب می آیند. میانگین کلی دما در کشور ویتنام تقریبا بین 22 تا 27 درجه سانتی گراد برآورد شده است که البته این میزان دما در شهرهای اصلی و به نوعی گردشگری این کشور تقریبا تثبیت شده می باشد همچون شهر نوشی مین با 26 درجه سانتی گراد، شهر هوئه با 25 درجه سانتی گراد و پایتخت کشور یعنی هانوی با 23 درجه سانتی گراد؛فصل های سرد و گرم سال در ویتنام کاملا منحصر به فرد و جذاب می باشند. البته درک تغییر فصل بستگی به محل اسکان شما دارد چرا که به فضر فصول سرد سال که از ماه نوامبر آغاز و تا ماه آوریل ادامه پیدا می نماید و یا فصول گرم سال که از ماه مه آغاز می شود و تا ماه اکتبر به حساب می آید، در جنوب این کشور خیلی متفاوت جلوه نمی نماید و در بهترین حالت ممکنه شما با تغییرات اندک 3 درجه ای در این منطقه روبرو می شوید اما در قسمت شمالی این کشور از جاهای دیدنی ویتنام شرایط به گونه ای ییگر رقم می خورد و به خوبی می توان تغییر شرایط آب و هوایی و سرد و گرم شدن ایام سال را حس کرد و متوجه دگرگونی فصل ها شد! گفتنی است بطور میانگین در نواحی شمالی کشور عموم مردم ویتنام با تغییر دمای 12 درجه سانتی گرادی روبرو می شوند؛

معرفی جاذبه های گردشگری ویتنام

جزایر کان دائو

در قانون فرانسه جزایر کان دائو به عنوان جزایر شیطان شناخته شده است که محلی بود برای نگهداری هزاران زندانی جنگی.

کلیسای سایگون نوتردام

این بنا در اواخر قرن ۱۹ ساخته شده و در شهر هو چی مین واقع شده است.

تام کوک

در جنوب ویتنام در استان نین بین تام کوک قرار دارد که در زبان انگلیسی به معنی سه غار است.

غار هنگ سان دونگ

یکی از بزرگترین غارهای دنیا و مسلما بزرگترین غار ویتنام هنگ سان دونگ نام دارد. این غار در حدود سه میلیون سال قدمت دارد و به عنوان یک مقصد گردشگری به نظیر شاید با هیچ نقطه ای قابل مقایسه نباشد.

مهمان خانه هنگ نگا

برای بسیاری از گردشگران به عنوان خانه دیوانه شناخته شده است. این مهمان خانه با معماری خیلی غیر معمول اقامت گاه بازدیدکنندگان است.

غارهای فانگ نها

پارک ملی فانگ نها-که شامل جاذبه های زیادی است اما هیچ کدام آنها به این غارها نمیرسند.

خانه های سا پا

سا پا شهری در شمال غربی ویتنام است و چندان فاصله ای با مرز چین ندارد.

 



+ 8
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری