پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱
۱۴
۰
نسخه چاپی

برداشت عسل از کندو+فیلم

برداشت عسل از کندو توسط زنبوردار انجام می شود، یک کندو محصولات مختلفی از قبیل عسل ، ژل رویال ، گرده ، بره موم ،‌ زهروموم می باشد .

با استفاده از یک برس و یا مقداری علف زنبور هایی که در روی قاب باقی مانده اند را به روی کندو جارو می کنیم ، حتی یک زنبور نباید روی  قاب باقی بماند : "زیرا هنگام استراکتور کردن با عسل قاطی شده و باعث پایین آمدن کیفیت عسل میشود ." سپس قاب را داخل کندوی خالی دیگر که کنار دستمان است و مخصوص حمل قابهای عسل می باشد می گذاریم و بلافاصله درب کندو را بسته تا زنبور ها اجازه پیدا نکنند بر روی قاب بنشینند در ضمن دریچه پرواز کندو باید بسته باشد .

بعد از بررسی تک تک قابهای کندو های زنبورستان ، کندو و یا کندو هایی که از قاب عسل پر شده اند به محلی که از زنبورستان دور باشد و یا یک اتاقی برده که زمان برداشت عسل  زنبور ها نتوانند به داخل اتاق بیایند انتقال می دهیم .

لوازم لازم جهت برداشت عسل

 یک سینی بزرگ که وقتی سرخانه های بسته شده را باز می کنیم عسلی که از خانه ها خارج می شوند بر روی سینی ریخته شود .

    باز کردن سر سلول ها توسط چنگال

    استراکتور جهت خارج کردن عسل از داخل سلول ها. روش کار استراکتور ها بسته به دستی یا برقی بودن و تعدا قاب هایی که در آن جا می گیرد "۴،۶،۸" قابی بودن  به این شکل است که با ستفاده از نیروی گریز از مرکز عسل از سلول بیرون آمده و به دیواره داخلی دستگاه برخورد می کند و نیروی جاذبه زمین عسل را از دیواره به ته استراکتور کشیده و آنجا جمع می شود . و با گذاشتن ظرفی در زیر شیر تخلیه استراکتور می توان عسل را داخل ظرف جمع نمود .

    ریختن عسل از کف دستگاه به داخل ظرف

    توری : برای صاف نمودن عسل از ذرات ریز موم و مواد دیگری که مخلوط در عسل می باشند .
    ظرف عسل برای ذخیره و حمل عسل استفاده می شود . که نباید فلزی باشد چرا که عسل خاصیت خورندگی دارد.

مراحل عسل گیری:

قاب را بر روی سینی با یک دست گرفته و با دست دیگر با استفاده از چنگال سر خانه هایی که بسته هستند را برمیداریم . باید توجه داشت که اگر سر خانه ها را از عمق بیشتری برداریم باعث خارج شدن عسل میشود . وقتی سرخانه ها را از دو طرف قاب باز کردیم ، قاب را داخل استراکتور برده و زمانی که ظرفیت دستگاه تکمیل شد با گرداندن دسته دستگاه ( استراکتور دستی)  و یا روشن کردن دستگاه ( استراکتور برقی ) عسل از خانه ها خارج می شود این عمل را تا زمانی ادامه می دهیم که عسل داخل خانه ها بطور کامل خارج شود .

بعد قابها را بیرون آورده و از روی دیگر داخل دستگاه میگذاریم و دوباره عمل قیل را انجام می دهیم تا عسل قاب بطور کامل خارج شود .




+ 14
مخالفم - 17
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری