پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱
۸
۰
نسخه چاپی

ترامپ: جولیانی گزارش تحقیقاتش در اوکراین را به کنگره و وزارت دادگستری ارائه می‌کند

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، وکیل شخصی او قصد دارد طی گزارشی به وزارت دادگستری و کنگره این کشور، آنچه را که در تحقیقاتش در سفیر اخیر خود به اوکراین (درباره اقدامات مرتبط با جو بایدن و پسرش) فهمیده شرح دهد.


جولیانی ترامپ

به گزارش تيتربرتر، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد، اطلاعی از کارهایی که رودی جولیانی، وکیل شخصی‌اش در سفر اخیر خود به اوکراین انجام داده و چیزهایی که او در آنجا فهمیده ندارد، اما به گفته ترامپ، جولیانی تاکید کرده "اطلاعات خوب زیادی در اختیار دارد".

ترامپ خطاب به خبرنگاران در بیرون از کاخ سفید گفت: جولیانی قرار است گزارشی را درباره تحقیقاتش در اوکراین در اختیار دادستان کل آمریکا و کنگره این کشور قرار دهد.

ترامپ تصریح کرد: جولیانی می‌گوید اطلاعات خوب زیادی دارد. من هنوز با او درباره این اطلاعات صحبت نکرده‌ام. من شنیده‌ام که چیزهای زیادی را فهمیده است.

جولیانی، شهردار سابق نیویورک، در جریان سفر اخیر خود به اوکراین، کشوری که محور تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ قرار گرفته، با اوکراینی‌هایی ملاقات کرده که ظاهرا اتهاماتی اثبات نشده را در ارتباط با فعالیتهای جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، و پسرش هانتر بایدن در این کشور مطرح کرده‌اند و خود جولیانی نیز در ادامه ادعا کرده که در واقع این اوکراین بوه که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مداخله کرده نه روسیه.

جولیانی در حین حضورش در کی‌یف در توئیتی نوشت، "اسناد و مدارک مستدلی درباره اقدامات مجرمانه" بایدن در دست دارد.

او در عین حال در اظهار نظری جنجالی مدعی شد، تا زمانی که تحقیقات درباره وقوع فساد در اوکراین به سرانجام نرسد، "کمک کردن آمریکا به اوکراین در زمینه اصلاحات مربوط به مبارزه با فساد با مانعی بزرگ روبرو است".

محور تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ، بررسی گرو نگه داشته شدن کمکهای نظامی آمریکا به اوکراین از سوی وی به منظور تحت فشار قرار دادن دولت کی‌یف برای تحقیقات علنی درباره اعمال رخ داده از سوی جو بایدن و پسرش است.

مقامهای ارشد وزارت امور خارجه آمریکا شهادت داده اند که جولیانی در حال پیشبرد یک "سیاست خارجی در سایه" در اوکراین به منظور تخریب وجهه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات و رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات 2020، بوده است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا فرآیند تدوین اسناد اجرای بندهای استیضاح ترامپ را شروع کرده و امیدوار است قبل از فرارسیدن تعطیلات کریسمس، درباره استیضاح ترامپ در کنگره رای گیری صورت بگیرد. روز شنبه دموکراتها گزارشی را منتشر کرده و در آن به شرح توجیهات اساسی برای استیضاح ترامپ پرداختند.

ترامپ روز شنبه به خبرنگاران گفت، هیچ چیز اشتباهی از گفتگوی جنجالی او در 25 ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که در جریان آن ترامپ از زلنسکی خواستار تحقیقات درباره بایدن و پسرش شد، بیرون نیامده است و مجددا تحقیقات دموکراتها علیه خود را مردود دانست.




+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری