پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۸:۴۱
۲۵
۰
نسخه چاپی

آسان ترین راه برای ساخت کیک خامه ای

آسان ترین راه برای ساخت کیک خامه ای
همیشه دنبال این بودم که طرز تهیه خامه کیک های قنادی ها را یاد بگیرم اما هر کدام یک دستور داشتند که وسط که به مشکل بر میخوردم حالا در تیتر برتر ما به یک دستور ساده آموزش ساخت خامه پرداخته ایم با ما همراه باشید.

تیتربرتر؛ یکی از مهم‌ترین دلایلی که تهیه شیرینی های تر و کیک هایی تولد را در منزل سخت می کند عدم آگاهی از طرز تهیه خامه کیک می باشد. در نظر داریم با آموزش کامل طرز تهیه خامه کیک ، طعم شیرینی و کیک های خانگی شما را دو چندان کنیم. با ما همراه باشید.

در بیشتر فروشگاه های قنادی فروشی یا سوپر مارکت های بزرگ ، خامه فرم گرفته رو می توانیم تهیه کنیم. اما گاهی ممکنه به این خامه ها دسترسی نداشته باشیم یا به هر دلیل دیگه ای بخوایم خودمون تو خونه تهیه اش کنیم اونوقت میتونیم با خامه های معمولی (صبحونه) درستش کنیم و منم در این مطلب طرز تهیه اش رو براتون گذاشتیم که امیدوارم براتون مفید باشد.

آموزش طرز تهیه خامه کیک قنادی در منزل برای تزیین کیک ها و شیرینی های تر که خودتان در منزل تهیه کردید. طعم فوق العاده کیک های خانگی را با خامه کیک خانگی دو برابر کنید.

  • مواد لازم برای خامه کیک

    • خامه پر چرب 250 گرم
    • شکر 2 قاشق غذاخوری
    • اسانس یا وانیل 1/2 قاشق غذاخوری

اطلاعات مواد مغذی

  • 57کالری

  • 5 گرمچربی

  • 1 گرمکربوهیدرات

خیلی از دوستان میپرسند خامه کیک تولد چگونه درست میشود؟ بله تهیه خامه کیک اسفنجی دغدغه خیلی از دوستان علاقه مند به آشپزی است که تمایلی به استفاده به خامه قنادی آماده ندارند. شما هم اگر بخواهید شیرینی پزی و کیک پزی در منزل را یک مرحله پیشرفته تر بنید و لذت بیشتری از کیک پزی ببرید احتمالاً دوست دارید پختن انواع شیرینی و کیک خامه ای را امتحان کنید تا بتوانید برای مراسم های تولد و مهمانی ها و عصرانه های خود کیک ها و شیرینی های خامه ای خوشگل و خوشمزه درست کنید. تهیه کردن خامه فرم گرفته و یا خامه کیک اصلاً کار سختی نیست و در کمتر از نیم ساعت آماده است که بیشتر زمان هم صرف خنک شدن خامه کیک شده و نیازی نیست شما کاری بکنید. اما در همین نیم ساعت باید به دو سه نکته ریز و خیلی مهم توجه کنید تا بتوانید یک خامه کیک عالی درست کنید. با این مواد ارائه شده شما میتوانید حدود 2 لیوان خامه کیک داشته باشید و از آن برای تزیین کیک اسفنجی و انواع کاپ کیک ها استفاده کنید.

البته برای تهیه آسانتر آن هم میتوانید جهت خرید خامه قنادی آماده به فروشگاه آنلاین ایران کوک سری بزنید.

طرز تهیه خامه کیک

مرحله اول:

اولین و مهم ترین کار برای درست کردن خامه قنادی این است که ظرفی که میخواهید خامه را در آن درست کنید برای مدت حداقل نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شود.

مرحله دوم:

در این مرحله نیاز است خامه و شکر را در ظرفی که سرد کرده اید، به خوبی با هم مخلوط کنید. به مقداری مخلوط را هم بزنید که رد همزن روی خامه باقی بماند و هنگام وارونه کردن ظرف خامه از آن بیرون نریزد. با همین دو مرحله و در کمتر از نیم ساعت خامه کیک شما آماده است.

خامه پر چرب و شکر
مراحل ساخت کیک خامه ای

 

خامه کیک خانگی
مراحل ساخت کیک خامه ای

در آخر اسانس مورد نظر را بسته به کیکی که درست کرده اید اضافه کنید و کمی هم بزنید.

اگر از هیچ اسانسی استفاده نمیکنید حتماً کمی وانیل اضافه کنید تا خامه عطر و طعم بسیار خوبی بگیرد.  

خامه کیک بدون همزن برقی:

اگر همزن برقی ندارید نگران نباشید ما برای شما راهی داریم.

 

خامه کیک خانگی
مراحل ساخت کیک خامه ای

کافیست در مرحله اول ظرفی درب دار را در فریزر بگذارید تا سرد شود. در ادامه خامه و شکر را داخل ظرف ریخته با همزن دستی یا چنگال هم بزنید، درب آن را ببندید و دوباره در فریزر قرار دهید. بعد از حدود 20 دقیقه آن را خارج کرده دوباره هم بزنید و در یخچال قرار دهید این مرحله را چندین مرتبه تکرار کنید تا خامه سفت شود. در آخر کمی اسانس و یا وانیل به آن اضافه کنید. خامه شما بدون همزن برقی آماده شده است.

مطالب مرتبط:

شما میتوایند به جای شکر از عسل برای شیرین کردن خامه استفاده کنید. حالا فقط باید به چند نکته خیلی مهم توجه کنید.

خامه کیک

کیک خامه ای خانگی
مراحل ساخت کیک خامه ای

نکات مهم در تهیه ساخت کیک خامه:

– توجه داشته باشد که بعد از فرم گرفتن خامه حجم آن خیلی بیشتر میشود پس از اول ظرفی بزرگ را انتخاب کنید.

– حتماً از خامه پر چرب استفاده کنید (چربی بالای 30 درصد).

– حتما قبل از هم زدن خامه آب آن را خالی کنید.

– اگر میخواهید خامه را با قیف و ماسوره روی کیک بریزید و آن را تزئین کنید بهتر است 2 قاشق چایخوری نشاسته ذرت همزمان با شکر به آن اضافه کنید. به این ترتیب خامه فرم خود را بهتر حفظ میکند.

– بعد از اینکه خامه کیک فرم گرفت و آماده شد آن را زیاد هم نزنید چرا که در این صورت خامه شما حالت کره گرفته و مزه آن کمی تغییر می کند.

– مقدار شکر و یا عسل را بسته به ذائقه خود میتوانید کم و یا زیاد بکنید.

اگر به این نکات توجه کنید حتماً خامه خوبی خواهید داشت و میتوانید از این خامه برای تزیین انواع کیک های خانگی استفاده کنید و نوش جان کنید.

در ادامه نمونه هایی از تزیین با خامه کیک

 

نمونه تزیین با خامه کیک 

نمونه تزیین با خامه کیک 
مراحل ساخت کیک خامه ای

 

 
نمونه تزیین با خامه کیک 
تصویر کیک خامه ای

 

نمونه تزیین با خامه کیک 
تصویر کیک خامه ای
 
تصویر کیک خامه ای
 

در طرز تهیه خامه کیک خانگی از مواد نگهدارنده استفاده نمی شود به همین دلیل، مدت زمان نگهداری آن اندک و آن هم فقط در فریزر و در ظرف دربسته می باشد. عصاره وانیل طعم فوق العاده ای به خامه کیک خواهد داد و توصیه می شود حتما از آن در تهیه خامه استفاده کنید. 

در پایان امیدواریم از طرز تهیه خامه کیک خانگی لذت برده باشید و با استفاده روشی که در تیتربرتر ارائه دادیم خامه فرم گرفته را برای تزیین کیک در منزل تهیه نمایید و از هنر دست خود در تهیه خامه قنادی لذت ببرید.

آنچه دیگران می خوانند:

نویسنده : مریم بالوی فیلی 



+ 25
مخالفم - 17
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری