پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۵۷
۱۸
۰
نسخه چاپی

دلیل جدید نفت برای افزایش قیمت

بهای معاملات نفت بازار جهانی روز سه شنبه در آستانه امضای قرارداد تجاری میان آمریکا و چین که انتظار می‌رود تقاضا برای نفت را تقویت کند، بالا رفت.

 

نفت جهانی

 

به گزارش تیتربرتر، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۶ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۳ سنت معادل ۰.۲ افزایش یافت و به ۸۹ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در شرکت OANDA، قیمتهای نفت پس از چهار روز فروش سنگینی که به دلیل کاهش نگرانیها نسبت به تنشهای ژئوپلیتیکی داشتند، روز سه‌شنبه تحت تاثیر خوش‌بینی پیرامون توافق تجاری آمریکا و چین و بهبود ملایمی پیدا کرده‌اند و سرمایه گذاران اکنون منتظر تحولات در عرضه تجاری و شروع فصل گزارش درآمدهای مالی شرکتها هستند.

قیمتهای نفت در آستانه امضای فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین در کاخ سفید که گام مهمی در پایان دادن به مناقشات تجاری دو قدرت اقتصادی جهان به شمار می‌رود، حمایت شده‌اند.

با این حال مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" به این موضوع اشاره کرد که معامله‌گران پیش از این توافق مذکور را در معاملاتشان لحاظ کرده اند و ریسک کاهش بیشتر قیمتها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مشتری نفتی جهان

از سوی دیگر طبق نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته کاهش پیدا کرده باشد. این نظرسنجی در آستانه اعلام آمار هفتگی از سوی موسسه امریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی آمریکا انجام گرفت.

در میان آماری که مورد توجه بازار قرار گرفت، رشد حدود ۱۰ درصدی واردات سالانه نفت چین در سال ۲۰۱۹ بود که تحت تاثیر رشد تقاضا از سوی ابرپالایشگاههای جدید راه اندازی شده در این کشور روی داد.

اما شرکت دولتی CNPC چین پیش بینی کرد رشد تقاضا برای نفت در چین امسال ممکن است نصف رشد سال ۲۰۱۹ و پایین‌ترین نرخ رشد از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ شود.

به گفته محققان این شرکت نفتی، تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین همچنان در اقتصاد چین ملموس خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در واکنش به تنشهای ژئوپلیتیکی اخیر خاورمیانه اظهار کرد که کشورش برای حفظ ثبات بازار نفت تلاش خواهد کرد. وی همچنین اظهار کرد هنوز زود است درباره احتمال تمدید پیمان کاهش تولید گروه اوپک پلاس پس از مارس که مدت اجرای این پیمان منقضی می‌شود، صحبت کنیم.



+ 18
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری