پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۸ ۱۷:۵۸
۱۲
۰
نسخه چاپی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

گرد و خاک نماینده مردم کرمان در مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس
اظهارات نماینده مردم کرمان درمجلس امروز حسابی بحث داغ محافل و رسانه ها شده بود و حتی بعضی ها با تیتر جالب گفته بودند پورابراهیمی مجلس را به توپ بست!

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تیتربرتر؛ گرد و خاک محمدرضا پورابراهیمی در مجلس حسابی همه را در شوک فرو برد و با اظهارات تند خواستار گرفتن حق مردم شهرش از دولت شد.

ضرورت بررسی فوری پرونده جانباختگان مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را به عهده داشت، گفت: شما روز گذشته درباره شهادت جمعی از مردم کرمان در مراسم تشییع سردار سلیمانی دستور دادید که کمیسیون امنیت ملی و یا کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تشکیل جلسه دهند و با حضور وزیر کشور، استاندار کرمان و سایر مسئولان، این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: متأسفانه تاکنون برنامه زمان بندی برای تشکیل این جلسات ارائه نشده است و باید هر چه سریعتر این جلسه برای بررسی پرونده جانباختگان مراسم تشییع حاج قاسم تشکیل شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به پرداخت غرامت، دیه و بیمه به خانواده های جانباختگان و حمایت از مصدومان این حادثه، اظهار داشت: جا دارد از نامه گروهی از نمایندگان برای قرار گرفتن نام این عزیزان به عنوان شهدا تشکر کنم و امیدوارم این اقدام صورت گیرد.

عبدالرضا مصری در پاسخ به این تذکر، گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی، هفته آینده این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و نتیجه را به صحن علنی مجلس ارائه کند.

اعتراض به نحوه پرداخت یارانه‌های معیشتی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از نحوه پرداخت یارانه های معیشتی انتقاد کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در انتقاد از نحوه واریز بسته‌های معیشتی گفت: گلایه ما از وزارت کار و رفاه اجتماعی در مورد یارانه‌های معیشتی و حمایتی است. این وزارتخانه اعلام کرده است که یک پایگاه جامع اطلاعاتی دارد که براساس آن موضوع استحقاق یا عدم استحقاق مردم برای پرداخت‌های مربوطه را انجام می‌دهد. اطلاعات ما نمایندگان اما این است که بخش عمده‌ای از جامعه از یارانه معیشتی محروم شده‌اند. این قشر افراد مستحقی هستند. بانک اطلاعاتی وزارت کار یا کامل نیست و یا در حد یک شعبه بانک عمل می‌کند. درخواست ما این است که یارانه‌های معیشتی را حداقل به مردم مستحق برسانید. مردم در شرایط سختی به سر می‌برند.

پورابراهیمی خطاب به وزیر آموزش و پرورش در مورد رتبه‌بندی معلمان گفت: سال ۹۸ حدود دو هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفتیم که نیازمند تسریع آن هستیم. برای بودجه سال ۹۹ اما پیشنهادی سه هزار میلیاردی داشتیم که به نظر می‌رسد این عدد کافی نیست و باید افزایش پیدا کند. یک ناعدالتی در حوزه آموزش و پرورش شکل گرفته و بخش زیادی از کارکنان این اداره از این موضوع محروم شده‌اند.

وی افزود: قانون تبدیل وضعیت حق‌التدریسان آموزش و پرورش نیز مهم است. برآورد ما از بازنشستگان امسال ۳۰۰ هزار نفر است که طبیعتا جایگزین این عزیزان باید از طرف کسانی باشد که سال‌ها با آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند.

افراد زیادی از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند

پورابراهیمی داورانی گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در کشور مسئله محاسبه ربح مرکب برای بازپرداخت تعهدات تسهیلات است لذا رییس کل بانک مرکزی باید این امر را تسهیل کند. در واقع برطرف شدن این مهم به حل مشکلات فعالان اقتصادی، کشاورزی، صنعت و خدمات کمک می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با پرداخت یارانه معیشتی، افزود: مسئولان عنوان کردند پایگاه جامع اطلاعاتی وجود دارد که بر اساس آن موضوع استحقاق یا عدم استحقاق مردم برای دریافت یارانه معیشیتی و پرداخت های مربوطه صورت می گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ظورای اسلامی اظهار کرد: طبق اطلاعات حاصله از جامعه، بخش عمده ای از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند لذا بانک اطلاعاتی یا کامل نیست یا در حد یک بانک نیست؛ از رییس جمهور و وزارت کار می خواهیم بازنگری در این راستا صورت بپذیرد. مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند که نباید از حق یاد شده محروم شوند.

وی در رابطه با طرح رتبه بندی معلمان ادامه داد: امسال حدود 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان پیش بینی شد لذا تسریع در این امر اهمیت دوچندان دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برای سال آینده نیز حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان پیشنهاد شده که به نظر می رسد این رقم باید افزایش یابد.

پورابراهیمی داورانی گفت: همچنین باید اذعان کرد بی عدالتی در آموزش و پرورش شکل گرفته زیرا بسیاری از کارکنان اداری آموزش و پرورش از این طرح محروم شده اند که باید تصمیم لازم اتخاذ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، افزود: براساس قانون تبدیل وضعیت حق التدریس های آموزش و پرورش، باید اقدامات لازم صورت می پذیرفت که هنوز به طور کامل محقق نشده است؛ حدود 300 هزار نفر در سال جاری به حوزه بازنشستگان آموزش و پرورش می پیوندند که طبیعتا جایگزین ها باید افرادی باشند که سابقه بیشتری در عرصه همکاری با این وزارتخانه داشته اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ظورای اسلامی اظهار کرد: همسان سازی حقوق کارمندان دولتی و سازمان تامین اجتماعی امری مهم مسحوب می شود که باید به آن توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی نیازمند حمایت است لذا برای سال آینده حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که پیشنهاد می شود کمیسیون تلفیق این رقم را به 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری برای پرداخت تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی اعتبار لازم درنظر گرفته شد لذا از دولتمردان می خواهیم آنچه به عنوان بدهی وجود دارد هر چه سریع تر پرداخت شود.

محمدرضا پورابراهیمی کیست

محمدرضا پورابراهیمی (زاده ۱۳۴۹ رفسنجان) سیاستمدار ایرانی است که هم‌اکنون در دوره دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندهٔ کرمان و راور، در مجلس حضور دارد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌باشد. وی پیش‌تر در دوره نهم نیز در مجلس حضور داشت.

حواشی محمدرضا پورابراهیمی

وی از سال 1364 مقارن با دوران جنگ تحمیلی در زمان تحصیل در دبیرستان به عنوان بسیجی به جبهه رفت و از آن سال تا پایان جنگ (1367) در عملیات‌هایی مانند والفجر هشت (منطقه عمومی فاو) ،کربلای یک (منطقه عمومی مهران) ،کربلای چهار (منطقه عمومی ام الرصاص)، کربلای پنج (منطقه عمومی شلمچه)، والفجر ده (منطقه عمومی حلبچه ) و نیز عملیات‌های تهاجمی تک‌های شلمچه در روزهای پایانی جنگ شرکت نمود.

او در سال 1369 در مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل گردید و پس از آن در سال 1374 در دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی ادامه تحصیل داد و پس از اتمام این مقطع در دانشگاه‌های استان اصفهان و کرمان به عنوان مدرس دروس تخصصی رشته‌های مدیریت، حسابداری و اقتصاد مشغول به تدریس گردید، پس از آن در مقطع دکتری مدیریت مالی وارد دانشگاه تهران گردید و به دلیل ارتباط تخصصی رشته تحصیلی با فعالیت‌های بازار سرمایه کشور از سال 1382 وارد فعالیت‌های اجرایی بازار سرمایه کشور گردید.

وی به عنوان مؤسس و اولین مدیر بورس منطقه ای کرمان فعالیت‌های تخصصی بازار سرمایه در استان کرمان را در ابتدای سال 1383 آغاز نمود و به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید باهنر مشغول همکاری گردید. وی پس از حضور در سازمان بورس اوراق بهادار کشور که به عنوان مدیر برتر آن سازمان نیز تعیین گردید و به پیشنهاد استاندار کرمان از اواسط سال 1384 مسولیت معاونت برنامه‌ریزی، اداری و مالی استانداری کرمان را به عهده گرفت.

در آذر ماه سال 1384 به پیشنهاد وزیرامور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران به عنوان شخص حقیقی و عضو خبره مالی عضو شورای عالی بورس ایران شد. پس از آن وی برای یک دوره پنج ساله دیگر بر اساس مصوبه تیرماه سال 1390 هیئت وزیران مجددا و برای دومین بار به عضویت شورای عالی بورس انتخاب گردید.

در تابستان سال 1386 با موافقت استاندار کرمان به شرط قبول حکم مسئولیت پیگیری طرح‌های اقتصادی استان کرمان روانه تهران گردیده و در معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور مشغول به فعالیت گردید و همزمان به دعوت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران همکاری خود را جهت تدریس دروس تخصصی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن دانشگاه آغاز نمود. وی در سال 1389 به عنوان رئیس صندوق حمایت از و پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ریاست جمهوری منصوب گردید و پس از مدتی به عنوان نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تنظیم سند ملی تجاری سازی به عضویت کار گروه تجاری سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب گردید.

در سال 1390 با تألیف کتاب " درک وتحلیل صورت های مالی " دکتر پورابراهیمی به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شد.

در اسفند سال 1391 با حضور در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی توانست به عنوان نماینده حوزه انتخابیه کرمان و راور به مجلس شورای اسلامی وارد شود. در دوره نهم مجلس دکتر پورابراهیمی توانست به عنوان یکی از چهره های شاخص و محوری مجلس در حوزه های اقتصادی مطرح شود. در این دوره مجلس وی علاوه بر دو دوره نائب رئیسی کمیسیون اقتصادی مجلس مسئولیت هایی مانند نایب رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و عضو شورای اقتصاد کشور و همچنین عضو شورای پول و اعتبار کشور را نیز بر عهده داشت . پور ابراهیمی از محور های کلیدی انجام تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس و صنعت بیمه ایران در مجلس نهم بوده است.

در اسفند 1394 پورابراهیمی توانست با کسب بالاترین رای در تاریخ انتخابات حوزه انتخابیه کرمان و راور مجددا به مجلس شورای اسلامی (دوره دهم) راه یابد. وی توانست در این دوره با رای قاطع اعضای کمیسیون اقتصادی به ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دست یابد.پورابراهیمی از سال 1397 با حکم مقام معظم رهبری عضو شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا کشور شد.

وی در حال حاضر علاوه بر نماینده مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می‌باشد.



+ 12
مخالفم - 22
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری