پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸ ۰۲:۱۳
۱۲
۰
نسخه چاپی

آیا گلمحمدی پرسپولیس را قهرمان می کند

آیا گلمحمدی پرسپولیس را قهرمان می کند
مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: گل‌محمدی رزومه خیلی خوبی جمع کرده و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

به گزارش تیتربرتر، ادموند بزیک در خصوص بازگشت یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس اظهار داشت: در ابتدای فصل قرار بود یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی بعد از برانکو به تیم اضافه شود، اما این اتفاق نیفتاد و باز هم یک مربی خارجی آمد که البته آمدن و رفتن مربیان خارجی قصه‌های خودش را دارد. 

سرمربی پرسپولیس را بیشتر بشناسید

یحیی گل محمدی کیست؟

یحیی گل‌محمدی زاده ۲۸ اسفند ۱۳۴۹، دهکده میناباد، نمین، استان اردبیل بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است.

وی سابقه بازی در تیم‌های تراکتورسازی تبریز،پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان و صباباتری و همچنین ۷۴ بازی و ۵ گل ملی را دارد.

گل‌محمدی مربی‌گری را در تیم تربیت یزد در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد،وی در مرداد ۱۳۸۹ به عنوان سرمربی تیم نساجی مازندران انتخاب شد،گل‌محمدی در سال ۱۳۹۰ به عنوان دستیار علی دایی در تیم راه‌آهن به فعالیت پرداخت، در خرداد ۱۳۹۱ وی به عنوان سرمربی تیم صبای قم انتخاب شد اما وی در مهر ماه سال ۱۳۹۱ از این تیم جدا و به عنوان دستیار به تیم پرسپولیس تهران پیوست.

پس از پایان نیم فصل سال ۱۳۹۱ با برکناری مانوئل ژوزه، گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. گل‌محمدی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ در برنامه ۹۰ از سرمربی‌گری پرسپولیس کناره‌گیری کرداما این استعفاء مورد پذیرش مدیر عامل این تیم قرار نگرفتپس از دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام حذفی و باخت تیم گل محمدی، وی مورد انتقاد شدید پیشکسوتان باشگاه قرار گرفت و با وجود اینکه در مدتی که سکان هدایت پرسپولیس را در دست داشت فقط دو باخت را در کارنامه خود یدک می‌کشید در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۲ بار دیگر استعفای خود را تسلیم محمد رویانیان کرد و از این تیم جدا شد.[۱۵] با آغاز فصل سیزدهم لیگ برتر خلیج فارس یحیی گل محمدی سرمربیگری تیم فوتبال نفت تهران را پذیرفت.او حتی در هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران توانست تیم سابقش را با تک گل دقیقه ۹۲ علی قربانی شکست دهد و در جدول رده‌بندی با سه امتیاز بیشتر، سه پله بالاتر از پرسپولیس علی دایی قرار بگیرد.

وی در بهمن ۱۳۹۳ از طرف کانون مربیان فوتبال ایران به‌عنوان بهترین سرمربی ماه انتخاب شد.

گل‌محمدی در فصل ۹۴–۱۳۹۳ با ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد و در لیگ برتر نیز مقام چهارم را کسب کرد.

او در فصل ۹۵–۱۳۹۴ برای دومین سال پیاپی تیم ذوب‌آهن را به مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی رساند.

نظر ادموند بزیک درباره انتخاب یحیی گل محمدی

بزیک ادر این باره گفت: انتخاب یحیی گل‌محمدی انتخاب خیلی خوبی بود. او در همان سالی هم که از پرسپولیس جدا شد می‌توانست به تیم کمک کند، اما به هر حال جدا شد. فکر می‌کنم در این چند سال رزومه خوبی جمع کرده و مطمئناً الان که آمده می‌تواند کمک بیشتری به پرسپولیس داشته باشد. 

پیشکسوت پرسپولیس در مورد کیفیت این تیم در زمان کالدرون عنوان کرد: در ایران اولین مساله مهم، نتیجه گرفتن است. آن چیزی که ما دیدیم کالدرون نتیجه گرفت. با اینکه کار سختی بود اما این کار را کرد و اگر بخواهیم روی این دیدگاه نگاه کنیم، حضور او در پرسپولیس خوب بود. با این حال وقتی تیم با برانکو بازی می‌کرد کیفیت بالایی داشت، وقتی کالدرون آمد کیفیت تیم افت کرد. البته نمی‌شود گفت تقصیر او بوده اما او می‌توانست این کیفیت را حفظ کند چون بازیکنان چندسال در کنار هم بازی کرده بودند. چون تفکر جدیدی به تیم آمده بود، در اوایل کار، تاکتیک تیم جواب نمی‌داد اما در پنج شش هفته آخر کالدرون فهمید باید چه کار کند. پرسپولیس از نظر زیبایی، فوتبال قشنگی بازی نمی‌کرد اما به نظرم در هفته‌های آخر نسبت به اول فصل بهتر شد. 

مهاجم اسبق پرسپولیس در مورد اینکه در مسئله جدایی کالدرون آیا می‌توان کسی را مقصر دانست، گفت: در بحث جدایی او نمی‌خواهم بگویم تقصیر چه کسی بوده، ولی هر دو طرف نقش داشتند. به نظر من وقتی شما برای کار کردن به جایی می‌روید، اول باید در مورد شرایط آنجا تحقیق کنید و بعد کار را به دست بگیرید. کالدرون فکر می‌کرد همه چیز بر اساس چیزهایی که از دور دیده خوب است، اما وقتی در بطن کار قرار گرفت دید اینطور نیست. اصلا به کالدرون هم ربطی ندارد. فوتبال ما حرفه‌ای نیست.

وی افزود: وقتی دو تیم پرطرفدار و اول ایران نه زمین تمرین و نه امکانات درست و مناسب دارند، نمی‌شود در مورد حرفه‌ای بودن آنها صحبت کرد. من فکر می‌کنم مربی در این شرایط بهانه‌های بیشتری خواهد داشت. وقتی امکاناتی که می‌خواهد را نمی‌توانند فراهم کنند یا پول‌هایی را که می‌خواهد را نمی‌توانند پرداخت کنند و شرایط کار کردن وجود ندارد، او هم بهانه‌های زیادی برای از زیر کار در رفتن پیدا می‌کند.

بیشتربخوانید: آیا دوباره گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس می شود؟

بزیک در مورد جابجایی روی نیمکت پرسپولیس در تعطیلات زمستانی تصریح کرد: من از ته قلبم می‌خواهم که یحیی موفق باشد. یحیی نسبت به کالدرون شناخت بهتری نسبت به فوتبال ایران دارد و به همین خاطر می‌تواند بهتر نتیجه بگیرد. شاید هم نتواند، اما فکر می‌کنم کیفیت کار او بهتر از کالدرون خواهد بود. پرسپولیس 7هفته خیلی سخت دارد و برای یک مربی‌ای که جانشین مربی قهرمان در نیم‌فصل اول شده، کار خیلی سختی خواهد بود، اما من یحیی را می‌شناسم و فکر می‌کنم می‌تواند از این فشار خارج شود. 

وی در خصوص اینکه آیا پرسپولیس با سرمربی جدید یک تیم تهاجمی در نیم‌فصل دوم خواهد بود، اظهار داشت: شما وقتی به پرسپولیسی‌ می‌آیید که از بدو تأسیسش هجومی بوده، چیزی غیر از این ندارید و تماشاگر هم چیزی غیر از این را نمی‌پسندد. کالدرون قهرمان نیم‌فصل شد و خیلی‌ها گفتند این چه فوتبالی است، تیم موقعیت کم دارد و... به نظر من پرسپولیس همیشه محکوم به این است که رو به جلو بازی کند و امیدوارم پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی قهرمانی چهارم را هم کسب کند. 

بزیک در مورد اینکه جدایی گل‌محمدی از شهر خودرو و پیوستن او به پرسپولیس حرف و حدیث‌های زیادی را همراه داشت، گفت: این به همان فوتبال حرفه‌ای ما که در موردش صحبت کردم برمی‌گردد و من در این مورد نمی‌توانم حرف خاصی بزنم. 

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص عملکرد مدیریت باشگاه تصریح کرد: خدا را شکر همه چیز خوب است. با مدیریتی که آمده تیم در نیم‌فصل اول قهرمان شد. آنها بازیکنانی که مدنظرشان بود را در تعطیلات نیم‌فصل جذب کردند و حالا هم مربی مرود نظرشان را آورده‌اند و ان‌شاءالله از این به بعد هم شرایط بهتر خواهد شد. من یک هوادار هستم و همیشه صحبت‌ها و نگاهم نسبت به پرسپولیس مثبت بوده است. 

مبلغ قرارداد گل‌محمدی با پرسپولیس چقدر است؟

گل‌محمدی

بررسی روند انتقال یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس نشان می‌دهد، این باشگاه چیزی حدود ۹ میلیارد تومان برای سرمربی جدیدش باید پرداخت کند.

پس از کش‌ و قوس‌های فراوان، دیروز (دوشنبه) باشگاه شهر خودرو خراسان، رضایت‌نامه یحیی گل‌محمدی را صادر کرد تا این مربی بتواند قرارداد همکاری خود را با باشگاه پرسپولیس به مدت یک فصل و نیم، به امضا برساند.

باشگاه شهر خودرو در ابتدا با جدایی گل‌محمدی مخالفت می‌کند اما پس از چند دور مذاکره و بر اساس گفته فرهاد حمیداوی، فشارهای وارد شده، وی موافقت می‌کند که در صورت پرداخت ۶ میلیارد تومان، رضایت‌نامه گل‌محمدی صادر شود.

از قرار معلوم، پرسپولیسی‌ها که با مشکلات مالی مواجه بودند، در تامین مبلغ درخواستی باشگاه شهر خودرو دچار مشکل می‌شوند و سعی می‌کنند این پول را در قالب دو چک پرداخت کنند. در ادامه مذاکراتی در این زمینه انجام می‌شود و در نهایت حمیداوی اعلام می‌کند که در صورت صدرو چک شخصی یکی از اعضای هیات‌ مدیره پرسپولیس، نامه رضایت نامه گل‌محمدی را امضا خواهد کرد. از این رو یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، طی دو فقره چک با فاصله دو ماه، ۶ میلیارد تومان در وجه باشگاه شهر خودرو پرداخت می‌کند تا این‌گونه رضایت‌نامه گل‌محمدی برای حضور در پرسپولیس صادر شود.

بر اساس توافق سرمربی جدید پرسپولیس، این باشگاه برای یک فصل و نیم هم ۳ میلیارد تومان به عنوان دستمزد به گل‌محمدی بپردازد که با احتساب مبلغ رضایت نامه، باید گفت یحیی گل‌محمدی نزدیک به ۹ میلیارد تومان برای پرسپولیس هزینه در بر داشته است.

آخرین وضعیت بشار رسن 

بشار رسن، هافبک عراقی تیم فوتبال پرسپولیس که به دلیل تعویق مطالباتش قصد جدایی از این تیم را داشت، مهلتی دو هفته‌ای به باشگاه داد.

 

مهلت 2 هفته‌ای بشار رسن به پرسپولیس/ هافبک عراقی راهی تهران شد

امیر ارسلان مرتاض، مدیر برنامه‌های هافبک ملی‌پوش عراقی پرسپولیس درباره آخرین وضعیت این بازیکن به سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: بشار رسن در این مدت از یک باشگاه عراقی و از باشگاهی در ترکیه پیشنهاد داشت اما به جهت علاقه‌اش به پرسپولیس این موارد را رد کرد تا در پرسپولیس بماند. او به جهت همین علاقه قصد ترک تیم را ندارد و با وجود آن که در این تعطیلات هم به او مبلغی پرداخت نشده است، امشب به تهران می‌آید.

وی ادامه داد: او از فصل گذشته، بالغ بر 340‌ هزار دلار طلب دارد که قرار بود به وی پرداخت شود، البته ما شاهد مشکلات باشگاه بودیم و این مسئله را به رسن منتقل کردیم. او نیز تصمیم گرفت برای انجام تعهدات مالی و قراردادی تا دو هفته دیگر به پرسپولیس مهلت بدهد. رسن با وجود این که پولی دریافت نکرده و با توجه به بلیتی که باشگاه تهیه کرد، امشب (سه‌شنبه) به تهران باز‌می‌گردد.



+ 12
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری